Hvad kalder i et menneske der er chokoladebrun???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
hesøth skriver:

At mennesker har forskellige farver?

At hans forældre måske kommer fra et andet sted i verden, hvor man traditionelt har en anden farve....synes ikke man skal "kalde" det noget andet!

Rigtig godt svar. Mange tak! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Isabella_mor

En mand/dame... Og hvis ungen spørger må jeg jo på geografisk/biologisk vis forklare at f.eks folk fra Afrika har mørkere hud fordi der er meget sol og det er menneskets naturlige udvikling der har udviklet den mørke farve for at kunne tåle alt det sol. Bom. Var folk i Afrika hvide som os der bor i DK ville de blive solskoldet og det er ikke særlig godt. Det er deres naturlige beskyttelse mod solens skarpe stråler. Mon et barn på 4 år ville kunne forstå det, men det er den eneste rigtige forklaring. 

Anmeld

23. juni 2013

mor88

StineW79 skriver:

Jeg ville også bruge navn, ved en jeg kender. Men hvis dit barn spørg, hvorfor er drengen chokolade farvet? Hva ville du så svare? Vh stine

Børn er faktisk meget hurtige til at se, at ham/hende der ser ikke ud ligesom mig. Min datter er for lille til at forstå det endnu, men når den tid kommer, vil jeg forklare det ligesom min mor forklarede mig det. Verden er stor, og solen er stærkere nogle steder end andre. Menneskerne i de forskellige steder af verden har indstillet kroppen til, at kunne tåle solen der, hvor de kom fra, derfor er nogle lyse, nogle mørke, nogle sorte, nogle gule osv., og det viser bare, hvor vi kommer fra, en del af vores arv og vores forfædres historie, og det skal vi da være stolte af  Og hvor er det da smart, at mennesker har hud, som er lavet sådan at den tåler lige præcis det sted, hvor vi kommer fra 

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Mom skriver:

Måske er jeg lidt uviden lige her, men det hedder vel en mulat?

Hvis min pige på 5 skulle spørge hvorfor et andet barn var mørkere end hende, ville jeg nok bare sige det som det er, at barnets mor eller far er brun og moren eller faren er hvid, og derfor er barnet en blandning, ligesom hun selv er en blanding af mig og far.

Nej tænker ik på en mulat, men syntes din forklaring er rigtig sød og god!! 

Tænker på en person hvor begge forældre er chokolade farvet. Og jeg ved godt jeg spørg dumt!! Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Isabella_mor skriver:

En mand/dame... Og hvis ungen spørger må jeg jo på geografisk/biologisk vis forklare at f.eks folk fra Afrika har mørkere hud fordi der er meget sol og det er menneskets naturlige udvikling der har udviklet den mørke farve for at kunne tåle alt det sol. Bom. Vasaxofon i Afrika hvide som os der bor i DK ville de blive solskoldet og det er ikke særlig godt. Det er deres naturlige beskyttelse mod solens skarpe stråler. Mon et barn på 4 år ville kunne forstå det, men det er den eneste rigtige forklaring. 

Det er jo den naturlige forklaring, som man som voksen godt ka forstå. Og det var endelig også den forklaring jeg havde i mit hovede.

Da vi så stod i svømmehallen og der var en lille dejlig dreng, der var chokoldade farve, så spurte thea. 

Mor hvorfor er drengen chokolade farvet?? Hvortil jeg lige når at svare at det er fordi at han er neger, også når jeg ik at sige mere, før hans mor stiller sig lige foran mig og siger, at man altså ik må sige neger, fordi det er nedsættende og rigtig grimt at sige sådan noget. At det hedder afrikaner, og at det sku jeg lige tage og huske at man ik sagde mere. 

Hvortil at jeg svarede at ok det vidste jeg ik, men at det ved jeg så nu.  Undskyld. 

Men nu kommer jeg så til at tænke på, at det jo da ik er alle farver der kommer fra Afrika, så alle vil vel ik kaldes for afrikaner!??? 

Måske det bare er mig der er total uvidende, men da jeg var barn, sagde man da neger, uden at det var noget der var grimt eller racistisk. Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

Isabella_mor

StineW79 skriver:

Det er jo den naturlige forklaring, som man som voksen godt ka forstå. Og det var endelig også den forklaring jeg havde i mit hovede.

Da vi så stod i svømmehallen og der var en lille dejlig dreng, der var chokoldade farve, så spurte thea. 

Mor hvorfor er drengen chokolade farvet?? Hvortil jeg lige når at svare at det er fordi at han er neger, også når jeg ik at sige mere, før hans mor stiller sig lige foran mig og siger, at man altså ik må sige neger, fordi det er nedsættende og rigtig grimt at sige sådan noget. At det hedder afrikaner, og at det sku jeg lige tage og huske at man ik sagde mere. 

Hvortil at jeg svarede at ok det vidste jeg ik, men at det ved jeg så nu.  Undskyld. 

Men nu kommer jeg så til at tænke på, at det jo da ik er alle farver der kommer fra Afrika, så alle vil vel ik kaldes for afrikaner!??? 

Måske det bare er mig der er total uvidende, men da jeg var barn, sagde man da neger, uden at det var noget der var grimt eller racistisk. Vh stine

Jeg tænker vel bare at man kort og godt kan sige at de kommer fra et land hvor der er meget sol, og derfor har de mørkere hud for at de ikke bliver solbrændt. 

Det er hvertfald den taktik jeg har tænkt mig at bruge. For det er jo den rigtige sandhed. 

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

mor88 skriver:

Børn er faktisk meget hurtige til at se, at ham/hende der ser ikke ud ligesom mig. Min datter er for lille til at forstå det endnu, men når den tid kommer, vil jeg forklare det ligesom min mor forklarede mig det. Verden er stor, og solen er stærkere nogle steder end andre. Menneskerne i de forskellige steder af verden har indstillet kroppen til, at kunne tåle solen der, hvor de kom fra, derfor er nogle lyse, nogle mørke, nogle sorte, nogle gule osv., og det viser bare, hvor vi kommer fra, en del af vores arv og vores forfædres historie, og det skal vi da være stolte af  Og hvor er det da smart, at mennesker har hud, som er lavet sådan at den tåler lige præcis det sted, hvor vi kommer fra 

Syntes også at det er den rigtige forklaring, men nogle gange når man bare slet ik at forklare, inden nogen når at blive " sure/ fornærmet"

Var i svømmehallen i dag med thea, og der ser vi en dejlig lille chokolade farvet dreng. Thea spørg så hvorfor er drengen chokoladefarvet?? Hvortil jeg lige når at sige, at det er fordi han er neger og ik mere, før hans mor stiller sig lige foran mig og at man altså ik må sige neger mere, at det ik er pænt sagt og at det sku jeg lige tage og tænke over en anden gang, og at nu hedder det afrikaner. 

Hvortil at jeg svare ok det var jeg ik klare over, men at det ska jeg da nok huske til en anden gang. 

Drengen var forresten adopteret, og jeg har da også selv venner der er chokolade farvet og de kalder da sig selv for neger. Så må indrømme at jeg faktisk blev lidt forvirret, for alle der er farvet kommer da heller ik fra Afrika. Og vi har da altid sagt neger, for for os er det ik noget negativt, men noget pænt. Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

StineW79

Isabella_mor skriver:

Jeg tænker vel bare at man kort og godt kan sige at de kommer fra et land hvor der er meget sol, og derfor har de mørkere hud for at de ikke bliver solbrændt. 

Det er hvertfald den taktik jeg har tænkt mig at bruge. For det er jo den rigtige sandhed. 

Ja det mener jeg jo også, men nåede bare ik at sige mere, inden moren kom og " irettesatte" mig. Ved det ik men syntes måske bare at det var lidt mærkligt. Vh stine

Anmeld

23. juni 2013

emsaroto

Jeg kalder det ved sit navn. Jeg snakker ikke om mennesker med chokolade farvet hud (mulat?) hvis ikke det er en jeg kender. 

Anmeld

23. juni 2013

AnthonsMor

StineW79 skriver:

Ja det mener jeg jo også, men nåede bare ik at sige mere, inden moren kom og " irettesatte" mig. Ved det ik men syntes måske bare at det var lidt mærkligt. Vh stine

Jeg tror måske, at hun blev stødt, og derfor blandede hun sig

Men det nemmeste er nok at forklare, at hans familie kommer fra et andet land, hvor alle mennesker er chokolade farvet, fordi de ellers vil blive helt røde af solen Eller noget i den dur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.