Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Carina:-)

Maria-s skriver:

Næ egentligt ikke. Jeg troede vi havde en generel debat omkring hvordan det kan være en udfordring at søge visse jobs Hvis man har barn/ børn. Enten som enlig, men egentlig også som gift, hvor det jo kunne være ens partner havde et job som allerede lå uden for normale arbejdstider.

synes blot du er meget snæversynet i din holdning til andre mennesker og åbenbart ser alle uden job som samfundsnassere, der ikke vil andet end at snyde det danske samfund. Der er jeg blot uenig  

Og jeg synes du læser ting imellem linierne der ikke er der

Det er DIG der bruger ordet samfundsnasser ,ikke mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

effie

Frk. Himmelblå skriver:

Nae, man betaler en smule til den forsikring... Men man financierer den langt fra selv. DP koster samfundet uendeligt mange penge... Det er en misforståelse, at det system er finansieret af medlemmerne.

men man har da vist en velvilje til at ville gøre noget for at sikre sig...

det har dem på KH ikke, de forventer bare at de andre forsøger dem.. og andre fikser sagerne for dem

Anmeld

25. maj 2013

B&J

effie skriver:

der har lige været optag til både erhveskoler handelsskoler og vidregående udannelser..

så hvis du havde søgt havde du været ude af systemet om 6 mdr og været over på SU... og ja det er også en overførselsindkomst men føre da noget med sig. og man er bedre stillet når man har en uddanelse

ej nu syntes jeg du er grov hvad ved du hvad jeg laver????

ej undskyld jeg er sur nu

på MANDAG SKAL JEG STARTE I SUPERBEDST !!!!

på prøve i praktik og der skal jeg være for at træne mig op til 37timr også skal vi snakke om lære plads bag efter øv hvor er du tarvelig

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

B&J skriver:

JA! jeg er på kontanthjælp og JA jeg ønsker at komme ud af det og prøver.

MEN HELT ÆRLIGT ALLE SAMMEN HVORFOR STOPPER I IKKE DEN DISKOTION OMKRING KONTANTHJÆLP!!!!!!

VI ER IKKE ENIGE OG BLIVER DET HELLER ALDRIGE!!!!!

SÅ FOR GUD SKYD LAD DEN DA LIGGE DEN HAR VÆRET OPPE SÅ MANGE GANGE SNART OG JA UNDKSYLD MIT UDBRUD MEN SYNTES DET ER FOR MEGET NU

Forstår godt det er træls, at der diskuteres om emnet, men man kan bare ikke lukke øjnene for det, der er galt med systemet.

Ingen har jo noget imod de kh-modtagere, der gør noget aktivt for at komme ud af det, og søger de jobs der er. Men når man gang på gang støder på folk, der spekulerer i hvordan man kan forblive på kontanthjælp, eller som vælger jobs fra fordi de ikke er fine nok eller lønnen ikke er høj nok, så er der altså noget fuldstændig galt med systemet og ikke mindst ens holdning til systemet.

Anmeld

25. maj 2013

wamse

effie skriver:

det har dem på KH ikke, de forventer bare at de andre forsøger dem.. og andre fikser sagerne for dem

Arhh mon du har en viden, som gør at du kan sidde og udtale dig så generelt om andre mennesker, men hey der kommer da virkelig en god debat, når du debatterer ud fa dine fordomme

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

effie skriver:

Nu skal vi lige huske på, at en del af dem på kontanthjælp, er der jo fordi deres dagpenge er udløbet. Nogen har ikke nået at tjene timer nok op til, at have ret til at få dagpenge.

Anmeld

25. maj 2013

B&J

Dorthe1986 skriver:

Forstår godt det er træls, at der diskuteres om emnet, men man kan bare ikke lukke øjnene for det, der er galt med systemet.

Ingen har jo noget imod de kh-modtagere, der gør noget aktivt for at komme ud af det, og søger de jobs der er. Men når man gang på gang støder på folk, der spekulerer i hvordan man kan forblive på kontanthjælp, eller som vælger jobs fra fordi de ikke er fine nok eller lønnen ikke er høj nok, så er der altså noget fuldstændig galt med systemet og ikke mindst ens holdning til systemet.

Jeg har været inde og ude af systemet mange gang og der er grunde til det ja.... men jeg må indrømme i alle de år har jeg virkelig kæmpet og prøvet og nu har jeg endelig klar og får en masse dejlig hjælp og opbakning og jeg kan ikke blive mere glad nu!! men det har taget mange år og er ked af jeg har været under det men jeg havde ikke noget valg, og jeg kunne sagtens en masse andet men så ville jeg også ha pukket under og det er jo ikke det der skal ske

Anmeld

25. maj 2013

Carina:-)

B&J skriver:

ej nu syntes jeg du er grov hvad ved du hvad jeg laver????

ej undskyld jeg er sur nu

på MANDAG SKAL JEG STARTE I SUPERBEDST !!!!

på prøve i praktik og der skal jeg være for at træne mig op til 37timr også skal vi snakke om lære plads bag efter øv hvor er du tarvelig

Rolig nu.

Det kan hun jo ikke vide,hun svarer jo bare på en debat.

Jeg kan godt forstå det er træls,når man som dig forsøger at komme videre-men vi skal jo kunne diskutere andet end blemærker herinde uden at der lyder et ramaskrig .

Og tillykke med din praktik,håber det lykkes for dig med en læreplads

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Carina:-) skriver:

SUK...

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at man er snylter fordi man er ledig,men at man har pligt til at gøre hvad man kan for at finde ewt job.

Jeg har samtidig skrevet til Mette at jeg på en hurtig søgning fandt omkring 100 ufaglærte job i Odense efter hun havde skrevet der ingen job er.

Og ja hvis du går til din fagforening og siger du ikke kan arbejde pga dit barn vil de nok overveje hvor vidt du står til rådighed for arbejdsmarkedet eller ej

Men det kan da godt være du er i en fagforening der er ligeglad ,det kan jeg jo af gode grudne ikke vide.

Og som jeg skrev tidl. så er jeg selv i fagforening samt tegnet en lønsikring,men det ændrer ikke på min mening at det lige som kh kun skal betragtes som nødløsning.Og jeg ville gøre alt for at komme videre med det samme.

Men vi er ikke enige og så er det jo bare sådan det er

Jeg er da enig i at det er en nødløsning. Men hvad har det at gøre med at du synes satsen er for høj? Og du har selv tegnet lønsikring, jamen hvis du pludselig bliver ledig, demotivere det dig så ikke til at gå ud og søge job? Det e da sådan jeg læser det du skriver.

jeg tror vi er enige om at man skal søge de Jobs der er og som er MULIGE for en at besidde. Jeg sætter selv en ære i at tjene mine egne penge. Jeg tror bare vi ser meget forskelligt på hvem det er der havner i ledighed og hvad deres holdning er til job.

jeg tror vi taler lidt forbi hinanden

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

B&J skriver:

Jeg har været inde og ude af systemet mange gang og der er grunde til det ja.... men jeg må indrømme i alle de år har jeg virkelig kæmpet og prøvet og nu har jeg endelig klar og får en masse dejlig hjælp og opbakning og jeg kan ikke blive mere glad nu!! men det har taget mange år og er ked af jeg har været under det men jeg havde ikke noget valg, og jeg kunne sagtens en masse andet men så ville jeg også ha pukket under og det er jo ikke det der skal ske

Jamen det er jo noget andet, når der ikke er andre muligheder for en.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.