Det er DERES skyld, ikke min ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2013

Frk. Himmelblå

bøllen skriver:

Jeg tænker mange af de samme tanker.

Er faktisk mere eller mindre rystet over den holdning Sådan nogle holdninger  Hvor nemt gør det lige for os

Forstår ikke, at du tilsyneladende hellere vil være "rystet" over den holdning, du tror, jeg har, end du vil forsøge at forstå...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2013

Kløver

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, men vi er da sikkert ganske enige. Og mener nu heller ikke, at jeg i de to citater, du fremhæver, siger noget, der gør, at jeg ikke kan være netop enig med dig.

Det er vel et faktum at mange af dks fp'ere er uegenede som forældre? Det har en stor del af dem vel ovenikøbet en slags papir  på? Nogle er sågar umyndiggjorte...

Og jeg i den andet citat fremhæver jeg min undren omkring de personer, der fremturer, at de INTET kan, og samtidig forøger familien.. Det forstår jeg altså ikke... Så er der i min optik, noget der ikke stemmer.. Enten er klagesangen en smule falsk eller også er barneønsket ret urealistisk. 

Jeg irriteres dybt, når du (og andre på siden) skriver a la "Jeg håber, du aldrig prøver det selv/ jeg håber, du kommer til at prøve det selv." I/du ved da ikke, hvad jeg har/ikke har prøvet? Og desuden kan man godt have en holdning til noget, man ikke har prøvet på egen krop. Jeg har fx også en holdning til dødsstraf...

Håber, du forstår..?

Tror bare vi er pænt uenige

Og nej jeg ved ikke hvad du har oplevet, omvendt synes jeg så også det er en meget Gore udmelding at de fleste på en fp er uegnede forældre, eller urealistiske, for det kan du da umuligt vide

Jeg er hverken urealistisk eller synger klagesang, og at du ser anderledes på det, kan jeg jo så kun ryste på hovedet af, for jeg ved bedre, om hvordan jeg har det, hvad og hvordan jeg kan klare tingene i mit liv. Igen er en fp vel ikke ensbetydende man intet kan, hvorimod det kan blive realiteten hvis man ikke passer på, og har et arbejde frem for pensionen

Anmeld

15. juni 2013

Frk. Himmelblå

Maja84 skriver:

Tror bare vi er pænt uenige

Og nej jeg ved ikke hvad du har oplevet, omvendt synes jeg så også det er en meget Gore udmelding at de fleste på en fp er uegnede forældre, eller urealistiske, for det kan du da umuligt vide

Jeg er hverken urealistisk eller synger klagesang, og at du ser anderledes på det, kan jeg jo så kun ryste på hovedet af, for jeg ved bedre, om hvordan jeg har det, hvad og hvordan jeg kan klare tingene i mit liv. Igen er en fp vel ikke ensbetydende man intet kan, hvorimod det kan blive realiteten hvis man ikke passer på, og har et arbejde frem for pensionen

Jamen, jeg kender da INTET til din "klagesang". Tror aldrig, jeg har hørt den??  Jeg taler ikke om dig personligt. Eller nogen for den sags skyld.

Og jo, jeg VED faktisk, at uforholdsmæssigt mange (det var de ord, jeg brugte) af fp'ere er mindre egnede som forældre. Masser af svært psykisk syge og udviklingshæmmede er på fp. Bland andet mange med min datters diagnose...

Jeg har en holdning, og den argumenterer jeg gerne for, - ligesom jeg har gjort her og tidligere. Jeg er ikke personligt ude efter nogen, men synes om debatter, ikke mindst fordi man bliver klogere på omverdenen af dem.. Men det er svært at blive klogere, når det ender i defensivitet og personangreb.

Anmeld

15. juni 2013

Muhmi

Synes simpelthen at folk kan sidde og lege åh så pisse kloge på omkring hvad andre folk bør, kan og skal.. I ved ikke en skid før I selv har siddet i den situation som I sidder og udtaler jer om.. Det må da bare være så skide lækkert at have job, være godt betalt og sikret i sit firma... Ja jeg siger det bare....

Anmeld

15. juni 2013

bøllen

Frk. Himmelblå skriver:

Forstår ikke, at du tilsyneladende hellere vil være "rystet" over den holdning, du tror, jeg har, end du vil forsøge at forstå...?

Udfra det du skriver er der hvis ikke meget for mig at forstå.. 

Anmeld

15. juni 2013

Frk. Himmelblå

bøllen skriver:

Udfra det du skriver er der hvis ikke meget for mig at forstå.. 

1) Jeg har ikke noget imod forældre på fp

2) Jeg undrer mig over visse familier på overførsel og deres kommunikation omkring overførsel og familieliv.

3) Hvis du fortsat mener, jeg er rystende, så ok, men det forstår jeg til gengæld ikke...

Anmeld

15. juni 2013

Kløver

Frk. Himmelblå skriver:

Jamen, jeg kender da INTET til din "klagesang". Tror aldrig, jeg har hørt den??  Jeg taler ikke om dig personligt. Eller nogen for den sags skyld.

Og jo, jeg VED faktisk, at uforholdsmæssigt mange (det var de ord, jeg brugte) af fp'ere er mindre egnede som forældre. Masser af svært psykisk syge og udviklingshæmmede er på fp. Bland andet mange med min datters diagnose...

Jeg har en holdning, og den argumenterer jeg gerne for, - ligesom jeg har gjort her og tidligere. Jeg er ikke personligt ude efter nogen, men synes om debatter, ikke mindst fordi man bliver klogere på omverdenen af dem.. Men det er svært at blive klogere, når det ender i defensivitet og personangreb.

Det kan godt være jeg tager det personligt, men er også dybt uenig i at komme dem så skarpe udmeldinger. Der er rigtig mange på fp, og man kan i min verden ikke bare sige at mange er uegnede som forældre. Nu klager jeg generelt heller ikke, men synes du havde meget hårde udmeldinger og skar lidt alle over en kam, fordi det er så svært at få en pension

Anmeld

15. juni 2013

Frk. Himmelblå

Maja84 skriver:

Det kan godt være jeg tager det personligt, men er også dybt uenig i at komme dem så skarpe udmeldinger. Der er rigtig mange på fp, og man kan i min verden ikke bare sige at mange er uegnede som forældre. Nu klager jeg generelt heller ikke, men synes du havde meget hårde udmeldinger og skar lidt alle over en kam, fordi det er så svært at få en pension

OK.

Men jeg forstår ikke, hvorfor man ikke kan sige, at mange på fp er uegnede som forældre? For det er jo et faktum.. Mange der ikke er på fp er også uegnede, men forholdsvist ikke nær så mange. Det er da logik. Og det siger da intet om, at man ikke sagtens kan være en udmærket forælder på fp.. Det ene udelukker bestemt ikke det andet.

Glad for, du gider svare og spørge , så vi kan blive klogere..

Anmeld

15. juni 2013

l.kjoeller

Frk. Himmelblå skriver:

er jo lidt svært at vide mange fp'ere er mindre egnet som forældre medmindre man kender alle dem man snakker om ordentligt ?

Anmeld

15. juni 2013

l.kjoeller

til alle dem som mener fp'ere klager falsk hvis de søger /har fået fp og samtidig får børn. det handler om at folk med sygdom også har ret til et liv med indhold udover arbejde. for nogen er det et spørgsmål om at have et arbejde( og så alligevel muligvis bukke under- selvom om man ingen børn har) eller at have et liv der indeholder andet end udelukkende et arbejde. nogen kan ikke begge dele , og jeg ville personligt ikke ønske for nogen at man ikke kan få lov at have et liv med indhold - som f.eks. familieliv, fordi ikke de kan have både arbejde og familie samtidig. Man kan sagtens være gode forældre på fp- men for at kunne det skal rammerne være på plads. det er heldigvis det gode ved det system vi har i danmark hvis du spørger mig (selvom det er blevet hæftigt forrringet)

Jeg respekterer jeres holdning med dette er min

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.