Fordi den gør at mange ikke gider være f.eks kassedame da det giver samme beløb.
Og forsikring-jep men de dækker altså intet af hvad man koster hvis man er ledig 
Er selv i a-kasse.Og har været det siden jeg fyldte 18 .
Men altså den er for høj,da den gør at nogen spekulerer i at være ledig frem for job.
Men hvis den intet dækker af det som det koster at være ledig, så er det da helt hul i hovedet at der overhovedet er noget der hedder DP? Jeg er udemærket klar over at staten bidrager med et betragtelig beløb, men her lige et hurtigt eksempel. Jeg har været i a-kasse siden jeg var 18. Jeg er i dag 31. Det giver 13 år. I den tid har jeg betalt i omegnen af 450 kr om måneden (kan sgu ikke lige huske hvad det præcist er man betaler, men det er jo også blot et eksempel). Det giver rundt regnet en godt 70.000 kr. I DP får jeg ca 16000 om måneden, dvs jeg selv FULDT financière godt 4 måneder. Hvis man så fra dagpengebeløbet modregner KH ydelsen, så giver det nogen flere måneder.
Jeg er selv lige blevet fyret fordi jeg gik ned med stress. Mener du så helt seriøst at jeg skal starte med at sætte mit hus til salg? For det ville være konsekvensen hvis jeg ikke kunne få mine dagpenge i en (begrænset) periode. Jeg har arbejdet i job med god løn og starter da med at søge lignende Jobs. Går der så en rum tid hvor jeg ikke er heldig at få bid, jo så er vi da enige om at jeg skal udvide min søgning. Men come on giv folk en chance for at finde et nyt job. Det er derfor vi har en tidsbegræsning på DP og som jeg egentlig mener overordnet er fair, men lad nu være med at drive klap jagt på folK og ha lidt tillid til at flertallet heldigvis ikke ønsker at nasse.
Men altså den er for høj,da den gør at nogen spekulerer i at være ledig frem for job.
Skal vi skabe et samfund ud fra dette? Så skal straffen for at begå kriminalitet også være livstid for ALT, fordi der er nogen der spekulere i at noget kriminalitet godt kan betale sig. Ej vel?
Anmeld