Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

jydeinden

Carina:-) skriver:

Self ville jeg det.

Jeg vil da så vidt muligt forsørge mig selv,så naturligvis vil jeg betale mig fra at andre passer mine børn.

Det gør jeg jo også nu med børnehave,privatskole og sfo.

De bliver passet imens jeg arbejder-det er altså meget normalt...

hvis du har et deltidsjob, og de er jo også med i beregningen.. hvordan i al verden vil du så betale for en børnepasser hvis du knap nok har råd til at bo i den bolig jeg formoder man har (nogen områder er jo væsenligt dyrere end andre)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Carina:-)

Maria-s skriver:

Men hvis den intet dækker af det som det koster at være ledig, så er det da helt hul i hovedet at der overhovedet er noget der hedder DP? Jeg er udemærket klar over at staten bidrager med et betragtelig beløb, men her lige et hurtigt eksempel. Jeg har været i a-kasse siden jeg var 18. Jeg er i dag 31. Det giver 13 år. I den tid har jeg betalt i omegnen af 450 kr om måneden (kan sgu ikke lige huske hvad det præcist er man betaler, men det er jo også blot et eksempel). Det giver rundt regnet en godt 70.000 kr. I DP får jeg ca 16000 om måneden, dvs jeg selv FULDT financière godt 4 måneder. Hvis man så fra dagpengebeløbet modregner KH ydelsen, så giver det nogen flere måneder. 

Jeg er selv lige blevet fyret fordi jeg gik ned med stress. Mener du så helt seriøst at jeg skal starte med at sætte mit hus til salg? For det ville være konsekvensen hvis jeg ikke kunne få mine dagpenge i en (begrænset) periode. Jeg har arbejdet i job med god løn og starter da med at søge lignende Jobs. Går der så en rum tid hvor jeg ikke er heldig at få bid, jo så er vi da enige om at jeg skal udvide min søgning. Men come on giv folk en chance for at finde et nyt job. Det er derfor vi har en tidsbegræsning på DP og som jeg egentlig mener overordnet er fair, men lad nu være med at drive klap jagt på folK og ha lidt tillid til at flertallet heldigvis ikke ønsker at nasse. 

Du ligger godt nok meget ekstra i mit indlæg til Mette ...

Det handler vist mere om at du føler dig personligt ramt,så tror bare vi stopper her.

Anmeld

25. maj 2013

Carina:-)

jydeinden skriver:

hvis du har et deltidsjob, og de er jo også med i beregningen.. hvordan i al verden vil du så betale for en børnepasser hvis du knap nok har råd til at bo i den bolig jeg formoder man har (nogen områder er jo væsenligt dyrere end andre)

Hvis man får et deltidsjob er man berettiget til supp kh eller dp .

Det ville i hvertfald i en periode gøre at man for det første tjener timer ind.

For det andet har meget bedre chancer for at søge andet da man er mere attraktiv med et job frem for ingen job

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

Dustmuz skriver:

vad

Dvs Du vil altså anskaffe dig en barnepige og BETALE for at han/hun passer dit barn fordi du selv har travlt med job..

Hmm.. Og du er kvinde.. hmm bare mig der tænker nu (og yderligere kommer vi IKKE ind på det)

Hvad har det med sagen at gøre, at hun er kvinde?

At hun vil tage hvilket som helst job for at forsørge sig selv OG sine børn, kan vel ikke på nogen måde være dårligt? Hun tjener sine EGNE penge, og samtidig lærer hun sine børn om ret og pligt og at kh er noget man kun bruger i alleryderste nødstilfælde!

Og ingen siger hun skal arbejde sådan resten af børnenes opvækst, men man kommer bare ikke udenom at det er nemmere at få et nyt job, når man allerede er i job.

Anmeld

25. maj 2013

Sabsy

Jeg har en bekendt der bliver gravid når kommunen rykker hende

Ej pjat,men hun har fået 6 børn  med 6 forskellige mænd,er 29 og aldrig arbejdet-Og aldrig været i aktivering for enten er hun sygemeldt med graviditet eller også er hun på barsel.

Men hun har også direkte sagt at det aldrig ville kunne betale sig for hende at arbejde-

Der er noget helt galt med systemmet ,når det kan betale sig IKKE at arbejde.

De penge skulle istedet for gå til langtidssyge der sidder fast i systemet -

For de bliver jo også ramt af beskæring selv om de aldrig får mulighed for at ændre deres situation.

Jeg ville få 1500 mere på KH når man udregner alt det støtte - men jeg må nu sige jeg synes bestemt det er meget federe at kunne bidrage til samfundet..

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Hun skrev at der ikke var jobs at søge i Odense.

Jeg modbeviste det punktum.

Og som jeg skrev,så skal man søge arbejde -hvis man har muligheden for at søge det.

Alle de ting du remser op ,er faktisk grunde der gør at en fagforening kan stille spørgsmålstegn ved om du overhovedet er istand til at stå som jobsøgende-og kan få dem til at smække kassen i.

Der findes barnepiger,ung pige i huset -så ingen undskyldning der!

Men man kan jo altid finde på undskyldninger for at unddrage sig muligheden for job...

Du kan jo istedet vælge at se på muligheder frem for begrænsninger.

Ok, det mener jeg ikke du modbeviste. Hun skrev at for hende var der ikke umiddelbart Jobs at søge.

jamen så skal jeg da have hørt min A-kasse om, om det kan være rigtigt at fordi jeg har et barn om jeg så ikke er berettiget til DP fordi der er Jobs der ikke er mulige for mig at søge. (Ironi kan forekomme)

og den floskel du fyre af med at "se muligheder frem for begrænsninger" siger du vist bare for at provokere Jeg håber da du ud fra hvad jeg skriver, kan læse at jeg blot opstiller eksempler som gerne skulle pille ved din meget sort/ hvide opfatttelse af vores samfund. Men ok du mener åbentbart at alle der i en hvis periode er uden arbejde er snyltere på det danske samfund, så er det fuldstændig ligemeget hvad de før har tjent og bidraget med i SKAT Eller hvor længe de har indbetalt til en sikring som fx DP. Men vi kunne jo også bare opbygge et kommunistisk samfund, så er det jo løst

Anmeld

25. maj 2013

Nadja+Baby+2012

grinny skriver:

Jeg er en af dem der piver og det vil jeg gerne stå ved. Jeg knokler 37 timer om ugen med alt det arbejde i kommunen som ingen andre gider og får 4000 får det, det kan godt være jeg får hjælp af staten, men føler mig til tider trådt på!

Jeg er super glad for at få hjælp, men jeg føler bare heller ikke at jeg skal gøre hele byen ren for "småpenge"

Jeg er en af de uheldige der efter endt uddannelse ikke kunne få elevplads er derfor er jeg endt hvor jeg er. Jeg har nu fået elevplads pr. 1. september og er mere end lykkelig for at kunne komme ud af det her, for jeg føler at jeg skal skamme mig over at være på kontanthjælp!

Min kæreste og jeg var på ferie sidste år mens vi begge var på kontanthjælp. Vi levede for næsten ingenting, købte intet til os selv i næsten et år bare for at kunne spare penge sammen. Hvorfor er det ikke okay at vi sparer sammen til en ferie af de penge vi nu får? Er det kun okay at sparer når man har et arbejde og får "rigtige" penge?

Min holdning er at hvis man kan spare op til en ferie på KH så er satsen for høj! 

Den skal være så man kan overleve og ikke en krone mere! Man må sætte tæring efter næring.

Groft sagt, så har jeg været med til at financiere jeres ferie, og det synes jeg ikke er ok.

Anmeld

25. maj 2013

B&J

JA! jeg er på kontanthjælp og JA jeg ønsker at komme ud af det og prøver.

MEN HELT ÆRLIGT ALLE SAMMEN HVORFOR STOPPER I IKKE DEN DISKOTION OMKRING KONTANTHJÆLP!!!!!!

VI ER IKKE ENIGE OG BLIVER DET HELLER ALDRIGE!!!!!

SÅ FOR GUD SKYD LAD DEN DA LIGGE DEN HAR VÆRET OPPE SÅ MANGE GANGE SNART OG JA UNDKSYLD MIT UDBRUD MEN SYNTES DET ER FOR MEGET NU

Anmeld

25. maj 2013

Frk. Himmelblå

DianaBaastrup skriver:

Der er masser af Jobs som ufaglært afløser i hjemmeplejen der bliver ansat nye hele tiden synes jeg

Er det rigtigt? Jeg mangler ikke job, men har nogle gange tænkt på, hvad kriterierne egentlig er for de hjemmeplejejob, da det ofte er de eneste der opslåes i min kommune.. Jeg havde egentlig indtryk af, at det  var sygeplejersker og sosu'er man efterspurgte? Kan alle virkelig finde ud af at være afløsere i hjemmeplejen? Er det fordi nogle af stillingerne bare går på ren støvsugning og den slags? Er nysgerrig..

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

SSeSel

Kort sagt .

Ja man skal sgu søge hvad som helst,af 2 årsager.

1-det er lettere at få job når man har et i forvejen,og derfor kan man finde et andet hvis man er utilfreds.

2-Og man har da pligt til at forsøge at forsørge sig selv hvis man overhovedet har muligheden.

kan slet ikke forstå du sætter spørgsmålstegn ved det....

Og min pointe over for Mette var såmænd at vise hende at der var altså jobs at søge 

Jaa der er altid jobs at søge men jaa man har også begrænsninger.... Jeg vil da ikk søge et job hvis jeg ved at jeg ikk kan nå at hente mit barn... Og min dp lukker kl 1615.... Og jeg har ikk bil så skal med off transport.... Synes det er hårdt at sige at man SKAL søge alle jobs selvom tingene ikk hænger sammen derhjemme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.