Det er DERES skyld, ikke min ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2013

Lilje82

Muhmi skriver:

Synes simpelthen at folk kan sidde og lege åh så pisse kloge på omkring hvad andre folk bør, kan og skal.. I ved ikke en skid før I selv har siddet i den situation som I sidder og udtaler jer om.. Det må da bare være så skide lækkert at have job, være godt betalt og sikret i sit firma... Ja jeg siger det bare....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Synes simpelthen at folk kan sidde og lege åh så pisse kloge på omkring hvad andre folk bør, kan og skal.. I ved ikke en skid før I selv har siddet i den situation som I sidder og udtaler jer om.. Det må da bare være så skide lækkert at have job, være godt betalt og sikret i sit firma... Ja jeg siger det bare....

Synes altid du kommer med fornuftige og konstruktive indlæg, men dette falder da godt nok udenfor nummer. 

Anmeld

15. juni 2013

KTP86

De valg man tager har ikke altid de konsekvenser som man selv forudsagde da vise valg skulle tages på givet tidspunkt! 

Anmeld

15. juni 2013

2721

Frk. Himmelblå skriver:

Jamen søde dog 

Jeg dømmer ingen, og jeg har dyb respekt for din historie! Jeg undrer mig bare over noget af det jeg læser og har læst. Blandt andet her på siden. Men jeg er bestemt ikke fortaler for afskaffelse af fp. 

Jeg synes, det er sejt, at du stræber efter konstant udviklingi dit eget tempo. Og ligesom jeg synes, du er sej , så synes jeg, det er ærgerligt, hver gang jeg hører et ungt menneske udtale, at han/hun bare aldrig kommer til at kunne arbejde. - For hvordan kan man dog bare afskrive den mulighed? Det er da trist..

Og som jeg har skrevet flere gange før, findes der naturligvis masser gode forældre - også inden for fp-systemet. Naturligvis.

Jeg ser altså verden i farver, men jeg har samtidig mine holdninger.

Tak

Jeg tror det handler om hvor man er i sit liv, i 2007 havde jeg aldrig set de muligheder jeg ser nu for mig selv.
Nogen gange kan den situationer man er i virke så uoverskuelig at man har svært ved at se lyset for enden af tunnelen

Der vil jo altid være dem der ikke "gider" eller kan, men jeg tror på at der et eller andet sted er en årsag. Vi har alle punkter hvor vi ikke er rumlige overfor andre og sådan er det jo når der er noget vi ikke forstår eller kan relatere til.

Jeg er godt klar over du ikke ser det sort/Hvidt men sådan lød det og det var skrevet meget "hårdt" og ja, det ramte mig, da du i mine øjne skrev at min søn ikke burde være blevet til, grundet min situation. Er udemærket klar over det jo ikke var personligt rettet mod mig, men den sad stadig lige i hjertekuglen og jeg blev faktisk en smule gal, hvilket jeg egentlig sjældent gør over indlæg jeg læser.

Anmeld

15. juni 2013

bøllen

Frk. Himmelblå skriver:

Forstår ikke, at du tilsyneladende hellere vil være "rystet" over den holdning, du tror, jeg har, end du vil forsøge at forstå...?

Jeg forholder mig til det du skriver i denne tråd , og det ryster mig. Så det handler jo ikke om at jeg tror du har en holdning , du skriver jo selv i denne tråd

Anmeld

15. juni 2013

bøllen

Frk. Himmelblå skriver:

1) Jeg har ikke noget imod forældre på fp

2) Jeg undrer mig over visse familier på overførsel og deres kommunikation omkring overførsel og familieliv.

3) Hvis du fortsat mener, jeg er rystende, så ok, men det forstår jeg til gengæld ikke...

Ja jeg er fortsat rystet over de udtagelser du kommer med i denne tråd. Og nej det forstår du sikkert ikke , jeg forstår til gengæld ikke de ting du kommer ud med.

så vi kan vel bare være enig om ikke at forstå hinanden 

Anmeld

15. juni 2013

Faith

Frk. Himmelblå skriver:

Ok. Jeg kender udmærket det system. Det er ret gakket.

Jah men jeg har ikke noget imod det egentlig. Ved at min sagsbehandler er der for at hjælpe mig og finde den bedst mulige løsning for mig, så jeg både kan fungere på arbejdsmarkedet og som mor og hustru. Og selvfølgelig skal jeg ikke have en ydelse hvis ikke jeg er berettiget til den. Der er jo nødt til at være en eller anden form for kontrol.

Anmeld

15. juni 2013

Mini us

Anonym skriver:

Må indrømme, at jeg er være lidt fyldt op af "klynkeri og ynk" (beklager - jeg kunne ikke finde et pænere ord -"have ondt af sig selv" måske ) der efterhånden er hverdag. Her - på fb og andre steder hvor man kommer. Her tænker jeg på job (mangel på samme), sociale ydelser, børn, hverdag, kommunen, regeringen, osv. Jeg mangler til tider lidt "jeg tager sku ansvar for mit eget liv"- indstilling til tingene. 

Det er ikke kommunen, regeringen, dine forældre eller andre der skaber dit liv. Har du valgt at sætte børn i verden, er det hård og de skal forsørges ja! Af dig!!! Også selv om du blev gravid ved et uheld og var meget ung. Er du syg eller uarbejdsdygtig, er det pissehårdt og frustrerende, da man ikke selv er skyld i sin situation, men stadig er det ikke politikernes skyld/ansvar at du er syg eller deprimeret. 

Tag ansvar for det liv DU har skabt DIG og læn dig ikke tilbage på systemet. Tror faktisk det vil hjælpe mange, da der ligger en vis stolthed i at kunne klare sig selv og sin situation. Selvfølgelig skal man hjælpes op når man snubler (hvilket alle gør på et eller andet tidspunkt i livet) men man skal ikke have lov at blive liggende. 

Dette opstød er ikke møntet direkte på nogle specilet. Bare en generel holdning i samfundet jeg langer ud efter. 

Kunne ikke være mere enig.. godt skrevet

Anmeld

15. juni 2013

VIPpigen

Min sagsbehandler i Vejle var hat og briller værd i min sag.

hun sagde lige ud at hun ikke mente jeg skulle have et barn, pga situation. Og når man magtede familie, så kunne man bestemt også arbejde minimum 20 timer - gerne mere - om ugen...

hvorfor skal jeg som fleksjobber - og fremtidig FP - "snydes" (mangler et andet ord) for at få en familie... Jeg vil for alt i verden ikke undvære min datter, og vil også gerne have en til. Indrømmer jeg blankt. Der er da heller ikke tvivl om at var jeg KUN mig, ville jeg nok "magte" en 15-20 timers arbejds uge... For så ville jeg når jeg havde fri, have mulighed for at smide mig på sofaen når jeg kommer hjem, smide en fryse pizza i ovnen til aftensmad, og lade opvask og rod være. Men hva gør det, bare jeg kan arbejde lidt, og ikke nasser på samfundet. Hvorfor skal en "fysisk skadet, og psykisk syg" dog have glæde af en kæreste, eller blive beriget med et eller flere børn.....

JAMEN HVORFOR IKKE..... igen JEG er glad for den nye fleksjob plan... Jeg kan arbejde lidt, måske 30 min 4 gange om ugen. Måske 1 time... Men JEG HAR BRUG FOR LIDT HJÆLP.

Jeg er også en af dem som lige pt går hjemme på ledighedsydelse. Venter på kommunen, de knokler, og jeg står pænt i kø og venter på min tur. Jeg syer og designer babytøj, og jeg sælger det. Jeg har INGEN intentioner om at snyde staten, så der er lavet regnskab på indtægter, og udgifter, strøm, slitage, reparationer af maskiner osv... Alt... Og indtil videre lyder det rødt i regnskabet. Når den viser sin sorte farve frem så bliver det indberettet til skat, så jeg betaler skat af de penge jeg kan tjene, og kommunen har mulighed for at modregne mig i ledighedsydelse...

Hvorfor syer jeg... Fordi det altid har været min store passion. Jeg har i MANGE år designet tøj til mig selv og veninder, jeg elsker det, og har veninder som har fået meget glæde af det. Jeg drømte (uhh, gør jeg stadig) om at blive designer, rende Paris, L.A, Tokyo, New York, Milano, og mange andre byer, tyndt for at samle inspiration. Den drøm er skudt HELT NED. Så kunne jeg NØJES med en butiks uddannelse.... Niks... Ikke muligt. Alt JEG drømte om for min fremtid smuttede sammen med min fysiske skade, og min psyke tog endnu mere skade. Gulvtæppet jeg stod solidt på blev revet væk under mig en nat... Et forkert skridt...

Og SÅ SKAL JEG UNDVÆRE MAND, HUS, BØRN....... HVORFOR??????

Anmeld

15. juni 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Synes altid du kommer med fornuftige og konstruktive indlæg, men dette falder da godt nok udenfor nummer. 

Tja, man kan ikke altid være lige vis, fornuftig og konstruktiv... Man må jo svare i henhold til hvad man får serveret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.