Hvad kalder i et menneske der er chokoladebrun???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

Frk. Himmelblå

StineW79 skriver:

Ja det syntes jeg jo også de er, men det var mere fordi thea på 4 år i dag spurte mig, hvorfor der var en lille dreng, der var chokolade farvet?? 

Og det eneste jeg nåede at sige var, at det var jo fordi han var neger, også stillede hans mor sig lige foran mig og sagde at man altså ik måtte sige neger, fordi det var et rigtig grimt ord, at det altså hedder afrikaner og at det ku jeg godt lige tage og tænke over i fremtiden. 

Ok sagde jeg, det var jeg ik klar over at man ik måtte sige, men at det ville jeg da tænker på fremover. Først bagefter kom jeg til at tænke på, at det jo ik er alle chokolade farvet folk, der er fra Afrika!? Vh stine

Det er da også bare for mærkeligt at kalde en dansk dreng for afrikaner, synes jeg... Det ville jeg nok ikke vælge af samme grund, - synes, det vil være misvisende. Og "neger" er jo i bund og grund et neutralt ord, men det giver negative konnotationer, så det er vel også no go.. Hmm, jeg havde nok bare sagt, at han er "mørkere i huden", fordi alle mennesker er forskellige, og verden er stor. Og i DK ser flest mennesker ud som du og jeg, men i andre lande ser flest mennesker ud som den pågældende dreng. Det er helt naturligt... Eller noget i den retning. Synes egentlig selve ordene er lidt underordnede, når blot værdierne og intentionerne er i orden. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Kløver

Mor og meget mere skriver:

De farvede i USA er jo efterkommere af de afrikanske slaver, så der giver det god mening, at man bruger ordet "afroamerikanere". Vi har bare ikke tradition for at sige "afrodansker" her i landet, så det er sværere at finde det "rigtige" ord at bruge her. 

Jeg ved så ikke, hvad du mener med, at der er forskel i ansigtstræk på afrikanere og afroamerikanere, for de kommer jo fra samme race, hvis der ikke har været hvide amerikanere inde i billedet. 

Jeg synes der er stor forskel i ansigtstræk, nu ved jeg ikke længere hvilket ord jeg skal bruge, men synes oftere at dem fra Afrika er mere smalle i ansigtet og har større læber og er mere mørke i huden end dem fra USA, men det er jo en generalisering ud fra hvad jeg har set, men måske det bare er generelt der er stor forskel ligesåvel som der er forskel på eurpæerne

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Frk. Himmelblå skriver:

Det er da også bare for mærkeligt at kalde en dansk dreng for afrikaner, synes jeg... Det ville jeg nok ikke vælge af samme grund, - synes, det vil være misvisende. Og "neger" er jo i bund og grund et neutralt ord, men det giver negative konnotationer, så det er vel også no go.. Hmm, jeg havde nok bare sagt, at han er "mørkere i huden", fordi alle mennesker er forskellige, og verden er stor. Og i DK ser flest mennesker ud som du og jeg, men i andre lande ser flest mennesker ud som den pågældende dreng. Det er helt naturligt... Eller noget i den retning. Synes egentlig selve ordene er lidt underordnede, når blot værdierne og intentionerne er i orden. :-)

Fulstændig enig!! Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

Muhmi

Homo sapiens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.