Det kommer an på nationaliteten hvis vi ikke kender personen, altså feks var det mine unger som spurgte til en anden hudfarve ville jeg nok sige neger hvis han var mørk, og havde de træk, ligesåvel som jeg ville sige inder, de er jo også mørke i huden som negere er, men de har andre træk, og er jo stor forskel på om man er fra Indien eller en neger fra Afrika eller America, på samme måde som udseendet er forskelligt om man kommer fra nord eller Sydeuropa eller hvor i Asien man kommer fra. Men det bliver jo mere udvisket end førhen, som kærligheden finder sammen på kryds og tværs af verden
Herhjemme hos os er alle mennesker lige, om man har blå eller brune øjne, lyst mørkt eller rødt hår, lys eller mørk hud og synes det er vigtigt mine børn lærer at vi alle er lige værdige uanset hvor vi kommer fra, vi er alle smukke mennesker på hver vores måde for skønhederne kommer indefra. Men at vores udseende også er en del af dem vi er, og viser noget om hvor vi kommer fra, hvor vores rødder kommer fra

hvis jeg skulle give en dybere forklaring
Der er så meget om racisme for tiden, og man skal sådan passe på, jeg synes det er så synd når folk ikke accepterer hinanden som vi er, eller blive beskyldt for at være racist, og straks tror man mener noget dårligt, og de få som feks bruger religion som undskyldning, hvor de ødelægger det for resten.
Anmeld