StineW79 skriver:
Det er jo den naturlige forklaring, som man som voksen godt ka forstå. Og det var endelig også den forklaring jeg havde i mit hovede.
Da vi så stod i svømmehallen og der var en lille dejlig dreng, der var chokoldade farve, så spurte thea.
Mor hvorfor er drengen chokolade farvet?? Hvortil jeg lige når at svare at det er fordi at han er neger, også når jeg ik at sige mere, før hans mor stiller sig lige foran mig og siger, at man altså ik må sige neger, fordi det er nedsættende og rigtig grimt at sige sådan noget. At det hedder afrikaner, og at det sku jeg lige tage og huske at man ik sagde mere.
Hvortil at jeg svarede at ok det vidste jeg ik, men at det ved jeg så nu. Undskyld.
Men nu kommer jeg så til at tænke på, at det jo da ik er alle farver der kommer fra Afrika, så alle vil vel ik kaldes for afrikaner!???
Måske det bare er mig der er total uvidende, men da jeg var barn, sagde man da neger, uden at det var noget der var grimt eller racistisk. Vh stine
Nu er jeg selv mor til Oskar, som er mulat og har kun oplevet nu en gang at en dreng har sagt noget (i har sikkert set debatten).
Jeg synes du gjorde det HELT rigtige der. Og jeg synes ikke at neger er forkert at sige.
Den skulle du bare have med. Synes det var en god måde at gøre det på.