Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Dorthe1986

Mettefpigen skriver:

Jeg har aldrig sagt at jeg ikk ville tage et hvilket som helst job, jeg har skam søgt alt hvad der var!

Jeg skrev at når man havde en uddannelse og gerne ville finde et job inden for det så synes jeg ikk det er fair at man SKAL tage en ny.....

Det var heller ikke møntet på dig, det med at tage et hvilket som helst job! Jeg brugte det til at sammenligne med at tage imod uddannelse, selvom man egentlig har en i forvejen.

Jeg synes egentlig det er fair, at man skal tage en ny uddannelse, selvom man allerede har en. For hvis man ikke kan finde job indenfor den branche, så er det jo bedre at gå i gang med en uddannelse mere, fremfor at være på kh og ikke komme nogen vegne.

Man kan jo vælge en uddannelse, der ligger op af det man i forvejen har og forbedre sine kompetencer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Dorthe1986

Carina:-) skriver:

Netop.

Og et bevis på at ydelsen både på kh men også på dp skal ned i niveau sådan det er attraktivt at selv et lavtlønnet job.

Det er forkert at vi lader så mange jobs gå til østlændinge,og samtidig har dansker gående i årevis på off ydelse.

Lige præcis.

Ja det er nok nemmere at sætte ydelserne ned, frem for at skabe en holdningsændring

Men ja, det er jo helt absurd, at vi står og klynker op om, at der ingen arbejde er at få, men samtidig ansættes der øst-europæere i flæng.

Anmeld

25. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mettefpigen skriver:

Jeg har aldrig sagt at jeg ikk ville tage et hvilket som helst job, jeg har skam søgt alt hvad der var!

Jeg skrev at når man havde en uddannelse og gerne ville finde et job inden for det så synes jeg ikk det er fair at man SKAL tage en ny.....

Men hvis der vitterligt ikke er job at få med den pågældende uddannelse, er man da nødt til at skifte kurs på et tidspunkt. I værste fald er alternativet, at man aldrig kommer på arbejdsmarkedet, og så stædig kan man vel ikke tillade sig at være? 

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

Dorthe1986 skriver:

Det var heller ikke møntet på dig, det med at tage et hvilket som helst job! Jeg brugte det til at sammenligne med at tage imod uddannelse, selvom man egentlig har en i forvejen.

Jeg synes egentlig det er fair, at man skal tage en ny uddannelse, selvom man allerede har en. For hvis man ikke kan finde job indenfor den branche, så er det jo bedre at gå i gang med en uddannelse mere, fremfor at være på kh og ikke komme nogen vegne.

Man kan jo vælge en uddannelse, der ligger op af det man i forvejen har og forbedre sine kompetencer

Jaa hvis man slet ikk kan finde nogle jobs så er det fair men det skal også være en uddannelse man gider... Og ikk bare påtvunget....

Jeg har haft meget svært ved at finde et job det sidste år, fandt 2 men det gik ikk, så har søgt ny uddannelse hvor jeg bygger videre på min gamle og håber virkelig jeg kommer ind....
Men jeg føler så også at der ikk var andre muligheder da jeg har kæmper for at finde noget og det ikk gik.....

Anmeld

25. maj 2013

Carina:-)

Mettefpigen skriver:

Det passer altså ikk der hvor jeg har søgt for så ville jeg have haft et af de job.....

Nu gik jeg lige på din profil og så du kommer fra Odense.

En hurtig søgning på jobnet viser at der er 17 rengøringsjob i Odense på jobnet.

81 job inden for salg også i butik

9 inden for pædagogisk hvor 3 er pædagogmedhjælpere

4 produktionsmedarbejdere

Og så er der flere inden for f.eks køkken.

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

Mor og meget mere skriver:

Men hvis der vitterligt ikke er job at få med den pågældende uddannelse, er man da nødt til at skifte kurs på et tidspunkt. I værste fald er alternativet, at man aldrig kommer på arbejdsmarkedet, og så stædig kan man vel ikke tillade sig at være? 

Selvfølgelig skal der være en max tid...., men mener bare at det blir ikk bedre af at man tvinger folk til at tage en uddannelse som de ikk har lyst til....

Anmeld

25. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mettefpigen skriver:

Selvfølgelig skal der være en max tid...., men mener bare at det blir ikk bedre af at man tvinger folk til at tage en uddannelse som de ikk har lyst til....

Nej, det er bestemt spild af tid og penge at ofre uddannelser på folk, som ikke er motiverede for dem. På et tidspunkt er det bare nødvendigt at lave en bæredygtig plan B. 

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Nu gik jeg lige på din profil og så du kommer fra Odense.

En hurtig søgning på jobnet viser at der er 17 rengøringsjob i Odense på jobnet.

81 job inden for salg også i butik

9 inden for pædagogisk hvor 3 er pædagogmedhjælpere

4 produktionsmedarbejdere

Og så er der flere inden for f.eks køkken.

Jeg er sygemeldt pt så søger ikk nu....,

Jeg søgte for en del måneder siden og der var der få rengøringsjobs som var på 10-15 timer om ugen, flere af dem hvor man skulle have kørekort eller bil, få pædagogjobs (ikk nemt at få når jeg ikk er uddannet pædagog) køkken (enten kok eller smørrebrødjomfru) eller sælger.....

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

Mor og meget mere skriver:

HHeHel

Nej, det er bestemt spild af tid og penge at ofre uddannelser på folk, som ikke er motiverede for dem. På et tidspunkt er det bare nødvendigt at lave en bæredygtig plan B. 

Helt rigtigt :-)

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

Mettefpigen skriver:

Jaa hvis man slet ikk kan finde nogle jobs så er det fair men det skal også være en uddannelse man gider... Og ikk bare påtvunget....

Jeg har haft meget svært ved at finde et job det sidste år, fandt 2 men det gik ikk, så har søgt ny uddannelse hvor jeg bygger videre på min gamle og håber virkelig jeg kommer ind....
Men jeg føler så også at der ikk var andre muligheder da jeg har kæmper for at finde noget og det ikk gik.....

Man skal selvfølgelig have lov at vælge uddannelsen selv... ellers er det vist en tabt sag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.