Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.547 visninger
227 svar
422 synes godt om
24. maj 2013

grinny

Jeg ser gang på gang på gang .... Diskussioner om hvor vidt det er godt eller skidt at være på kontanthjælp, om vi er samfundsnassere osv osv.

Nu vil jeg simpelthen have svar på HVORFOR? Hvorfor er der så mange der har ondt i bagdelen? Hvorfor kan vi ikke bare glædes over at vi har et samfund der kan hjælpe folk i nød? 
- Hvad gør i hvis i selv en dag står i samme problem? Må vi så "se ned på" jer?
- Hvorfor skal folk brokke sig over at vi nu har ret til betalt ferie efter 12 måneder? Skal vi virkelig straffes så meget at vi ikke en gang kan holde ferie?

Jeg giver folk FULDSTÆNDIG ret i at det IKKE er en løsning for livet, men for nogen (mig) er det en NØDløsning, kan vi så ikke bare støtte dem der er havnet der, i stedet for at banke dem længere ned i hullet? 

Vær sød at holde en sober tone (selvom jeg ved det kan være svært), jeg vil virkelig bare gerne vide hvorfor at jeg (og mange andre) skal føle os som dem der trækker Danmark ned i sølet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

ESV

grinny skriver:

Jeg ser gang på gang på gang .... Diskussioner om hvor vidt det er godt eller skidt at være på kontanthjælp, om vi er samfundsnassere osv osv.

Nu vil jeg simpelthen have svar på HVORFOR? Hvorfor er der så mange der har ondt i bagdelen? Hvorfor kan vi ikke bare glædes over at vi har et samfund der kan hjælpe folk i nød? 
- Hvorfor skal folk brokke sig over at vi nu har ret til betalt ferie efter 12 måneder? Skal vi virkelig straffes så meget at vi ikke en gang kan holde ferie?

Jeg giver folk FULDSTÆNDIG ret i at det IKKE er en løsning for livet, men for nogen (mig) er det en NØDløsning, kan vi så ikke bare støtte dem der er havnet der, i stedet for at banke dem længere ned i hullet? 

Vær sød at holde en sober tone (selvom jeg ved det kan være svært), jeg vil virkelig bare gerne vide hvorfor at jeg (og mange andre) skal føle os som dem der trækker Danmark ned i sølet!

For mig personligt er problemet ikke dem som midlertidigt bruger det som nødløsning. Dog undres jeg over at man ikke er medlem af en a kasse og kan få dagpenge istedet men det er en helt anden diskussion. Mit problem er at ret mange forlanger at kunne leve et liv i luksus, bil, hus ferier mm som vi andre så skal knokle for at financiere. Og samtidig er der en del der piver over at hjælpen bliver skåret nu har de ikke råd til dit og dat.
For at være ærlig er jeg træt af at høre på klynk piv suk åh hvor er det synd for mig etc etc
Træt af at høre mennesker tude over at blive sendt i aktivering for "småpenge" ej men come on hvad med at være glade for at der faktisk er hjælp at hente. Jeg syntes det er fint vi har et sikkerhedsnet til de svageste jeg mener bare at der er mange af dem som kræver og kræver der sagtens kunne finde et job hvis de fik fingeren ud og gad bestille noget for deres penge.

Anmeld

24. maj 2013

Loa

Mon ikke det er det sædvanlige med at dem der "snyder" gør det surt for dem som er på KH af ren og skær nød?

Lige i den forbindelse med at købe hus på KH, kan jeg dog til en vis grænse forstå folks undren.

Men ja jeg har kendt folk på KH som ikke gad arbejde og som snød sig uden om aktivering gang på gang og så folk der vitterligt gerne ville arbejde men bare ikke kunne få et arbejde men desværre måtte være på KH i en periode. Tror desværre det er det folk tænker når de tænker KH. At folk ikke gider arbejde og bare går og hygger sig derhjemme.

Anmeld

24. maj 2013

grinny

ESV skriver:

For mig personligt er problemet ikke dem som midlertidigt bruger det som nødløsning. Dog undres jeg over at man ikke er medlem af en a kasse og kan få dagpenge istedet men det er en helt anden diskussion. Mit problem er at ret mange forlanger at kunne leve et liv i luksus, bil, hus ferier mm som vi andre så skal knokle for at financiere. Og samtidig er der en del der piver over at hjælpen bliver skåret nu har de ikke råd til dit og dat.
For at være ærlig er jeg træt af at høre på klynk piv suk åh hvor er det synd for mig etc etc
Træt af at høre mennesker tude over at blive sendt i aktivering for "småpenge" ej men come on hvad med at være glade for at der faktisk er hjælp at hente. Jeg syntes det er fint vi har et sikkerhedsnet til de svageste jeg mener bare at der er mange af dem som kræver og kræver der sagtens kunne finde et job hvis de fik fingeren ud og gad bestille noget for deres penge.

Jeg er en af dem der piver og det vil jeg gerne stå ved. Jeg knokler 37 timer om ugen med alt det arbejde i kommunen som ingen andre gider og får 4000 får det, det kan godt være jeg får hjælp af staten, men føler mig til tider trådt på!

Jeg er super glad for at få hjælp, men jeg føler bare heller ikke at jeg skal gøre hele byen ren for "småpenge"

Jeg er en af de uheldige der efter endt uddannelse ikke kunne få elevplads er derfor er jeg endt hvor jeg er. Jeg har nu fået elevplads pr. 1. september og er mere end lykkelig for at kunne komme ud af det her, for jeg føler at jeg skal skamme mig over at være på kontanthjælp!

Min kæreste og jeg var på ferie sidste år mens vi begge var på kontanthjælp. Vi levede for næsten ingenting, købte intet til os selv i næsten et år bare for at kunne spare penge sammen. Hvorfor er det ikke okay at vi sparer sammen til en ferie af de penge vi nu får? Er det kun okay at sparer når man har et arbejde og får "rigtige" penge?

Anmeld

24. maj 2013

grinny

Loa skriver:

Mon ikke det er det sædvanlige med at dem der "snyder" gør det surt for dem som er på KH af ren og skær nød?

Lige i den forbindelse med at købe hus på KH, kan jeg dog til en vis grænse forstå folks undren.

Men ja jeg har kendt folk på KH som ikke gad arbejde og som snød sig uden om aktivering gang på gang og så folk der vitterligt gerne ville arbejde men bare ikke kunne få et arbejde men desværre måtte være på KH i en periode. Tror desværre det er det folk tænker når de tænker KH. At folk ikke gider arbejde og bare går og hygger sig derhjemme.

Det har du desværre ret i. 

Derfor synes jeg også det er på tide at se det fra en anden vinkel i stedet for altid at vælge den negative! 

Der vil altid være folk der gør det for at lave ingen ting, og det har der altid været. Nu er det bare sådan at det ikke har været så nemt at få arbejde så det må snart være på tide at finde ud af, at mange af dem på kontanthjælp er folk der gerne vil og som kæmper for at komme videre.

Det er ikke så sort og hvidt som det bliver gjort til

Anmeld

24. maj 2013

jydeinden

grinny skriver:

jeg har ligesom dig af flere omgange udtrykt min undren herinde.. og jeg må indrømme jeg stadig undre mig.

Det er ikke ret lang tid siden at jeg havde en debat med en som var Så meget højt på strå at han mente han var bedre end mig fordi han tjente flere penge, og jeg må indrømme at det pissede mig grundigt af.

JEg har flere gange undret mig over hvorfor man som sygemeldt skal nøjes med kun at kunne overleve (jeg tager flere slags medicin, og dem kan du ikke en gang få dækning til, eller jo du kan være heldig at søge kommunen om hjælp jamen hurra)

jeg fandt en gang en blogger som udtrykte det meget godt hvordan det er at være sygemeldt på kontanthjælp, eller i det hele taget være på kontanthjælp, jeg smider lige et link så kan du læse den hvis du har lyst

p.s skulle nogen blive stødt over indlægget på bloggen kan jeg sige at det er MEGET ironisk

http://www.avisen.dk/blogs/johnnylarsen/jeg-er-skyldig-undskyld_35703.aspx

Anmeld

24. maj 2013

ESV

grinny skriver:

Jeg er en af dem der piver og det vil jeg gerne stå ved. Jeg knokler 37 timer om ugen med alt det arbejde i kommunen som ingen andre gider og får 4000 får det, det kan godt være jeg får hjælp af staten, men føler mig til tider trådt på!

Jeg er super glad for at få hjælp, men jeg føler bare heller ikke at jeg skal gøre hele byen ren for "småpenge"

Jeg er en af de uheldige der efter endt uddannelse ikke kunne få elevplads er derfor er jeg endt hvor jeg er. Jeg har nu fået elevplads pr. 1. september og er mere end lykkelig for at kunne komme ud af det her, for jeg føler at jeg skal skamme mig over at være på kontanthjælp!

Min kæreste og jeg var på ferie sidste år mens vi begge var på kontanthjælp. Vi levede for næsten ingenting, købte intet til os selv i næsten et år bare for at kunne spare penge sammen. Hvorfor er det ikke okay at vi sparer sammen til en ferie af de penge vi nu får? Er det kun okay at sparer når man har et arbejde og får "rigtige" penge?

Jeg syntes det er fint du laver noget for din kh, jeg syntes det burde være alm praksis. Gøre rent for ældre, hygge tante hos ensomme på plejehjem, gøre rent på skoler, plejehjem, mm og piver folk over det må man tage ders penge fra dem.
Jeg er på su og har deltids job ved siden af. I perioder knokler jeg 50-60 timer om ugen og har ikke råd til ferie, bil mm. Men jeg skal i den grad nok finde de over 400 kr om måneden til en a kasse således jeg får dagpenge hvis jeg ikke kan få job når jeg er færdig.

Men jeg holder fast i at jeg syntes det er fint vi hjælper de svageste og dem der ikke selv kan psykisk syge, kronikkere der ikke vil kunne klare et job mm jeg tror bare der er mange der kunne besidde et job som pga dovenskab bliver forsørget.

Anmeld

24. maj 2013

Krussedulle

grinny skriver:

Well written!

Jeg blev (uden varsel!) smidt ud af mit studie, og de ville ikke melde mig ind igen, da jeg jo stod og skulle på barsel!!

Og der gik vi, med to børn i forvejen, og en i vente, i en hel måned, med kun ën indtægt! (min mands su!) heldigt for os at børnechecken kom i den måned!

Derefter kom jeg på kh i de 11 mdr jeg var på barsel! Og selvom jeg gik på barsel, følte jeg mig alligevel set ned på! Fordi nu var jeg en af de "svageste"

Håber aldrig at jeg kommer i den situation igen!

Anmeld

24. maj 2013

Loa

grinny skriver:

Det har du desværre ret i. 

Derfor synes jeg også det er på tide at se det fra en anden vinkel i stedet for altid at vælge den negative! 

Der vil altid være folk der gør det for at lave ingen ting, og det har der altid været. Nu er det bare sådan at det ikke har været så nemt at få arbejde så det må snart være på tide at finde ud af, at mange af dem på kontanthjælp er folk der gerne vil og som kæmper for at komme videre.

Det er ikke så sort og hvidt som det bliver gjort til

Tror måske også flere får øjnene op for det nu hvor det rent faktisk kan være skide svært at få et arbejde, kontra tidligere hvor man næsten kunne finde et job hvor som helst.

Synes dog når man er berettiget til KH som Danmark nu er indrettet til at man er, så bør man kunne bruge pengene som man har lyst. Om det er på store bøffer eller havregryn og en ferie.

Anmeld

24. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
grinny skriver:

MEGET enig...

det er ikke ligefrem fordi det er jublende sjovt at være på KH...

man har absolut INTET at skulle have sagt over sit eget liv hvis man ender der...

hvis de finder et job til dig i Jylland og du bor på Sjælland så kan de alt efter hvor længe du har været på KH og hvor aktivt du søger kræve at du SKAL tage det uanset om det betyder at du skal efterlade hele din familie alene fordi du er nødt til at bo derovre mens du arbejder...

Den generelle regel er at de prøver at finde jobs indenfor 2 timers offentlig transport pr. vej til en hvis man beder om hjælp til at søge...

Man kan også ende på KH hvis man er sygemeldt og kommunen *Bipper* op og nægter at forlænge og ens klage bare bliver ignoreret hos nævnet og man efter 4 år og 5 gange samme klage ender med at kommunen får ret...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.