Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Carina:-)

Undskyld nu ed jeg godt jeg citere dig igen...

MEN: er det måske en kende "provokerende"? Den måde du stiller det op her? Jeg synes det er en anelse sort/ hvidt.... Inden du gik ind og så hvor hun boede, spurgte du hende så om der evt kunne være nogle begrænsninger, jobs der ikke kunne være en mulighed? Grundet fysiske skader/ skavanker? 

Mener du (og det har du ret til hvis du gør ) men mener du at man SKAL tage et hvilket som helst arbejde? Jeg ville selv udmiddelbart svare JA. Men der KAN jo bare være andre faktorer der spiller ind. Måske har man børn; det betyder der er åben/ lukke tider der skal overholdes, derfor vil der være mange jobs der kan "skæres væk" eller ikke er mulige, mange butikjobs og fabriksarbejde om aften/ weekend. Det samme gælder for handikaphjælper, da der tit kan være aften/ nat/ weekend. Eller fritidsklub, der er det det samme. Man kan heller ikke arbejde som opvasker eller fx tjener da det igen hovedsageligt er aften/weekend. Telefonsælger er også tit aften, det er måske heller ikke muligt at være hverver for fx Greenpeace da det er til kl 17.30. Min søns VG lukker kl 16:45 og 15:45 om fredagen. Jeg bor på landet og skal køre godt en time hver vej for arbejde. Skal hun bortasobtrere sit barn eller?

Siher bare der er flere sider af samme sag....

fordi vi høre om så mange der snyder, fordi Danmark er presset økonomisk, så har mange af os (inkl mig selv) en tendens til at blive meget sort/hvide i vores opfattelse af andre individer og det bliver de ekstreme som "Dovne Robert" der definere alle andre på overførselsindkomst

Kort sagt .

Ja man skal sgu søge hvad som helst,af 2 årsager.

1-det er lettere at få job når man har et i forvejen,og derfor kan man finde et andet hvis man er utilfreds.

2-Og man har da pligt til at forsøge at forsørge sig selv hvis man overhovedet har muligheden.

kan slet ikke forstå du sætter spørgsmålstegn ved det....

Og min pointe over for Mette var såmænd at vise hende at der var altså jobs at søge 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Maria-s skriver:

Hvorfor mener du DP er for høj? Jeg mener bare, det er en forsikring man som privatperson selv betaler til, hvis man skulle være så uheldig at miste sit arbejde. Så man har tid til at søge et nyt job, uden at skulle gå fra hus og hjem. Skal man så heller ikke kunne tegne lønforsikring?

Fordi den gør at mange ikke gider være f.eks kassedame da det giver samme beløb.

Og forsikring-jep men de dækker altså intet af hvad man koster hvis man er ledig 

Er selv i a-kasse.Og har været det siden jeg fyldte 18 .

Men altså den er for høj,da den gør at nogen spekulerer i at være ledig frem for job.

Anmeld

25. maj 2013

lycly

Dorthe1986 skriver:

Jo, men der er vel også krav til hvor mange timer du har arbejdet, for at du kan komme på dagpenge. Men jo man kan sagtens melde sig ind som nyuddannet, så får man bare en måneds karantæne.

Okay jeg kender ikke så meget til reglerne, men jeg synes da at det burde laves sådan at flere har mulighed for at være på dagpenge i stedet for kh. Personligt ville jeg da foretrække at være på dagpenge så jeg ikke sad og vidste at jeg lever af andres skattepenge Jeg går 100% ind for veldfærdsstaten men personligt ville jeg have det lidt underligt med det.

Anmeld

25. maj 2013

Lilje82

LuLy skriver:

Der har været en tråd med samme spørgsmål for ikke så længe siden. Jeg kan bare svare som jeg gjorde dengang, jeg synes det er en fin NØDløsning og jeg har kun ondt i røven over dem der tydeligt udnyttet systemet. For det gider jeg sgu ikke at betale til.

Men jeg forstår så ikke hvorfor folk overhovedet er på kontanthjælp og ikke dagpenge.

Ved du i grunden at mange af dem der står til at ende på kontanthjælp  i år, er folk dværre/har været på dagpenge, men står til at miste dem, fordi det er rigtig svært at være ene heldige, at nå igennem nåleøjet til en samtale, og lidt mere svært, når man bor, hvis der er langt til arbejdspladserne. 

Jeg har desværre selv været ledig rigtig længe, heldigvis for mig selv, har jeg været i frivilligt løntilskud det af tiden, men jeg mister mine dagpenge i juli måned,  derefter ville jeg været nødsaget til at gå på kontanthjælp, men jeg nægter, så hjem starter på en ny uddannelse til august, men det er faktisk ikke sjovt, endnu engang at skulle stifte sig en kæmpe studiegæld, fordi det er blevet svært at få job. 

Jeg har fuld forståelse over den undren der er for dem, som har været på kontanthjælp længe, og detver jo desværre ikke dem det går udover med de nye regler, ikke ret mange af dem i hvert fald (og her mener jeg dem, som godt kan varetage et job, og ikke dem som er på kontanthjælp pga. sygdom) men vi er bare nødt til at huske, at mange bliver ramt, og detver altså ikke bare sådan lige at få et job, selvom man ikke er kræsen, har jeg de seneste år søgt flere hundred job, og siden fin barsel sluttede dec. 2011, har jeg været til 2 jobsamtaler, og de er begge indenfor den sidste måned, ellers har den bare stået på afslag på afslag, og det er faktisk et stort stress moment, og det hjælper ikke, at man bliver talt ned til og om, man gør sit bedste og knokler og knokler med ansøgninger, ligger vågen over det om natten, og alligevel tror folk, det hele er så nemt og at man bare får hjemme og klør sig selv bagi. 

Anmeld

25. maj 2013

Frk. Himmelblå

grinny skriver:

Jeg ser gang på gang på gang .... Diskussioner om hvor vidt det er godt eller skidt at være på kontanthjælp, om vi er samfundsnassere osv osv.

Nu vil jeg simpelthen have svar på HVORFOR? Hvorfor er der så mange der har ondt i bagdelen? Hvorfor kan vi ikke bare glædes over at vi har et samfund der kan hjælpe folk i nød? 
- Hvad gør i hvis i selv en dag står i samme problem? Må vi så "se ned på" jer?
- Hvorfor skal folk brokke sig over at vi nu har ret til betalt ferie efter 12 måneder? Skal vi virkelig straffes så meget at vi ikke en gang kan holde ferie?

Jeg giver folk FULDSTÆNDIG ret i at det IKKE er en løsning for livet, men for nogen (mig) er det en NØDløsning, kan vi så ikke bare støtte dem der er havnet der, i stedet for at banke dem længere ned i hullet? 

Vær sød at holde en sober tone (selvom jeg ved det kan være svært), jeg vil virkelig bare gerne vide hvorfor at jeg (og mange andre) skal føle os som dem der trækker Danmark ned i sølet!

Jeg er så enig med dig!

Men jeg tillader mig alligevel at forsøge at foklare, hvorfra jeg tror, at noget af bitterheden over for kh-modtagere kan komme...

Det er et stort problem med arbejdskultur i visse (social)grupper. Mennesker fødes ind i familier, hvor man går på kommunen i stedet for på arbejde. Hvor man ligesom sine forældre har haft en rigtig hård barndom, og derfor er "uden skyld og forpligtelser". Man er et offer. Man må have hjælp.

Det er virkelig ærgerligt at så mange mennesker havner i sådan en kasse (selvom de mere eller mindre frivilligt selv er kravlet ned i den). Her kunne jeg godt tænke mig noget mere kampånd og selvtillid fra de unge, der ryger direkte ind i systemet, når de ellers er gamle nok til det.

Jeg tænker ofte, at jeg er super taknemlig for vores velfærdssamfund, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at fandtes der ikke sociale ydelser, så havde mange nok fundet en løsning med et arbejde i stedet. Givetvis var mange også endt i kriminalitet...

Jeg synes, det er frygteligt, hvordan samfundsnassere(!) er delt op i a og b-hold. Fx er det meget mere acceptabelt at være på dagpenge end at være på kh. Jeg selv er stornasser! Jeg har en handicappet pige, og det suger penge ud af DK A/S. Heldigvis er vi så priviligerede, at vi i vores familie har betalt så mange penge i skat, at vi føler at vi til hver en tid har givet mere, end vi tager. Det er en god følelse. - Lad de bredeste skuldre bære de tungeste byrder. Det er - efter min mening - den rigtigste holdning at have. 
Jeg ønsker for alle på sociale ydelser, at de vil få mulighed for at give igen en dag. Til samfundet. Det er en god følelse. Det giver selvtillid og ikke mindst selvværd.

Jeg ville også ønske, at kh-modtagere, som i defensivitet oplister alle deres dårligdomme ville stoppe med denne offerparade over for omverdenen. Hav selvrespekt og vid, at du selvfølgelig kun er på kh, fordi du har brug for det! Læg offerrollen fra dig. Den klæder dig ikke, og den giver kun "haters" lyst til at sparke dig hårdere. (Og værst her er, at du bliver din egen værste "hater")

Sikke en svada! Jeg håber, du kan finde lidt mening i den?

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Kort sagt .

Ja man skal sgu søge hvad som helst,af 2 årsager.

1-det er lettere at få job når man har et i forvejen,og derfor kan man finde et andet hvis man er utilfreds.

2-Og man har da pligt til at forsøge at forsørge sig selv hvis man overhovedet har muligheden.

kan slet ikke forstå du sætter spørgsmålstegn ved det....

Og min pointe over for Mette var såmænd at vise hende at der var altså jobs at søge 

så du mener hun skal søge et hvilket som helst job, selvom det betyder hun ikke kan have sit eget barn boende??? Skal bedsteforældrene så opsige DERES job, for at passe det? For det var sådan det kunne lade sig gøre i "gamle dage", men i dag arbejder de fleste bedsteforældre selv. Så det er meget fint at det er nemmere at få arbejde, når man er i arbejde. Men derfor besvare du stadig ikke hvad du mener der skal ske med hendes børn den tid hun så har et arbejde, der ikke passer sammen med institutionstider? (Og det er selvfølgelig hypotetisk opstillet, da jeg ikke ved om Mette har børn, mand eller andet. Jeg beder dig blot forholde dig til et opstillet scenarie, med udgangspunkt i Mette og at du mener hun har masser af Jobs at søge blot ud fra hvor hun bor).

jeg mener da ikke du på nogen måde har bevist hende at der er Jobs at søge, ud fra det jeg skriver. Du kan da ikke vurdere at der er Jobs at søge udelukkende fra geografisk placering??

Synes ikke du besvarer mit spørgsmål, på nogen måde

Anmeld

25. maj 2013

effie

nogle har realt været så uheldige at de er berettiget til kontanthjælp

men jeg gider ikke at arbejde for at dem der.

har haft arbejde, bare ikke meldt sig i A-kasse kan få KH

den der bor sammen med en og har børn kan få KH

dem der ikke gider starte udd. forde de får mere på KH

ol typer.

man kan være endt i en sitiotion hvor men uheldigvis har brug for kh. eks hvis man har været i A-kasse og i nået at tjæne op, eller bliver alene, og ikke har arbejde, men været hjemmegående og passet egne børn. eller i gråzonenen mellem uddanelser eller ved sygdom på en uddannelse.

men resten gider jeg faktisk ikke at arbejde og betale skat for at kunne understøtte, når de ikke gider gøre noget for at komme ud af systemet

Anmeld

25. maj 2013

Dustmuz

Det var nu også bare for at vise dig at der rent faktisk er en del job at søge.

Også uden kørekort og uddannelse.

Jeg søgte bare på de ufaglærte og der er ihvertfald 100 du kan søge (hvis du ellers var raskmeldt)

nu lavede jeg bare en søgning på www.jobnet.dk efter hotjobs i Hele landet.

der er 79 hotjobs pr. kl 8:48
lørdag den 25 maj 2013

Hvor mange Arbejdsløse har vi lige i DK??
Jeg vil mene der i hvert fald vil komme 7500 ansøgere i gennemsnit til HVERT JOB, hvis alle skulle søge mindst 1 job.

Damn en konkurrence hehe

Nu laver jeg så en søgning på antallet af opslåede jobs på www.jobnet.dk

der er 6792 jobs pr. kl 8:59
Lørdag den 25 maj 2013

Dvs.. der er MINDST 90 ansøgere pr job hvis man SKAL søge 1, og man ser bort fra kriterierne af jobbet.

Du siger der er masser af jobs at få..
Det her er skam for hele landet og ikke bare en region eller et område..
job i udlandet er også taget med her (de som er slået op på jobnet)

Det er ligesom om at din argumentation for at der er masser af jobs er faldet en smule til jorden efter min mening.

Anmeld

25. maj 2013

effie

for mig er der stor forskel på KH og dagpenge, dagpenge er en forskikring man tegner i tilfæde af arbejdløshed og som man betaler til..

KH.. tja det er jo kun i alle aller ydereste nødstilfælde...

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s skriver:

så du mener hun skal søge et hvilket som helst job, selvom det betyder hun ikke kan have sit eget barn boende??? Skal bedsteforældrene så opsige DERES job, for at passe det? For det var sådan det kunne lade sig gøre i "gamle dage", men i dag arbejder de fleste bedsteforældre selv. Så det er meget fint at det er nemmere at få arbejde, når man er i arbejde. Men derfor besvare du stadig ikke hvad du mener der skal ske med hendes børn den tid hun så har et arbejde, der ikke passer sammen med institutionstider? (Og det er selvfølgelig hypotetisk opstillet, da jeg ikke ved om Mette har børn, mand eller andet. Jeg beder dig blot forholde dig til et opstillet scenarie, med udgangspunkt i Mette og at du mener hun har masser af Jobs at søge blot ud fra hvor hun bor).

jeg mener da ikke du på nogen måde har bevist hende at der er Jobs at søge, ud fra det jeg skriver. Du kan da ikke vurdere at der er Jobs at søge udelukkende fra geografisk placering??

Synes ikke du besvarer mit spørgsmål, på nogen måde

Hun skrev at der ikke var jobs at søge i Odense.

Jeg modbeviste det punktum.

Og som jeg skrev,så skal man søge arbejde -hvis man har muligheden for at søge det.

Alle de ting du remser op ,er faktisk grunde der gør at en fagforening kan stille spørgsmålstegn ved om du overhovedet er istand til at stå som jobsøgende-og kan få dem til at smække kassen i.

Der findes barnepiger,ung pige i huset -så ingen undskyldning der!

Men man kan jo altid finde på undskyldninger for at unddrage sig muligheden for job...

Du kan jo istedet vælge at se på muligheder frem for begrænsninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.