Det er DERES skyld, ikke min ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Kløver

Frk. Himmelblå skriver:

Eksempelvis er der masser på denne side, der ikke "vil" arbejde, - det kan man i hvert fald nemt komme til at konkludere, når man læser om, hvor syge og elendige, de er, men samtidig kan følge med i deres familieforøgelser, carportbyggerier, kagebagning osv. - Det er bare ikke, hvad jeg forbinder med en person, der BEHØVER fultidsfinansiering..

Nu må jeg lige høre, for hvis man er syg, må man så ikke have familie, eller få lavet noget i hjemmet. Hvor går grænsen mellem de syge og dem som ikke gider. Er det bla hvor mange børn man vælger at få, hvilke og hvor mange projekter man får lavet hjemme ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frk. Himmelblå skriver:

Jeg er enig med dig.

Og især i det med, at det er for folks egen skyld, at de burde tage mere ansvar. Det må være så jammerligt at være det evigt handlingslammede offer.

Desværre producerer vores velfærdssamfund ofre. Det er et faktum. Folk passificeres, da de ofte rammes på indkomst, hvis de tager aktivt del i samfundet. Det er sgu da paradoksalt! Men mener nu fortsat, det er folks eget ansvar at kunne forsørge sig.

Jeg bliver selv provokeret, når folk eksempelvis spørger "Hvordan vil de have, jeg skal kunne klare mig for det?!" i fbm. diverse ændringer af satser. Jamen, der er da ingen, der vil have noget som helst, - det er da DIT eget ansvar at klare dig for det beløb - eller sørge for at tjene flere penge.

Vi bør hjælpe dem, der ikke kan hjælpe sig selv. Punktum.

Eksempelvis er der masser på denne side, der ikke "vil" arbejde, - det kan man i hvert fald nemt komme til at konkludere, når man læser om, hvor syge og elendige, de er, men samtidig kan følge med i deres familieforøgelser, carportbyggerier, kagebagning osv. - Det er bare ikke, hvad jeg forbinder med en person, der BEHØVER fultidsfinansiering..

Jeg kan godt følge dig. Jeg synes jo heller ikke, det virker gennemtænkt at få to børn i rap lige efter folkeskolen eller ungdomsuddannelsen og efterfølgende beklage, at man ikke kan leve på en SU. 

Anmeld

14. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
pcoramt skriver:

Heldigvis ikke et flertal.. Men der er så mange med en lad holdning til livet.. Det er taget ud fra hvad jeg ser, og hvor meget jeg hver dag ser med "lorte kh" hvad gør vi nu osv..

ja der er nogle du kender med en lad holdning, men det gør det jo ikke til mange og til en generel tendens i samfundet. 

jeg synes man skal passe på med at generalisere. Og så skal man huske på, at selvom personen udadtil kan virke som en person der ikke gider, så er kan virkeligheden være en anden. 

Anmeld

14. juni 2013

Ciss

Tja, jeg tror nu meget, det drejer sig om, at nettet er det sted, hvor folk kan lufte sin frustration, nederlagsfølelse osv rimelig anonymt.

Anmeld

14. juni 2013

Lilje82

Anonym skriver:

Det står da ingen steder at jeg synes Folk er dovne  Det er en helt anden debat om ansvarsforflygtigelse. Beklager hvis du føler dig trådt på, Det var ikke meningen. 

for mig er det næsten det samme, når du skriver at de ledige skal tage ansvar for deres liv, for der sidder med garanti flere ned bare jeg, der synes det efterhånden er ved at være trættende, at høre den kommentar, når man søger og søger, men får afslag på afslag - Jeg har selv været til jobsamtale 3 gange på halvanden måned, og fået afslag på de 2 indtil nu, får svar på den sidste om en uge, og det er rocker hårdt, og det hjælper bestemt ikke på humøret og stree niveauet, at man dagligt skal høre fordomme fra folk der mener, man ikke selv tager ansvar for sit liv, fordi man mener regeringen træffer nogle trælse valg, som rent faktisk har stor betydning for hele ens liv og familie. 

Men beklager, hvis jeg mistolkede dit indlæg 

Anmeld

14. juni 2013

Mettefpigen

Jeg er enig i noget af det du siger men ikk det hele.... Det er ikke altid at det er ens egen skyld at man er havnet hvor man er..... Og der har man lov til at "ynke"....

Anmeld

14. juni 2013

Faith

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg er enig med dig.

Og især i det med, at det er for folks egen skyld, at de burde tage mere ansvar. Det må være så jammerligt at være det evigt handlingslammede offer.

Desværre producerer vores velfærdssamfund ofre. Det er et faktum. Folk passificeres, da de ofte rammes på indkomst, hvis de tager aktivt del i samfundet. Det er sgu da paradoksalt! Men mener nu fortsat, det er folks eget ansvar at kunne forsørge sig.

Jeg bliver selv provokeret, når folk eksempelvis spørger "Hvordan vil de have, jeg skal kunne klare mig for det?!" i fbm. diverse ændringer af satser. Jamen, der er da ingen, der vil have noget som helst, - det er da DIT eget ansvar at klare dig for det beløb - eller sørge for at tjene flere penge.

Plejer at være meget enig med dig i de ting du skriver herinde. Men her synes jeg du går over stregen og fremstår som et meget lidt empatisk og fordømmende menneske. Øv!

Anmeld

14. juni 2013

2721

Jeg er enig med dig.

Nu spørger lige fordi det egentlig rammer mig lige i hjertekuglen det du skriver!
Mener du seriøst at hvis man er syg eller ikke har et job burde man ikke få børn?
Jeg har en førtidspension og er mor til en dejlig dreng på knap 3 år, og hvis jeg forstår dig ret, burde jeg ikke have fået ham?

Anmeld

14. juni 2013

bøllen

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg er enig med dig.

Så hvis man af en eller anden grund "ikke gider " arbejde og bliver fuldtidsforsørget - må man INTET lave der minder bare en lille smule om et alm liv ??? De få korte øjeblikke man måske har  

Det er da også meget bedre folk  synker længere ned i deres " elendighed " fordi der sidder folk og dømmer dem. 

Anmeld

14. juni 2013

Kløver

Så hvis man af en eller anden grund "ikke gider " arbejde og bliver fuldtidsforsørget - må man INTET lave der minder bare en lille smule om et alm liv ??? De få korte øjeblikke man måske har  

Det er da også meget bedre folk  synker længere ned i deres " elendighed " fordi der sidder folk og dømmer dem. 

Var også min tanke, jeg kan langt fra klare et normalt arbejde, men har to dejlige børn, og har aldrig hørt noget negativt fra hverken sp, læge, sygehus eller lignende, tværtimod. Vi har da ønsker om et 3 barn, og netop pga fleksibiliteten herhjemme, kan det sagtens lade sig gøre, hvor rammerne, i et arbejde, som er mere faste, gør det sværere med sygdom. Jeg er selv ked af jeg ikke kan arbejde, og ville så utrolig gerne, men de med den holdning, om at fordi man er ramt af sygdom, så Intet liv må have, synes jeg er rigtig lavt. Man må håbe at de ikke selv bliver ramt, og føler hvordan det er at kæmpe hver dag, yde og gøre en stor indsats, og hvor der så kommer sådan noget ind. Ja ja spark endelig til dem der ligger ned

Jeg kæmper selv hårdt, og betaler også prisen, men andre ser ikke de bøder man betaler. Forklarer man hvorfor, ynker man, holder man mund bliver man mødt med mistro, og uanset hvad man vælger, bør man ikke have meget liv, for så er livet jo bare en fest for andres penge. Fy føj man får lavet lidt i haven, en ny carport hvis der trænger eller tænke på at stifte familie.

Uh fik vist luftet lidt meget af gylletanken, men øv hvor skal der ikke meget til før det rammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.