Aaaarrgg dp. Er jeg helt urimelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Fenja09 skriver:

Jeg kan faktisk godt forstå dp moren. Vi må slet ikke aflevere vores datter så sent. Aflevering i Albertes dp er mellem 7-9 fordi hvis de skal på tur så går de lige efter formiddagsmaden. Så den var slet ikke gået hos os.

Når det er sagt så synes jeg selvfølgelig at man skal tale ordentligt fordi kommunikationen er så vigtig i denne forbindelse. Så dp skal nok vælge at sige et tidspunkt for hvornår man senest må aflevere og så kan du jo rette ind efter det - også selvom du en dag skal møde kl. 11.00.

/Fenja

Ja endten det, eller også må vi jo bare flytte hende ned i vuggestuen, hvor vi bare ka aflevere som det passer ind i vores familie.

Når de ska på tur er hun det altid i god tid, og jeg ser ingen gund til at aflever tidliger end højest nødvendigt. Normalt aflever jeg mellem kl 9-9.30. Når kærsten aflevere er det kl 7.30.

Det er ok at hun gerne vil ha en sms, og det får hun også bare fremover. Det er tonen det bliver sagt i! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

StineW79

nielsen80 skriver:

Selvom jeg forstår DPen, så synes jeg ikke du er urimelig. Synes det er rigtig dårlig stil, at man taler sådan ved aflevering - specielt så tæt på en indkøring. Jeg ville være utryg ved at aflevere,hvis det skulle gøres i en så negativ stemning!

At DPen så har en pointe, er en anden sag - hendes måde at håndtere det på, synes jeg ikke var ok.
Det er jo nyt for alle og I skal lige finde hinanden - det kan godt gøres i en ordentlig tone - specielt når man aflevere hvor man i forvejen er i en sårbar situation som mor(og barn).

Ja jeg syntes også det er ok at hun gerne vil ha en sms, og det får hun jo så bare fremover. Det er nemlig tonen det blev sagt i der var træls, og jeg havde bare mest lyst til at tage alberte med mig igen. Øv! Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

nielsen80

StineW79 skriver:

Ja jeg syntes også det er ok at hun gerne vil ha en sms, og det får hun jo så bare fremover. Det er nemlig tonen det blev sagt i der var træls, og jeg havde bare mest lyst til at tage alberte med mig igen. Øv! Vh stine

Jeg ville have det på samme måde! Håber I får et bedre samarbejde fremover. Kemien er bare så vigtig.

Anmeld

28. juni 2013

Svenne

StineW79 skriver:

Nej nej det er jo oså fint nok at hun gerne vil ha en SMS, og det får hun så også fremover, men jeg gider bare ik mødes med en sur mine!! 

Jeg spurte i går, da jeg hentede alberte om de sku noget i dag, og det sku de ik, så vidste jo at de var hjemme. Og hun ved så også at med mindre hun har fået besked om at alberte holder fri, ja så kommer hun altså! 

Men syntes bare at måde man siger ting på, der er alt afgørende for om man får et godt samarbejde! Vh stine

Det kan jeg sagtens sætte mig ind i! Hun skulle have sagt det på en anden måde...

Anmeld

28. juni 2013

Fenja09

StineW79 skriver:

Ja endten det, eller også må vi jo bare flytte hende ned i vuggestuen, hvor vi bare ka aflevere som det passer ind i vores familie.

Når de ska på tur er hun det altid i god tid, og jeg ser ingen gund til at aflever tidliger end højest nødvendigt. Normalt aflever jeg mellem kl 9-9.30. Når kærsten aflevere er det kl 7.30.

Det er ok at hun gerne vil ha en sms, og det får hun også bare fremover. Det er tonen det bliver sagt i! Vh stine

Ja, i vælger jo selv hvor jeres datter skal gå. Jeg kan nu godt lide at der er et fast tidspunkt man aflevere på og det har vi aldrig haft problemer med fordi vi jo ved at der skal afleveres mellem 7-9, så det er helt automatisk at vi bare følger det. Og hvis man som dp mor f.eks har 4 børn, hvor man ikke ved hvornår de kommer i løbet af dagen, så må det også være træls.

Men ja, som sagt så skal der være god kommunikation og hvis hun ønsker en sms, så skulle hun have sagt det - men igen, så tænker jeg at det ville jeg nu også gøre hvis jeg valgte at aflevere eks. kl 11.00.

Anmeld

28. juni 2013

Muffinmus

Var jeg din dp var jeg blevet lige så irriteret, beklager. Men som hovedrolle afleverer man sine børn i dp inden kl 8.30-9 så dp har mulighed for at gøre hvad hun ønsker i stedet for at sidde og vente på et barn. Det går bare ikke. Så må man skrive at ens barn kommer meget sent, og passer det ikke ind i dps planer må man aflevere lidt tidligere. Dt er naturligvis deres arbejde at passe din datter, men hun planlægger dagen, ikke dig

min dp går tit ture om formiddagen og det kan hun. Ikke hvis jeg vælger at tumle ind midt i en tubarnet barn, så ville jeg skulle aflevere tidligere så mit barn Joan være social med de andre og være med, eller vente til dp kom retur.
Jeg er sikker på min dp var blevet træt af det hvis jeg afleverede i øst og vest. Det kan bare ikke hænge sammen i en dp, og ofte heller ikke nødvendigvis i en vuggestue. så jeg ville bare sørge for at aflevere inden kl 9 alle dage, det er fair over for en dp.

Anmeld

28. juni 2013

Den lykkelige

Jeg kan godt forstå dagplejen! 
Vi har en aftale at min datter bliver afleveret kl 7, hentet kl 15.. kommer jeg bare lidt i eller lidt over skriver jeg og det synes jeg er helt fair 

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

MariaE skriver:

Var jeg din dp var jeg blevet lige så irriteret, beklager. Men som hovedrolle afleverer man sine børn i dp inden kl 8.30-9 så dp har mulighed for at gøre hvad hun ønsker i stedet for at sidde og vente på et barn. Det går bare ikke. Så må man skrive at ens barn kommer meget sent, og passer det ikke ind i dps planer må man aflevere lidt tidligere. Dt er naturligvis deres arbejde at passe din datter, men hun planlægger dagen, ikke dig

min dp går tit ture om formiddagen og det kan hun. Ikke hvis jeg vælger at tumle ind midt i en tubarnet barn, så ville jeg skulle aflevere tidligere så mit barn Joan være social med de andre og være med, eller vente til dp kom retur.
Jeg er sikker på min dp var blevet træt af det hvis jeg afleverede i øst og vest. Det kan bare ikke hænge sammen i en dp, og ofte heller ikke nødvendigvis i en vuggestue. så jeg ville bare sørge for at aflevere inden kl 9 alle dage, det er fair over for en dp.

Det er ok at hun gerne vil ha en sms og det får hun også fremover. Spurte hende i går om de sku noget i dag, og det sku de ik. Ska de noget, er hun altid blevet aflever i god tid!  

"problemet" er måden hun siger ting på. Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Den lykkelige skriver:

Jeg kan godt forstå dagplejen! 
Vi har en aftale at min datter bliver afleveret kl 7, hentet kl 15.. kommer jeg bare lidt i eller lidt over skriver jeg og det synes jeg er helt fair 

Vi lever ik vores liv så "firkantet" og vi nyder vores frihed i at ku ha vores børn hjemme mest muligt. 

Det er ik at hun vil ha en sms, for det får hun bare fremover! Det er måden hun siger det på, der er træls. Vh stine

Anmeld

28. juni 2013

L&V

Du og jeg må være nogle af de få der nyder friheden i at aflevere når det passer ind i vores familie. Laura bliver os tit afleveret ved 10 tide så har vi sovet længe og morgen hygget og andre dage er hun der kl 8 . Hvis der ik står noget på ugeplanen ka jeg ik ta hensyn til det også er det dp der må kontakte mig hvis de lige pludseligt ska noget.. Det erdem der yder en service ik mig. Så hvis vi vil være hjemme til kl 10.20 så er vi det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.