For mig er der flere aspekter i debatten!
Vi skal være stolte af at leve i et velfærdssamfund, hvor ingen bliver overladt til sig selv og der løftes i samlet flok!
Når det så er sagt, er der ingen tvivl om at man skal arbejde, hvis man kan arbejde - det betyder altså at man sommetider er nødt til at søge udenfor sit felt, hvis der ikke er arbejde at få.
Jeg har lidt svært ved diskussionen omkring ferier, hus, bil osv. Jeg er selv studerende - ligesom min kæreste. Vi har 12700 kr udbetalt om måneden og har ca 10000 kr i faste udgifter om måneden! Vi har ikke råd til hus, bil eller ferie, men vi laver noget og forhåbentlig får vi en dag et job, så vi igen får mulighed for at rejse, købe bil og måske en dag et hus!
Det jeg bliver forarget over, er folk der brokker sig over deres KH - altså at de synes de får for lidt, eller at man skal yde for meget for det! Satsen er væsentlig højere end en su og har flere gange hørt på folk, som ikke har råd til at læse og hellere vil blive på KH så - hvorfor skal man kunne lukrere af ikke at ville bidrage.. Det er der min undren opstår!
Til sidst vil jeg tilføje, at KH er fantastisk for de mennesker, spm reelt har brug for dem, men kan du bidrage, så skal du bidrage!
Anmeld