VIPpigen skriver:
Min sagsbehandler i Vejle var hat og briller værd i min sag.
hun sagde lige ud at hun ikke mente jeg skulle have et barn, pga situation. Og når man magtede familie, så kunne man bestemt også arbejde minimum 20 timer - gerne mere - om ugen...
hvorfor skal jeg som fleksjobber - og fremtidig FP - "snydes" (mangler et andet ord) for at få en familie... Jeg vil for alt i verden ikke undvære min datter, og vil også gerne have en til. Indrømmer jeg blankt. Der er da heller ikke tvivl om at var jeg KUN mig, ville jeg nok "magte" en 15-20 timers arbejds uge... For så ville jeg når jeg havde fri, have mulighed for at smide mig på sofaen når jeg kommer hjem, smide en fryse pizza i ovnen til aftensmad, og lade opvask og rod være. Men hva gør det, bare jeg kan arbejde lidt, og ikke nasser på samfundet. Hvorfor skal en "fysisk skadet, og psykisk syg" dog have glæde af en kæreste, eller blive beriget med et eller flere børn.....
JAMEN HVORFOR IKKE..... igen JEG er glad for den nye fleksjob plan... Jeg kan arbejde lidt, måske 30 min 4 gange om ugen. Måske 1 time... Men JEG HAR BRUG FOR LIDT HJÆLP.
Jeg er også en af dem som lige pt går hjemme på ledighedsydelse. Venter på kommunen, de knokler, og jeg står pænt i kø og venter på min tur. Jeg syer og designer babytøj, og jeg sælger det. Jeg har INGEN intentioner om at snyde staten, så der er lavet regnskab på indtægter, og udgifter, strøm, slitage, reparationer af maskiner osv... Alt... Og indtil videre lyder det rødt i regnskabet. Når den viser sin sorte farve frem så bliver det indberettet til skat, så jeg betaler skat af de penge jeg kan tjene, og kommunen har mulighed for at modregne mig i ledighedsydelse...
Hvorfor syer jeg... Fordi det altid har været min store passion. Jeg har i MANGE år designet tøj til mig selv og veninder, jeg elsker det, og har veninder som har fået meget glæde af det. Jeg drømte (uhh, gør jeg stadig) om at blive designer, rende Paris, L.A, Tokyo, New York, Milano, og mange andre byer, tyndt for at samle inspiration. Den drøm er skudt HELT NED. Så kunne jeg NØJES med en butiks uddannelse.... Niks... Ikke muligt. Alt JEG drømte om for min fremtid smuttede sammen med min fysiske skade, og min psyke tog endnu mere skade. Gulvtæppet jeg stod solidt på blev revet væk under mig en nat... Et forkert skridt...
Og SÅ SKAL JEG UNDVÆRE MAND, HUS, BØRN....... HVORFOR??????
Du er blevet frataget nok. Jeg ved godt hvor du ville være hvis din sidste drøm blev revet væk.. Lilje er en dejlig pige med en dejlig mor der trods sin lidelse er en god mor under de omstændigheder der nu engang er