Hvad kalder i et menneske der er chokoladebrun???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
emsaroto skriver:

Jeg kalder det ved sit navn. Jeg snakker ikke om mennesker med chokolade farvet hud (mulat?) hvis ikke det er en jeg kender. 

Hvad ville du svare dit barn, hvis det spurte, mor hvorfor er drengen chokolade farvet?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

MariaKyedDK

StineW79 skriver:

Ja nu er jeg lige nød til spørge, og spørg måske dumt, men hvad kalder i et menneske der har chokolade farvet hud?? 

Når der er kommet et par svar, så fortæller jeg hvorfor jeg spørg. Vh stine

Hej  

Min søn spurgte for et år siden ( da han var 5 ) Hvorfor '' en mand '' havde sort hud!, og til det svarede jeg:

at her i danmark er der mange mennesker fra mange forskellige lande, og dem med sort hud er dem som kommer fra de meget varme lande, hvor kroppen bliver ''solbrændt'' ligesom vi ''hvide'' gør når vi bliver brune og røde. 

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Martsbaby skriver:

Jeg tror måske, at hun blev stødt, og derfor blandede hun sig

Men det nemmeste er nok at forklare, at hans familie kommer fra et andet land, hvor alle mennesker er chokolade farvet, fordi de ellers vil blive helt røde af solen Eller noget i den dur

"problemet" er jo bare at jeg ik nåede at forklare noget, inden hun brød ind. Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

B&J

jamen det er en dreng eller pige mand eller kvinde ja

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

MariaKyedDK skriver:

Hej  

Min søn spurgte for et år siden ( da han var 5 ) Hvorfor '' en mand '' havde sort hud!, og til det svarede jeg:

at her i danmark er der mange mennesker fra mange forskellige lande, og dem med sort hud er dem som kommer fra de meget varme lande, hvor kroppen bliver ''solbrændt'' ligesom vi ''hvide'' gør når vi bliver brune og røde. 

Ih godt svar! Og normalt også noget i den retning jeg ville sige, men nåede bare ik at forklare noget, inden hun brød ind. 

Og måske spørg jeg virklig dumt, men hvornår er neger blevet et skældsord?? Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

emsaroto

StineW79 skriver:

Det er jo den naturlige forklaring, som man som voksen godt ka forstå. Og det var endelig også den forklaring jeg havde i mit hovede.

Da vi så stod i svømmehallen og der var en lille dejlig dreng, der var chokoldade farve, så spurte thea. 

Mor hvorfor er drengen chokolade farvet?? Hvortil jeg lige når at svare at det er fordi at han er neger, også når jeg ik at sige mere, før hans mor stiller sig lige foran mig og siger, at man altså ik må sige neger, fordi det er nedsættende og rigtig grimt at sige sådan noget. At det hedder afrikaner, og at det sku jeg lige tage og huske at man ik sagde mere. 

Hvortil at jeg svarede at ok det vidste jeg ik, men at det ved jeg så nu.  Undskyld. 

Men nu kommer jeg så til at tænke på, at det jo da ik er alle farver der kommer fra Afrika, så alle vil vel ik kaldes for afrikaner!??? 

Måske det bare er mig der er total uvidende, men da jeg var barn, sagde man da neger, uden at det var noget der var grimt eller racistisk. Vh stine

Det synes jeg er forkert af moren!

Nu er jeg selv mor til Oskar, som er mulat og har kun oplevet nu en gang at en dreng har sagt noget (i har sikkert set debatten). 

Jeg synes du gjorde det HELT rigtige der. Og jeg synes ikke at neger er forkert at sige. 

Den skulle du bare have med. Synes det var en god måde at gøre det på. 

Anmeld

23. juni 2013

AnthonsMor

StineW79 skriver:

"problemet" er jo bare at jeg ik nåede at forklare noget, inden hun brød ind. Vh stine

Men du nåede at sige ordet "neger", ikke? Det er ofte nok til at støde mange afrikanere desværre, også selvom man overhovedet ikke mener det negativt

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

B&J skriver:

jamen det er en dreng eller pige mand eller kvinde ja

Ka godt se at jeg måske formulerede overskriften og spørgsmålet forkert, for det jeg endelig gerne vil ha svar på er.

Hva svare du når dit barn spørg " Mor hvorfor er drengen chokoldade farvet?? ) vh stine

Anmeld

23. juni 2013

MariaKyedDK

StineW79 skriver:

Ih godt svar! Og normalt også noget i den retning jeg ville sige, men nåede bare ik at forklare noget, inden hun brød ind. 

Og måske spørg jeg virklig dumt, men hvornår er neger blevet et skældsord?? Vh stine

næ det ved jeg heller ikke. 

men det er også derfor jeg forklare på den måde, for personligt ved jeg ikke hvad en Neger er ? 

aner ikke hvad forskellen på perker og neger er, men noget med hvilket land de kommer fra ?! 

og derfor min kommentar til mit barn.... 

Anmeld

23. juni 2013

emsaroto

StineW79 skriver:

Hvad ville du svare dit barn, hvis det spurte, mor hvorfor er drengen chokolade farvet?? Vh stine

altså det tror jeg ikke lige Oskar gør, fordi han selv er mulat ...

Men hvis han gør, vil jeg forklare ligesom du, at vi er forkskellige mennesker her i verdenen, og det er helt i orden. Også sige at han bare skal kalde ham en dreng .. ligesom alle andre dreng .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.