Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Carina:-)

nu lavede jeg bare en søgning på www.jobnet.dk efter hotjobs i Hele landet.

der er 79 hotjobs pr. kl 8:48
lørdag den 25 maj 2013

Hvor mange Arbejdsløse har vi lige i DK??
Jeg vil mene der i hvert fald vil komme 7500 ansøgere i gennemsnit til HVERT JOB, hvis alle skulle søge mindst 1 job.

Damn en konkurrence hehe

Nu laver jeg så en søgning på antallet af opslåede jobs på www.jobnet.dk

der er 6792 jobs pr. kl 8:59
Lørdag den 25 maj 2013

Dvs.. der er MINDST 90 ansøgere pr job hvis man SKAL søge 1, og man ser bort fra kriterierne af jobbet.

Du siger der er masser af jobs at få..
Det her er skam for hele landet og ikke bare en region eller et område..
job i udlandet er også taget med her (de som er slået op på jobnet)

Det er ligesom om at din argumentation for at der er masser af jobs er faldet en smule til jorden efter min mening.

Man kan jo altid finde på undskyldninger for ikke at søge .

Og det er da helt sikkert man finder ikke et job hvis man bare sætter sig ned og siger -der er alt for mange der søger så det gider jeg ikke.

De fleste job bliver ikke sat under hotjobs da det betyder man får en masse udenlandske ansøgere -og vi er mange arbejdesgiver der gerne vil have folk der kan tale og forstå dansk.

Jeg sætter aldrig mine ann under hotjob.

Prøv i stedet at søge bare på rengøring i hele landet 

Og hårdt sagt-så har jeg flere gange haft diskution ang selvforsørgelse med dig-og vi er meget langt fra hinanden mhs til ret og pligt.så den diskution behøver vi vist ikke tage igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Sabsy

morethanperfect skriver:

Sådan noget har jeg heldigvis aldrig hørt .. ! Håber heller ikke jeg kommer til det , så kan det godt være jeg siger et par ord til personen ! 

Jeg er faldet over en del og især en enlig mor.
Hun elsker at være på kontant hjælp, så er der en masse en økonomiske gevinster også gider hun altså heller ikke arbejde og hvordan skulle hun kunne det med to børn..

Jeg bliver så rasende og det er nok der hvor jeg desværre skærer mange med over.. :-(

Anmeld

25. maj 2013

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Hun skrev at der ikke var jobs at søge i Odense.

Jeg modbeviste det punktum.

Og som jeg skrev,så skal man søge arbejde -hvis man har muligheden for at søge det.

Alle de ting du remser op ,er faktisk grunde der gør at en fagforening kan stille spørgsmålstegn ved om du overhovedet er istand til at stå som jobsøgende-og kan få dem til at smække kassen i.

Der findes barnepiger,ung pige i huset -så ingen undskyldning der!

Men man kan jo altid finde på undskyldninger for at unddrage sig muligheden for job...

Du kan jo istedet vælge at se på muligheder frem for begrænsninger.

Dvs Du vil altså anskaffe dig en barnepige og BETALE for at han/hun passer dit barn fordi du selv har travlt med job..

Hmm.. Og du er kvinde.. hmm bare mig der tænker nu (og yderligere kommer vi IKKE ind på det)

Anmeld

25. maj 2013

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Man kan jo altid finde på undskyldninger for ikke at søge .

Og det er da helt sikkert man finder ikke et job hvis man bare sætter sig ned og siger -der er alt for mange der søger så det gider jeg ikke.

De fleste job bliver ikke sat under hotjobs da det betyder man får en masse udenlandske ansøgere -og vi er mange arbejdesgiver der gerne vil have folk der kan tale og forstå dansk.

Jeg sætter aldrig mine ann under hotjob.

Prøv i stedet at søge bare på rengøring i hele landet 

Og hårdt sagt-så har jeg flere gange haft diskution ang selvforsørgelse med dig-og vi er meget langt fra hinanden mhs til ret og pligt.så den diskution behøver vi vist ikke tage igen

Der er 236 rengørings job i HELE landet

Anmeld

25. maj 2013

Sabsy skriver:

Jeg er faldet over en del og især en enlig mor.
Hun elsker at være på kontant hjælp, så er der en masse en økonomiske gevinster også gider hun altså heller ikke arbejde og hvordan skulle hun kunne det med to børn..

Jeg bliver så rasende og det er nok der hvor jeg desværre skærer mange med over.. :-(

Jeg har en bekendt der bliver gravid når kommunen rykker hende

Ej pjat,men hun har fået 6 børn  med 6 forskellige mænd,er 29 og aldrig arbejdet-Og aldrig været i aktivering for enten er hun sygemeldt med graviditet eller også er hun på barsel.

Men hun har også direkte sagt at det aldrig ville kunne betale sig for hende at arbejde-

Der er noget helt galt med systemmet ,når det kan betale sig IKKE at arbejde.

De penge skulle istedet for gå til langtidssyge der sidder fast i systemet -

For de bliver jo også ramt af beskæring selv om de aldrig får mulighed for at ændre deres situation.

Anmeld

25. maj 2013

Dustmuz skriver:

Dvs Du vil altså anskaffe dig en barnepige og BETALE for at han/hun passer dit barn fordi du selv har travlt med job..

Hmm.. Og du er kvinde.. hmm bare mig der tænker nu (og yderligere kommer vi IKKE ind på det)

Self ville jeg det.

Jeg vil da så vidt muligt forsørge mig selv,så naturligvis vil jeg betale mig fra at andre passer mine børn.

Det gør jeg jo også nu med børnehave,privatskole og sfo.

De bliver passet imens jeg arbejder-det er altså meget normalt...

Anmeld

25. maj 2013

nielsen80

Dustmuz skriver:

Tror sådan set bare pointen var, at hun ville gå langt for ikke at være forsørget af det offentlige. En indstilling jeg ærlig talt beundrer, og synes bemærkninger om, hvorvidt man er kvinde eller ej i den sammenhæng er helt hen i vejret.

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Fordi den gør at mange ikke gider være f.eks kassedame da det giver samme beløb.

Og forsikring-jep men de dækker altså intet af hvad man koster hvis man er ledig 

Er selv i a-kasse.Og har været det siden jeg fyldte 18 .

Men altså den er for høj,da den gør at nogen spekulerer i at være ledig frem for job.

Men hvis den intet dækker af det som det koster at være ledig, så er det da helt hul i hovedet at der overhovedet er noget der hedder DP? Jeg er udemærket klar over at staten bidrager med et betragtelig beløb, men her lige et hurtigt eksempel. Jeg har været i a-kasse siden jeg var 18. Jeg er i dag 31. Det giver 13 år. I den tid har jeg betalt i omegnen af 450 kr om måneden (kan sgu ikke lige huske hvad det præcist er man betaler, men det er jo også blot et eksempel). Det giver rundt regnet en godt 70.000 kr. I DP får jeg ca 16000 om måneden, dvs jeg selv FULDT financière godt 4 måneder. Hvis man så fra dagpengebeløbet modregner KH ydelsen, så giver det nogen flere måneder. 

Jeg er selv lige blevet fyret fordi jeg gik ned med stress. Mener du så helt seriøst at jeg skal starte med at sætte mit hus til salg? For det ville være konsekvensen hvis jeg ikke kunne få mine dagpenge i en (begrænset) periode. Jeg har arbejdet i job med god løn og starter da med at søge lignende Jobs. Går der så en rum tid hvor jeg ikke er heldig at få bid, jo så er vi da enige om at jeg skal udvide min søgning. Men come on giv folk en chance for at finde et nyt job. Det er derfor vi har en tidsbegræsning på DP og som jeg egentlig mener overordnet er fair, men lad nu være med at drive klap jagt på folK og ha lidt tillid til at flertallet heldigvis ikke ønsker at nasse. 

Men altså den er for høj,da den gør at nogen spekulerer i at være ledig frem for job. 

Skal vi skabe et samfund ud fra dette? Så skal straffen for at begå kriminalitet også være livstid for ALT, fordi der er nogen der spekulere i at noget kriminalitet godt kan betale sig. Ej vel?

Anmeld

25. maj 2013

Dustmuz skriver:

Der er 236 rengørings job i HELE landet

Og en hel masse andre ufaglærte jobs....Men det er jo ligemeget for der er jo andre der søger-

Så du behøver ikke ulejlige dig med at overbevise mig om at du ikke behøver søge noget som helst.

Hvis du har det fint med at andre forsørger dig,så er det jo sådan det er .

Anmeld

25. maj 2013

jydeinden

nielsen80 skriver:

Tror sådan set bare pointen var, at hun ville gå langt for ikke at være forsørget af det offentlige. En indstilling jeg ærlig talt beundrer, og synes bemærkninger om, hvorvidt man er kvinde eller ej i den sammenhæng er helt hen i vejret.

tror hans pointe er at langt de fleste kvinder ville mene at man skulle prioterer børnene FØR arbejde..

dvs at man skal have tiden til selv at passe børnene og være der for dem udover en time om aftenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.