Hvad kalder i et menneske der er chokoladebrun???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

B&J

StineW79 skriver:

Ka godt se at jeg måske formulerede overskriften og spørgsmålet forkert, for det jeg endelig gerne vil ha svar på er.

Hva svare du når dit barn spørg " Mor hvorfor er drengen chokoldade farvet?? ) vh stine

fordi hans far eller mor har samme farve, ja jeg går ikke så meget i dybden af det sådan er det bare... vi er alle forskellige om det er hver måde eller udseendet,

fortæller heller ikke min dreng hvorfor ham der har piercinger i hele hoved for det er jo en del af den person eller hvorfor hende der har grønt hår eller hvorfor jeg har briller det er jo en del af os alle sammen

vi har alle ret til at være her på lige fod med alle om vi er tyk tynd briller eller ej, brun eller hvid  eller ja 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Martsbaby skriver:

Men du nåede at sige ordet "neger", ikke? Det er ofte nok til at støde mange afrikanere desværre, også selvom man overhovedet ikke mener det negativt

Moren var pærredansk og drengen var adopteret. Og ja jeg nåede lige at sige neger, men nåede så heller ik forklare andet. For mig har neger aldrig været et skældsord eller noget negativt, så derfor blev jeg bare rigtig overrasket. Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

MariaKyedDK skriver:

næ det ved jeg heller ikke. 

men det er også derfor jeg forklare på den måde, for personligt ved jeg ikke hvad en Neger er ? 

aner ikke hvad forskellen på perker og neger er, men noget med hvilket land de kommer fra ?! 

og derfor min kommentar til mit barn.... 

Ja jeg syntes også at din forklaring er rigtig god! Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

MariaKyedDK

StineW79 skriver:

Ja jeg syntes også at din forklaring er rigtig god! Vh stine

Tak 

Anmeld

23. juni 2013

AnthonsMor

StineW79 skriver:

Moren var pærredansk og drengen var adopteret. Og ja jeg nåede lige at sige neger, men nåede så heller ik forklare andet. For mig har neger aldrig været et skældsord eller noget negativt, så derfor blev jeg bare rigtig overrasket. Vh stine

i min optik er det overhovedet IKKE et skældsord, så jeg er 100% på din side!

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

B&J skriver:

fordi hans far eller mor har samme farve, ja jeg går ikke så meget i dybden af det sådan er det bare... vi er alle forskellige om det er hver måde eller udseendet,

fortæller heller ikke min dreng hvorfor ham der har piercinger i hele hoved for det er jo en del af den person eller hvorfor hende der har grønt hår eller hvorfor jeg har briller det er jo en del af os alle sammen

vi har alle ret til at være her på lige fod med alle om vi er tyk tynd briller eller ej, brun eller hvid  eller ja 

Ja jeg syntes også alle mennesker er lige! Det var bare thea der spurte i dag, hvorfor drengen var chokoldade farvet. Også nåede jeg kun at sige at det var fordi at han var neger, også nåede jeg ik at sige mere, inden hans mor kom hen og stillede sig foran mig og sagde at man altså ik måtte sige neger, at det var et grimt ord og at det sku jeg lige tage at huske på fremover. Jeg sagde ok det vidste jeg ik, men at det sku jeg nok huske til en anden gang! 

Blev bare ret overrasket, fordi vi altid har sagt neger, og at det slet ik er noget negativt. Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Martsbaby skriver:

i min optik er det overhovedet IKKE et skældsord, så jeg er 100% på din side!

Jeg blev også bare rigtig overrasket, fordi det jo slet ik var negativ ment. Og rart at høre at jeg ik er den eneste der ik tænkte det negativt! Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

B&J

StineW79 skriver:

Ja jeg syntes også alle mennesker er lige! Det var bare thea der spurte i dag, hvorfor drengen var chokoldade farvet. Også nåede jeg kun at sige at det var fordi at han var neger, også nåede jeg ik at sige mere, inden hans mor kom hen og stillede sig foran mig og sagde at man altså ik måtte sige neger, at det var et grimt ord og at det sku jeg lige tage at huske på fremover. Jeg sagde ok det vidste jeg ik, men at det sku jeg nok huske til en anden gang! 

Blev bare ret overrasket, fordi vi altid har sagt neger, og at det slet ik er noget negativt. Vh stine

Du har det lige som mig, også der for jeg ikke siger noget men kun dreng mand pige dame kvinde osv. fordi jeg syntes det er forkert at sige neger jamen hvad siger man så sort det er jo heller ikke pænt den er virkelig svær for man ønsker jo ikke støde nogle og ja der er jo afrikaner men spørgsmålet er jo man barnet eller den voksende er det for det ved man jo ikke altid

Anmeld

23. juni 2013

lycly

Nemesis skriver:

lækker?!

Haha jeg skulle til at skrive det samme! Eller heldige asen

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

emsaroto skriver:

Det synes jeg er forkert af moren!

Nu er jeg selv mor til Oskar, som er mulat og har kun oplevet nu en gang at en dreng har sagt noget (i har sikkert set debatten). 

Jeg synes du gjorde det HELT rigtige der. Og jeg synes ikke at neger er forkert at sige. 

Den skulle du bare have med. Synes det var en god måde at gøre det på. 

Tusind tak for svar! Jamen jeg kom simpelhen bare pludselig i tvivl om, om neger var et grimt ord, efter det hun sagde, og jeg blev også bare mega overrasket, over at hun kom hen og " irettesatte" mig, inden jeg havde nået at forklare mere!!

Persolig syntes jeg også at der ik er noget meget nuttet end børn i alle farver!  Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.