Frk. Himmelblå skriver:
Ja, men vi er da sikkert ganske enige. Og mener nu heller ikke, at jeg i de to citater, du fremhæver, siger noget, der gør, at jeg ikke kan være netop enig med dig.
Det er vel et faktum at mange af dks fp'ere er uegenede som forældre? Det har en stor del af dem vel ovenikøbet en slags papir på? Nogle er sågar umyndiggjorte...
Og jeg i den andet citat fremhæver jeg min undren omkring de personer, der fremturer, at de INTET kan, og samtidig forøger familien.. Det forstår jeg altså ikke... Så er der i min optik, noget der ikke stemmer.. Enten er klagesangen en smule falsk eller også er barneønsket ret urealistisk.
Jeg irriteres dybt, når du (og andre på siden) skriver a la "Jeg håber, du aldrig prøver det selv/ jeg håber, du kommer til at prøve det selv." I/du ved da ikke, hvad jeg har/ikke har prøvet? Og desuden kan man godt have en holdning til noget, man ikke har prøvet på egen krop. Jeg har fx også en holdning til dødsstraf...
Håber, du forstår..?
Tror bare vi er pænt uenige
Og nej jeg ved ikke hvad du har oplevet, omvendt synes jeg så også det er en meget Gore udmelding at de fleste på en fp er uegnede forældre, eller urealistiske, for det kan du da umuligt vide
Jeg er hverken urealistisk eller synger klagesang, og at du ser anderledes på det, kan jeg jo så kun ryste på hovedet af, for jeg ved bedre, om hvordan jeg har det, hvad og hvordan jeg kan klare tingene i mit liv. Igen er en fp vel ikke ensbetydende man intet kan, hvorimod det kan blive realiteten hvis man ikke passer på, og har et arbejde frem for pensionen