Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Carina:-)

Mettefpigen skriver:

Jeg er sygemeldt pt så søger ikk nu....,

Jeg søgte for en del måneder siden og der var der få rengøringsjobs som var på 10-15 timer om ugen, flere af dem hvor man skulle have kørekort eller bil, få pædagogjobs (ikk nemt at få når jeg ikk er uddannet pædagog) køkken (enten kok eller smørrebrødjomfru) eller sælger.....

Det var nu også bare for at vise dig at der rent faktisk er en del job at søge.

Også uden kørekort og uddannelse.

Jeg søgte bare på de ufaglærte og der er ihvertfald 100 du kan søge (hvis du ellers var raskmeldt)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Jeg søgte bare på de ufaglærte og der er ihvertfald 100 du kan søge (hvis du ellers var raskmeldt)

Fair nok :-)

Anmeld

25. maj 2013

Diana2013

Mettefpigen skriver:

Jeg er sygemeldt pt så søger ikk nu....,

Jeg søgte for en del måneder siden og der var der få rengøringsjobs som var på 10-15 timer om ugen, flere af dem hvor man skulle have kørekort eller bil, få pædagogjobs (ikk nemt at få når jeg ikk er uddannet pædagog) køkken (enten kok eller smørrebrødjomfru) eller sælger.....

Der er masser af Jobs som ufaglært afløser i hjemmeplejen der bliver ansat nye hele tiden synes jeg

Anmeld

25. maj 2013

grinny

Hold da op tråden er blevet lang og mig som gravid og syg = at jeg falder i søvn på sofaen 

Skal nok svare imorgen når jeg er frisk. Haha 

Anmeld

25. maj 2013

Moster Lagkage

Anmeld

25. maj 2013

lycly

grinny skriver:

Kan kun fortælle hvorfor jeg er på kontanthjælp og det er fordi jeg kommer fra en ungdomsuddannelse hvor man ikke kan få dagpenge efter endt uddannelse.

Kan godt forstå du ikke gider støtte dem der snyder, men som skrevet før, synes jeg det er forkert at der altid skal lægges vægt på at der er folk der snyder, hvad med i stedet at sige - der er folk der kæmper for at komme ud af det, så bliver det hele lidt mere positivt i stedet for at det altid skal trækkes ned over hovedet på folk  

Ja jeg synes også helt klart der burde være mere fokus på at hjælpe dem der gerne vil ud af det men som sidder fast.

Okay, der er sikkert flere der er på kh af samme årsag som dig, kan man ikke bare melde sig ind i en a-kasse så snart man er færdig uddannet? Er der ikke noget med at man skal være medlem et år før man kan få dagpenge? For så begrænser man da sin kh periode til maks et år. Tænker jeg

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

LuLy skriver:

Ja jeg synes også helt klart der burde være mere fokus på at hjælpe dem der gerne vil ud af det men som sidder fast.

Okay, der er sikkert flere der er på kh af samme årsag som dig, kan man ikke bare melde sig ind i en a-kasse så snart man er færdig uddannet? Er der ikke noget med at man skal være medlem et år før man kan få dagpenge? For så begrænser man da sin kh periode til maks et år. Tænker jeg

Jo, men der er vel også krav til hvor mange timer du har arbejdet, for at du kan komme på dagpenge. Men jo man kan sagtens melde sig ind som nyuddannet, så får man bare en måneds karantæne.

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Netop.

Og et bevis på at ydelsen både på kh men også på dp skal ned i niveau sådan det er attraktivt at selv et lavtlønnet job.

Det er forkert at vi lader så mange jobs gå til østlændinge,og samtidig har dansker gående i årevis på off ydelse.

Hvorfor mener du DP er for høj? Jeg mener bare, det er en forsikring man som privatperson selv betaler til, hvis man skulle være så uheldig at miste sit arbejde. Så man har tid til at søge et nyt job, uden at skulle gå fra hus og hjem. Skal man så heller ikke kunne tegne lønforsikring?

Anmeld

25. maj 2013

esioul

Maria-s skriver:

Hvorfor mener du DP er for høj? Jeg mener bare, det er en forsikring man som privatperson selv betaler til, hvis man skulle være så uheldig at miste sit arbejde. Så man har tid til at søge et nyt job, uden at skulle gå fra hus og hjem. Skal man så heller ikke kunne tegne lønforsikring?

ENIG! det er en forsikring man SELV betaler.

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Nu gik jeg lige på din profil og så du kommer fra Odense.

En hurtig søgning på jobnet viser at der er 17 rengøringsjob i Odense på jobnet.

81 job inden for salg også i butik

9 inden for pædagogisk hvor 3 er pædagogmedhjælpere

4 produktionsmedarbejdere

Og så er der flere inden for f.eks køkken.

Undskyld nu ved jeg godt jeg citerer dig igen...

MEN: er det måske en kende "provokerende"? Den måde du stiller det op her? Jeg synes det er en anelse sort/ hvidt.... Inden du gik ind og så hvor hun boede, spurgte du hende så om der evt kunne være nogle begrænsninger, jobs der ikke kunne være en mulighed? Grundet fysiske skader/ skavanker? 

Mener du (og det har du ret til hvis du gør ) men mener du at man SKAL tage et hvilket som helst arbejde? Jeg ville selv udmiddelbart svare JA. Men der KAN jo bare være andre faktorer der spiller ind. Måske har man børn; det betyder der er åben/ lukke tider der skal overholdes, derfor vil der være mange jobs der kan "skæres væk" eller ikke er mulige, mange butikjobs og fabriksarbejde om aften/ weekend. Det samme gælder for handikaphjælper, da der tit kan være aften/ nat/ weekend. Eller fritidsklub, der er det det samme. Man kan heller ikke arbejde som opvasker eller fx tjener da det igen hovedsageligt er aften/weekend. Telefonsælger er også tit aften, det er måske heller ikke muligt at være hverver for fx Greenpeace da det er til kl 17.30. Min søns VG lukker kl 16:45 og 15:45 om fredagen. Jeg bor på landet og skal køre godt en time hver vej for arbejde. Skal hun bortadoptere sit barn eller?

Siher bare der er flere sider af samme sag....

fordi vi høre om så mange der snyder, fordi Danmark er presset økonomisk, så har mange af os (inkl mig selv) en tendens til at blive meget sort/hvide i vores opfattelse af andre individer og det bliver de ekstreme som "Dovne Robert" der definere alle andre på overførselsindkomst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.