Frk. Himmelblå skriver:
Nej, det kommer da virkelig an på, hvad grunden til din fp er!
Er det fordi, du er dybt retarderet/voldsomt psykotisk eller lignende, vil jeg da ikke være et øjeblik i tvivl om, hvad min holdning til familieforøgelse hos dig ville være. Men nu er der jo intet, der tyder på, at du ikke er ganske velfungerende.
Der kan være mange årsager til fp, men efterhånden er det så svært at få tilkendt (med mindre man har en HÅRD diagnose), at jeg vil mene, at en uforholdsmæssig stor andel personer på fp vil være uegnede som forældre.
Jeg skriver ikke med nogen bestemt person i tankerne, men tænker, at hvis man fx er meget, meget psykisk syg eller traumatiseret, så er forældreskab måske ikke en ubetinget god idé.
Det undrer mig i grunden mest, at mange har masser energi til familie og hobby, men end ikke kan engageres til at arbejde meget få timer om ugen.. - Det undrer vel også dig?

Jeg synes lidt du modsiger dig selv, men måske mig der ikke forstår.
Jeg ville ikke kunne få en pension, sådan som jeg har det den dag idag, og dog..
Jeg synes lidt, i mine øjne at din holdning bære præ af uvidenhed, da man ikke kan sætte sig ind i hvordan det er før man har stået der.
Jeg fik i sin tid min pension fordi jeg var ved at knække helt sammen grundet, min psyke, systemet og det hård Press der lå på mig og selvfølgelig fordi de ikke mente jeg havde mulighed for at fungere på arbejdsmarkedet. Det var ikke mig der søgte den, det var min sagsbehandler der indstillede mig til det. Jeg havde det skidt!
Via af min fp har jeg fået muligheden og roen til at arbejde med mig selv og jeg havde ikke været her den dag idag hvis ikke jeg havde fået den.
Mit mål i livet er at blive så stærk at jeg kan få et flexjob måske eller arbejde som frivillig eller blot finde et sted hvor jeg kan tjene de der max 50000kr om året man må på fp.
Jeg har knoklet min r** i laser for at nå hertil jeg har kæmpet en stor kamp for at bevise at jeg påtrods af min situation er egnet som mor og det er jeg!
Jeg er velfungerende og klare mig selv, jeg "Naser" ikke på systemet mere end højst nødvendigt. Min hverdag er indrettet efter mig og min søn og derfor fungere jeg. Det har virkelig ikke været let at nå hertil og jeg er stolt af mig selv!
Måske jeg i vise øjne ikke længere er berettiget til den fær nok, men jeg ved at den er grunden til jeg har det godt. Jeg kæmpe hverdag med mine dæmoner og når jeg selv skal sige det, så klare jeg det godt

Både og, hvor skal det arbejde findes. Og er det ikke bedre at man er i stand til at værre der for den familie man nu engang har fået end man Gud nåde og trøste det skal ud og arbejde i 3timer fx og ugen og så bliver en mindre rumlig forældre?
Og hvad med dem der blev syg/skadet arbejdsløse efter de fik børn, skal de så have dem fjernet?
Det blev godt nok nået rodet.
Jeger klar over at ikke alle på fp er egnede forældre, men det er der også en masse arbejdende forældre der heller ikke er.
Det er så let for os at dømme folk når vi ikke selv står i situationen og intet er sort/ Hvidt.