Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2013

Carina:-)

Flodkilling skriver:

Selvfølgelig er det skidt at være på kontanthjælp. Jo flere der får hjælp jo færre penge i pengekassen. Derfor er det jo vigtigt at det KUN er dem der har brug for det, der fåf hjælp. Og ligesom mange mange er nød til at få KH for at overleve, så er der også mange der snyder. Jo flere der snyder på KH, skat osv. Tættere er vi på at ende ligesom Grækenland.

Ligeså mange som har ondt af folk skal leve for så lidt på KH. Ligeså mange er i tvivl om alle skal have KH.

Jeg er bare død træt af debatter om KH herinde, altid skal gøres til at alle i job er efter dem på KH! Verden er ikke sort og hvid.

Man må gerne lade være med at deltage i de debatter man ikke gider

Det bliver da vældig trist og stille herinde,hvis der kun skulle debatteres neutrale emner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

Lunae

For mig er der flere aspekter i debatten!

Vi skal være stolte af at leve i et velfærdssamfund, hvor ingen bliver overladt til sig selv og der løftes i samlet flok!

Når det så er sagt, er der ingen tvivl om at man skal arbejde, hvis man kan arbejde - det betyder altså at man sommetider er nødt til at søge udenfor sit felt, hvis der ikke er arbejde at få.

Jeg har lidt svært ved diskussionen omkring ferier, hus, bil osv. Jeg er selv studerende - ligesom min kæreste. Vi har 12700 kr udbetalt om måneden og har ca 10000 kr i faste udgifter om måneden! Vi har ikke råd til hus, bil eller ferie, men vi laver noget og forhåbentlig får vi en dag et job, så vi igen får mulighed for at rejse, købe bil og måske en dag et hus!

Det jeg bliver forarget over, er folk der brokker sig over deres KH - altså at de synes de får for lidt, eller at man skal yde for meget for det! Satsen er væsentlig højere end en su og har flere gange hørt på folk, som ikke har råd til at læse og hellere vil blive på KH så - hvorfor skal man kunne lukrere af ikke at ville bidrage.. Det er der min undren opstår!

Til sidst vil jeg tilføje, at KH er fantastisk for de mennesker, spm reelt har brug for dem, men kan du bidrage, så skal du bidrage!

Anmeld

26. maj 2013

grinny

Chevro skriver:

Jeg har en i familien som har været på det de sidste 25 år! Og hun skulle da bare have et LOS!!

Ser ellers ikke ned på folk der er på kh! Der er jo mange forskellige årsager til dette! En del er syge - og det kan man jo ikke se bag skærmen!

Jeg synes også det er vildt at der er så mange debatter og diskutioner om emnet. Vi må jo stole på at systemet giver det til dem der har et behov !! :-) Så kan vi andre jo egentlig være fuldstændig ligeglade.

God dag!

Jeg hun skulle da have et los! Jeg er så enige med jer allesammen når det kommer dertil. KH er IKKE lavet så folk kan lave nada!

Jeg mener at hvis man er på kontanthjælp må du også gøre det nødvendige for et tjene dine penge og man kan ikke sige nej (her snakker jeg selvfølgelig ikke om syge) 

Anmeld

26. maj 2013

gonefishing

Carina:-) skriver:

Man må gerne lade være med at deltage i de debatter man ikke gider

Det bliver da vældig trist og stille herinde,hvis der kun skulle debatteres neutrale emner.

Er det ikke ligeså trist kun at tro at alle på KH er jaget af alle andre?

Vil sku gerne være med til at sige at det ikke er "enten eller".

Anmeld

26. maj 2013

Maja88

Nu skal jeg ikke gøre mig til herre over hvem der må få kh eller ej...

N det eneste jeg vil brokke mig over,er de personer som brolker sig over de mister dem som samlevende med forsørgerpligt.. 

Hvorfor skal man være ringere stillet bare fordi man bliver gift?? Nogle bor sammen i 30 år uden at indgå ægteskab.  Er da kun fair de forsørger hinanden

Anmeld

27. maj 2013

Chevro

Carina:-) skriver:

Nu modsiger du jo dig selv

Du har en i fam der har været på kh i 25 år,og hun skulle have et los-samtidig med du skriver at du regner med systemmet har styr på hvem der har behov...

Ja, men hun gør alt for at snyde sig uden om at lave noget! - Hov, nej de BURDE have styr på det !

Men har de tydeligvis ikke (:

Anmeld

27. maj 2013

Chevro

Dorthe1986 skriver:

Nej, det er også derfor jeg skriver at det er en ideal-holdning og ikke realistisk. Men når man køber hus, biler og diverse luksus, så er man jo godt klar over, at man en dag kan stå i situationen, hvor man ikke vil have råd til tingene mere. Det er jo ens eget ansvar og sikre sig bedst muligt, a-kasse, lønsikring osv. 

Ja absolut! Er helt enig! :-)

Den bedste måde at sikre sig selv, sin familie og sin levestandard!

Anmeld

27. maj 2013

charlottekri

Jeg har selv været en af dem der har været nede og bide i græsset (så at sige) og det skete fordi jeg lige var blevet færdig med gymnasiet og havde også fundet et arbejde inden jeg skulle begynde på en ny uddannelse, men så kom jeg ud for en ulykke med nogle store halmballer der væltede ned over mig hvor jeg så brækkede bækkenet og dermed blev ude stand til at passe et arbejde. Og var antikke meldt i a-kasse. Kontanthjælpen blev min redning.

som sådan ser jeg ikke kontanthjælpsmodtagere som nassere, da jeg mener at der vitterligt er nogle som står uden andre muligheder, men der er altså også nogle der udnytter systemet, da det trods alt er nemmere at gå derhjemme end at arbejde (sagt uden at rakke ned på alle!!)

så nej, jeg ser ikke alt sort og Hvidt, men der er lige så mange historier som der er mennesker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.