Hvad kalder i et menneske der er chokoladebrun???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

Majbrit P

StineW79 skriver:

Ja nu er jeg lige nød til spørge, og spørg måske dumt, men hvad kalder i et menneske der har chokolade farvet hud?? 

Når der er kommet et par svar, så fortæller jeg hvorfor jeg spørg. Vh stine

Kulørt menneske 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
C-Dog skriver:

Men man kan da være sort og være dansker alligevel. ? En familie der har boet i dk de sidste 100 år tilbage er vel lige så danske som enhver anden dansk familie. Så er det måske lidt ved siden af at sige de ikke er danskere. Vi har forskellige farver fordi det er pænest på den måde. Nogle er brune, nogle sorte, og nogle hvide osv.
Og når børnene så bliver større kan man begynde at forklare dem om hvorfor på den rigtig indviklede måde

Ja man ka sagtens være 100 procent dansk, selvom man har end enden farve end kridhvid! 

Det var mere hva man lige ska sige når ens datter på 4 år spørg, mor hvorfor er drengen chokolade farve?? Og man så ik når at forklar noget, før man bliver " irettesat" fordi jeg kun når at sige at det er fordi han er neger. Neger har jo aldrig for mig været noget negativt, lige så lidt, som hvis andre sagde at jeg var hvid.vh stine

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Three little steps skriver:

Kulørt menneske 

Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

Kløver

PT skriver:

Ja neger e et skældsord, og jeg irettesætter også folk, der kalder min ex eller min søn det ord, da det er et nedsættende ord. Den korrekte betegnelse er brun, sort og hvid mm, hvis man endelig skal sige noget

Hjemme hos os hedder det Sabrina farvet, Adam farvet og mor farvet, ligesom alle andre mennesker har forskellige farver.

Hvide mennesker er jo heller ikke alle sammen samme farve

Nu så jeg lige for indlæg, og vi bruger ordet neger og vidste bestemt ikke det er set ned på her er det jo ikke noget nedsættende, jeg har nærmere troet det var mere nedsættende st sige farvet fordi man så lægger vægt på hudfarven, og man jo ikke er blevet farvet. Vi har brugt ordet neger på lige fod som asiat, inder

Hos os er alle mennesker lige uanset udseende, med forskellige traditioner og kulturer hvor vi kan lære af hinanden

Jeg er nød til at spørge hvorfor neger er nedsættende, det er jo et ord man har brugt i mange år og har kendt flere som selv omtalte dem som værende neger, en var meget konsekvent med at han var afrikansk neger og var stolt af det, så har aldrig set det som et nedsættende ord

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

VIPpigen skriver:

Jeg ville svare at fordi mor og far ikke er danske, og så komme med en forklaring om diverse lande...

men i den her situation er det jo også forkert, for barnets forældre er jo danske når det er adopteret.

Neger er ikke et skældsord, eller uhøfligt, det er nigger..... Og der er for mig stor forskel

jeg syntes det var iorden det du svarede, at du så ikke nåede at forklare videre er forkert. Måske man næste gang bare skal spørge personen, eller forældrene. Så undgår man misforståelser

Jeg blev også bare ret forvirret, fordi neger jo ik for mig er noget negativt. Også fordi jeg slet ik fik mulighed for at forklare mere. Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

PT skriver:

Ja neger e et skældsord, og jeg irettesætter også folk, der kalder min ex eller min søn det ord, da det er et nedsættende ord. Den korrekte betegnelse er brun, sort og hvid mm, hvis man endelig skal sige noget

Hjemme hos os hedder det Sabrina farvet, Adam farvet og mor farvet, ligesom alle andre mennesker har forskellige farver.

Hvide mennesker er jo heller ikke alle sammen samme farve

Så næste gang, så ska jeg bare sige, at det er fordi barnet er brunt??

Jeg bliver bare forvirret fordi de farvet jeg kender, kalder sig selv for neger, så for mig har der jo aldrig været et negativt ord! X

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Maja84 skriver:

Det kommer an på nationaliteten hvis vi ikke kender personen, altså feks var det mine unger som spurgte til en anden hudfarve ville jeg nok sige neger hvis han var mørk, og havde de træk, ligesåvel som jeg ville sige inder, de er jo også mørke i huden som negere er, men de har andre træk, og er jo stor forskel på om man er fra Indien eller en neger fra Afrika eller America, på samme måde som udseendet er forskelligt om man kommer fra nord eller Sydeuropa eller hvor i Asien man kommer fra. Men det bliver jo mere udvisket end førhen, som kærligheden finder sammen på kryds og tværs af verden

Herhjemme hos os er alle mennesker lige, om man har blå eller brune øjne, lyst mørkt eller rødt hår, lys eller mørk hud og synes det er vigtigt mine børn lærer at vi alle er lige værdige uanset hvor vi kommer fra, vi er alle smukke mennesker på hver vores måde for skønhederne kommer indefra. Men at vores udseende også er en del af dem vi er, og viser noget om hvor vi kommer fra, hvor vores rødder kommer fra hvis jeg skulle give en dybere forklaring

Der er så meget om racisme for tiden, og man skal sådan passe på, jeg synes det er så synd når folk ikke accepterer hinanden som vi er, eller blive beskyldt for at være racist, og straks tror man mener noget dårligt, og de få som feks bruger religion som undskyldning, hvor de ødelægger det for resten.

Det er fulstændig på samme måde hjemme ved os. Har opdrager vi også ungerne til at se alle som ligeværdige, og at man ska være åbne for andres måde at leve på! Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

Kløver

StineW79 skriver:

Det er fulstændig på samme måde hjemme ved os. Har opdrager vi også ungerne til at se alle som ligeværdige, og at man ska være åbne for andres måde at leve på! Vh stine

Jeg må indrømme jeg heller ikke forstår hvorfor neger pludselig er et dårligt ord, og nogle gange synes jeg man tillægges nogle grimme personligheder man ikke har og nærmest skal forsvare sig selv. Jeg synes det er så grimt, og lige så frygteligt som når folk er dybt racistiske, at blive beskyldt for at være racist

Havde en som ikke kunne forstå vores valg af børnehave pga mængden af udlændinge i området, og blev faktisk harm. Mine børns kommende skole er i området og er da bedst de lærer nogle af de andre at kende i børnehaven, og synes kun børnene har godt af at lære børn at kende med forskellige baggrunde og jeg er da så ligeglad, alle børn er dejlige uanset baggrund og hudfarve, det er jo hvilke mennesker man er som gør forskellen. Jeg ville selv blive ked af det, hvis nogle børn ikke måtte lege med feks min datter fordi hun er rødhåret.

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Maja84 skriver:

Jeg må indrømme jeg heller ikke forstår hvorfor neger pludselig er et dårligt ord, og nogle gange synes jeg man tillægges nogle grimme personligheder man ikke har og nærmest skal forsvare sig selv. Jeg synes det er så grimt, og lige så frygteligt som når folk er dybt racistiske, at blive beskyldt for at være racist

Havde en som ikke kunne forstå vores valg af børnehave pga mængden af udlændinge i området, og blev faktisk harm. Mine børns kommende skole er i området og er da bedst de lærer nogle af de andre at kende i børnehaven, og synes kun børnene har godt af at lære børn at kende med forskellige baggrunde og jeg er da så ligeglad, alle børn er dejlige uanset baggrund og hudfarve, det er jo hvilke mennesker man er som gør forskellen. Jeg ville selv blive ked af det, hvis nogle børn ikke måtte lege med feks min datter fordi hun er rødhåret.

Ja det er nemlig hvordan man er som menneske der tæller, og ik hvordan man ser ud!! 

Og du ved jo også at det ik lige er hverdag for thea, at se børn, med anden hudfarve end total dansker blegfis Så det er jo klart at hun syntes det er vildt spændene med sådan en dejlig chokolade farvet dreng. Og børn de ska jo ha lov til at spørge, for at lære!! X

Anmeld

23. juni 2013

Kløver

StineW79 skriver:

Ja det er nemlig hvordan man er som menneske der tæller, og ik hvordan man ser ud!! 

Og du ved jo også at det ik lige er hverdag for thea, at se børn, med anden hudfarve end total dansker blegfis Så det er jo klart at hun syntes det er vildt spændene med sådan en dejlig chokolade farvet dreng. Og børn de ska jo ha lov til at spørge, for at lære!! X

Ja og synes jo netop det er vores ansvar som forældre at give fornuftigt svar på barnets spørgsmål, og desværre bidrager moderen jo ikke, det gælder jo begge parter at vise barnet at vi alle er gode mennesker uanset udseende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.