Hvad kalder i et menneske der er chokoladebrun???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Maja84 skriver:

Ja og synes jo netop det er vores ansvar som forældre at give fornuftigt svar på barnets spørgsmål, og desværre bidrager moderen jo ikke, det gælder jo begge parter at vise barnet at vi alle er gode mennesker uanset udseende

Thea stod i hvert fald og kiggede lidt forskrækket på hende bagefter, og spurte heller ik om mere. Men moren var jo så helt dansker, med adoptiv børn... 

Far fik så faktisk også at vide da vi kom hjem, at man altså ik måtte sige at folk var bornholmer, for de var jo også dansker, for det er aller der bor i dk. (jeg sku lige kigge i et atlas for at se om alle farvede kom fra Afrika&nbsp For blev jo helt forvirret over at hun sagde at alle farvede var afrikaner, og mener jo nok at de også kommer fra andre kontinenter... X

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Koen.

Lærkes bedste veninde i børnehaven er en skøn mørk pige hvis Lærke en dag spørger hvorfor pigen er mørk, får hun som efter aftale med forældrene afvide at det er fordi hun er adopteret fra Afrika

Anmeld

23. juni 2013

Kløver

StineW79 skriver:

Thea stod i hvert fald og kiggede lidt forskrækket på hende bagefter, og spurte heller ik om mere. Men moren var jo så helt dansker, med adoptiv børn... 

Far fik så faktisk også at vide da vi kom hjem, at man altså ik måtte sige at folk var bornholmer, for de var jo også dansker, for det er aller der bor i dk. (jeg sku lige kigge i et atlas for at se om alle farvede kom fra Afrika&nbsp For blev jo helt forvirret over at hun sagde at alle farvede var afrikaner, og mener jo nok at de også kommer fra andre kontinenter... X

He he god sammenligning med bornholmer der bor jo også negere i USA og der er jo forskel, man kan godt se der er forskel i ansigtstræk ligesåvel som på folk i Norden og også generelt i eu, der er jo forskel på hvor mørk farven er uanset om man er lys eller mørk

Min eks sagde engang til tror det var en fest ( hans far er fra shrilanka, hans mor er dansk og han har altid boet i dk og ikke haft meget med hans far at gøre )og han er mørk i huden, hvor han er lysere på hånd og fodflader, og han sagde at det var fordi han havde stået på hænder og fødder da han blev malet ( joke ) og det tænker jeg på når folk siger at man er farvet

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Tanja. skriver:

Lærkes bedste veninde i børnehaven er en skøn mørk pige hvis Lærke en dag spørger hvorfor pigen er mørk, får hun som efter aftale med forældrene afvide at det er fordi hun er adopteret fra Afrika

Syntes det er en rigtig god aftale i har lavet med hendes forældre! Og jo en total naturlig ting at spørge om!!  Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Maja84 skriver:

He he god sammenligning med bornholmer der bor jo også negere i USA og der er jo forskel, man kan godt se der er forskel i ansigtstræk ligesåvel som på folk i Norden og også generelt i eu, der er jo forskel på hvor mørk farven er uanset om man er lys eller mørk

Min eks sagde engang til tror det var en fest ( hans far er fra shrilanka, hans mor er dansk og han har altid boet i dk og ikke haft meget med hans far at gøre )og han er mørk i huden, hvor han er lysere på hånd og fodflader, og han sagde at det var fordi han havde stået på hænder og fødder da han blev malet ( joke ) og det tænker jeg på når folk siger at man er farvet

Jeg kom i hvert fald til at grine af den kommentar med bonholmerne!! 

Og sødt med den, med at han var blevet malet! X

Anmeld

23. juni 2013

Kløver

StineW79 skriver:

Jeg kom i hvert fald til at grine af den kommentar med bonholmerne!! 

Og sødt med den, med at han var blevet malet! X

Ja et guldkorn

Ja synes også det var fint

Anmeld

23. juni 2013

Koen.

StineW79 skriver:

Syntes det er en rigtig god aftale i har lavet med hendes forældre! Og jo en total naturlig ting at spørge om!!  Vh stine

Ja for hvis de nu ikke ville fortælle det eller noget, så det er rarst der er klare linjer om det! De er 100 % åbne og ærlige om det og netop for at pigens venner kan spørge hvis der opstår spørgsmål
De er jo 3 år så alt er jo pt hvorfor dit og dat

Anmeld

23. juni 2013

gonefishing

StineW79 skriver:

Ja nu er jeg lige nød til spørge, og spørg måske dumt, men hvad kalder i et menneske der har chokolade farvet hud?? 

Når der er kommet et par svar, så fortæller jeg hvorfor jeg spørg. Vh stine

Chokolade lækker?

Anmeld

23. juni 2013

HappyTrine

jeg kalder dem for det første deres navn, 2. mulat,  3.  lækre .

Anmeld

23. juni 2013

Pikku Myy

StineW79 skriver:

Ih godt svar! Og normalt også noget i den retning jeg ville sige, men nåede bare ik at forklare noget, inden hun brød ind. 

Og måske spørg jeg virklig dumt, men hvornår er neger blevet et skældsord?? Vh stine

Min oplevelse er at det er forskelligt fra person til person om "neger" bliver opfattet negativt. Jeg gik i gymnasiet med en fyr som blev rigtig stødt over det ord, og følte at det handlede om den "hvide mands" forsøg på at undertrykke "de sorte". Men en af hans bedste venner var neger (efter egen definition) og havde det meget mere stramt med at blive defineret som Afrikaner (han var jo ikke fra Afrika) eller sort (for det var han jo heller ikke). De følte begge at det var svært ikke at lægge noget i det når folk omkring dem skulle definere dem.

Og det er jo netop det: Børn har brug for at få defineret ting for at de kan forholde sig til dem. Og nogen gange skal man også give forvirrede forældre en chance

Det er forskelligt hvad jeg siger fra gang til gang - det afhænger af kontekst, men jeg slutter altid af med at sige at udover farven/sproget/handikappet er han/hun præcis som os andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.