Det er DERES skyld, ikke min ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2013

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Må indrømme, at jeg er være lidt fyldt op af "klynkeri og ynk" (beklager - jeg kunne ikke finde et pænere ord -"have ondt af sig selv" måske ) der efterhånden er hverdag. Her - på fb og andre steder hvor man kommer. Her tænker jeg på job (mangel på samme), sociale ydelser, børn, hverdag, kommunen, regeringen, osv. Jeg mangler til tider lidt "jeg tager sku ansvar for mit eget liv"- indstilling til tingene. 

Det er ikke kommunen, regeringen, dine forældre eller andre der skaber dit liv. Har du valgt at sætte børn i verden, er det hård og de skal forsørges ja! Af dig!!! Også selv om du blev gravid ved et uheld og var meget ung. Er du syg eller uarbejdsdygtig, er det pissehårdt og frustrerende, da man ikke selv er skyld i sin situation, men stadig er det ikke politikernes skyld/ansvar at du er syg eller deprimeret. 

Tag ansvar for det liv DU har skabt DIG og læn dig ikke tilbage på systemet. Tror faktisk det vil hjælpe mange, da der ligger en vis stolthed i at kunne klare sig selv og sin situation. Selvfølgelig skal man hjælpes op når man snubler (hvilket alle gør på et eller andet tidspunkt i livet) men man skal ikke have lov at blive liggende. 

Dette opstød er ikke møntet direkte på nogle specilet. Bare en generel holdning i samfundet jeg langer ud efter. 

hold da op dit indlæg gør mig trist..... og jeg føler mig i den grad ramt.

gad vide om du ved hvor mange du træder på ved at skrive sådan noget.....

hilsen fra en der i den grad forventer at kommunen lever op til mine forventninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2013

Mettefpigen

Faith skriver:

O

Når man er sygemeldt og får sygedagpenge, får man ikke lov til bare at gå og fise den af. Man indkaldes hver 14. dag til statusmøde hvor det vurderes hvor man er i sin sygdom på nuværende tidspunkt.

Der indsamles oplysninger fra egen læge og eventuelle speciallæger.

Der laves (i mange tilfælde) vurdering af lægekonsulent (læge ansat i kommunen til at vurdere om borgeren er fuldt - eller delvist uarbejdsdygtig).

Vurderes det at man kunne være klar til en arbejdsprøvning, iværksættes dette.

Vurderes det at man måske kan være egnet til flexjob, skal man først igennem arbejdsprøvning for at se hvor mange timer borgeren reelt kan klare på arbejdsmarkedet.

Man får altså ikke bare lov til at gå og krydre røv og indkassere sine dagpenge. Det kræver hårdt arbejde og en masse uvished, utryghed og sorg over at man er havnet der hvor man er.

Dette er udelukkende skrevet udfra hvordan det kan være at være langtidssygemeldt pga. kronisk sygdom (det er desværre der hvor jeg befinder mig).

Og det er så sygt at det skal være sådan :-(

Anmeld

15. juni 2013

jydeinden

det handler for mig ikke om at tage ansvar.. Jeg tager ansvar for mit liv, hvis ikke jeg gjorde så var jeg her nok ikke. Jeg har ikke valgt min sygdom, men jeg har valgt at forsøge at få det bedst mulige ud af den, og jeg har valgt at forsøge at kæmpe hver eneste dag for at gøre noget ved den.

Jeg kommer aldrig til at sætte mig ned og hyle over den tilværelse der er blevet valgt for mig, og tror jeg heller ikke andre gør.

Men jeg kan sagtens blive bitter når unge friske jonathan på 25 (eks.) kommer hen, kigger mig i øjnene og direkte eller indddirekte siger at jeg jo bare skal tage mig sammen og holde op med at klynke. for undskyld mig, hvordan i al verden er nogen blevet berettiget til at sige det udover dem som rent faktisk kender mig.

Om man har børn eller ej ændre efter min opfattelse ikke ens rettighed til at synes at livet er hårdt nogen gange, og ej heller ens rettighed til at kunne ønske det anderledes, for nogen kan det sågar være en fordel. At jeg har valgt at jeg ikke vil have børn så længe jeg er syg, jamen det er ene og alene af egoistiske årsager blandet med at jeg ikke vil byde mit forhold det.

Det er så nemt at dømme andre, nogen gange skal man måske bremse op en gang og spørge sig selv, er jeg berettiget til det?

Anmeld

17. juni 2013

KTP86

VIPpigen skriver:

Min sagsbehandler i Vejle var hat og briller værd i min sag.

hun sagde lige ud at hun ikke mente jeg skulle have et barn, pga situation. Og når man magtede familie, så kunne man bestemt også arbejde minimum 20 timer - gerne mere - om ugen...

hvorfor skal jeg som fleksjobber - og fremtidig FP - "snydes" (mangler et andet ord) for at få en familie... Jeg vil for alt i verden ikke undvære min datter, og vil også gerne have en til. Indrømmer jeg blankt. Der er da heller ikke tvivl om at var jeg KUN mig, ville jeg nok "magte" en 15-20 timers arbejds uge... For så ville jeg når jeg havde fri, have mulighed for at smide mig på sofaen når jeg kommer hjem, smide en fryse pizza i ovnen til aftensmad, og lade opvask og rod være. Men hva gør det, bare jeg kan arbejde lidt, og ikke nasser på samfundet. Hvorfor skal en "fysisk skadet, og psykisk syg" dog have glæde af en kæreste, eller blive beriget med et eller flere børn.....

JAMEN HVORFOR IKKE..... igen JEG er glad for den nye fleksjob plan... Jeg kan arbejde lidt, måske 30 min 4 gange om ugen. Måske 1 time... Men JEG HAR BRUG FOR LIDT HJÆLP.

Jeg er også en af dem som lige pt går hjemme på ledighedsydelse. Venter på kommunen, de knokler, og jeg står pænt i kø og venter på min tur. Jeg syer og designer babytøj, og jeg sælger det. Jeg har INGEN intentioner om at snyde staten, så der er lavet regnskab på indtægter, og udgifter, strøm, slitage, reparationer af maskiner osv... Alt... Og indtil videre lyder det rødt i regnskabet. Når den viser sin sorte farve frem så bliver det indberettet til skat, så jeg betaler skat af de penge jeg kan tjene, og kommunen har mulighed for at modregne mig i ledighedsydelse...

Hvorfor syer jeg... Fordi det altid har været min store passion. Jeg har i MANGE år designet tøj til mig selv og veninder, jeg elsker det, og har veninder som har fået meget glæde af det. Jeg drømte (uhh, gør jeg stadig) om at blive designer, rende Paris, L.A, Tokyo, New York, Milano, og mange andre byer, tyndt for at samle inspiration. Den drøm er skudt HELT NED. Så kunne jeg NØJES med en butiks uddannelse.... Niks... Ikke muligt. Alt JEG drømte om for min fremtid smuttede sammen med min fysiske skade, og min psyke tog endnu mere skade. Gulvtæppet jeg stod solidt på blev revet væk under mig en nat... Et forkert skridt...

Og SÅ SKAL JEG UNDVÆRE MAND, HUS, BØRN....... HVORFOR??????

Du er blevet frataget nok. Jeg ved godt hvor du ville være hvis din sidste drøm blev revet væk.. Lilje er en dejlig pige med en dejlig mor der trods sin lidelse er en god mor under de omstændigheder der nu engang er 

Anmeld

17. juni 2013

VIPpigen

KTP86 skriver:

Du er blevet frataget nok. Jeg ved godt hvor du ville være hvis din sidste drøm blev revet væk.. Lilje er en dejlig pige med en dejlig mor der trods sin lidelse er en god mor under de omstændigheder der nu engang er 

Tusind tak... Så sidder jeg her og hyler...

Men det er præcis det. Måske jeg ikke er en hyper aktiv mor, men har heldigvis en datter som er utrolig dygtig til at rette ind efter mors små behov også. Så en hyggedag ved spisebordet med perler, eller bage boller og kage, det er lige så fantastisk for hende som en tur i et legeland...

Det betyder utrolig meget at du siger det

Anmeld

19. juni 2013

KTP86

VIPpigen skriver:

Tusind tak... Så sidder jeg her og hyler...

Men det er præcis det. Måske jeg ikke er en hyper aktiv mor, men har heldigvis en datter som er utrolig dygtig til at rette ind efter mors små behov også. Så en hyggedag ved spisebordet med perler, eller bage boller og kage, det er lige så fantastisk for hende som en tur i et legeland...

Det betyder utrolig meget at du siger det

Tror virkelig at de mennesker der kommer med skodudtalelser skal have viklet deres liv i smadder før de kan forstå en anden situation end den de selv sidder i  Jeg er sikker på ,at hvem end vi snakker om der får frataget sin ene drøm efter den anden,der får knust sit håb gang på gang-det menneske bliver ødelagt til sidst! Du fik trods alt en drøm og et håb opfyldt og kan virkelig ikke se at du skulle undvære det liv! Dit liv havde jo set anderledes ud hvis livet havde været anderledes..Logisk nok.. Hvis du kunne leve uden de smerter, og du kunne gå i designersko der ville passe perfekt til den designerkjole du selv havde designet og var blandt de store designere som du drømte om-ja så havde du jo gjort det! Men livet bliver bare ikke altid som man selv forudsagde. Livet kommer ikke med en garanti udover døden. Hader oplæg som det der er startet for jeg ved hvordan det rammer dig "Tag ansvar"..Ja godmorgen. Kommer fra en der har gjort sig anonym  Tag dig ikke af det sødte.. Bag du hellere nogle lækre boller sammen med din datter 

Anmeld

19. juni 2013

MorDk

19. juni 2013

Anonym trådstarter

KTP86 skriver:

Tror virkelig at de mennesker der kommer med skodudtalelser skal have viklet deres liv i smadder før de kan forstå en anden situation end den de selv sidder i  Jeg er sikker på ,at hvem end vi snakker om der får frataget sin ene drøm efter den anden,der får knust sit håb gang på gang-det menneske bliver ødelagt til sidst! Du fik trods alt en drøm og et håb opfyldt og kan virkelig ikke se at du skulle undvære det liv! Dit liv havde jo set anderledes ud hvis livet havde været anderledes..Logisk nok.. Hvis du kunne leve uden de smerter, og du kunne gå i designersko der ville passe perfekt til den designerkjole du selv havde designet og var blandt de store designere som du drømte om-ja så havde du jo gjort det! Men livet bliver bare ikke altid som man selv forudsagde. Livet kommer ikke med en garanti udover døden. Hader oplæg som det der er startet for jeg ved hvordan det rammer dig "Tag ansvar"..Ja godmorgen. Kommer fra en der har gjort sig anonym  Tag dig ikke af det sødte.. Bag du hellere nogle lækre boller sammen med din datter 

Hvis det oprindelige indlæg er langt ude, ja så har du da taget det og løbet videre fint at klappe hinanden på skulderen når man har det hårdt, men det bliver der jo også sagt som udgangspunkt. Der jo ingen der peger fingrer af folk der kæmper for at komme tilbage på sporet. 

Anmeld

20. juni 2013

KTP86

Anonym skriver:

Hvis det oprindelige indlæg er langt ude, ja så har du da taget det og løbet videre fint at klappe hinanden på skulderen når man har det hårdt, men det bliver der jo også sagt som udgangspunkt. Der jo ingen der peger fingrer af folk der kæmper for at komme tilbage på sporet. 

Tror du virkelig ikke at de mennesker ville ændre deres liv hvis de kunne? " Tag ansvar for det liv DU har skabt DIG" skrev du........Som jeg skrev d 15 juni:  De valg man tager har ikke altid de konsekvenser som man selv forudsagde da vise valg skulle tages på givet tidspunkt! 

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

KTP86 skriver:

Tror du virkelig ikke at de mennesker ville ændre deres liv hvis de kunne? " Tag ansvar for det liv DU har skabt DIG" skrev du........Som jeg skrev d 15 juni:  De valg man tager har ikke altid de konsekvenser som man selv forudsagde da vise valg skulle tages på givet tidspunkt! 

Nej det er rigtigt, at man ikke altid kan overskue konsekvenserne af de valg man tager, men derfor må man tage ansvaret alligevel. Har man sat børn i verden er det ens eget ansvar ! Ja vi lever heldigvis i et samfund hvor der er hjælp at hente, og sådan skal det blive ved med at være, men det er for mange en hvilepude. "Hvordan skal jeg forsørge mine børn når de skærer i min indtægt? Hvad regner de med? De skulle selv prøve ..." Det er holdninger som denne der relateres til. Ikke folk der kæmper en kamp for at få job og tage vare på deres familie. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.