Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Louise H.

B&J skriver:

JA! jeg er på kontanthjælp og JA jeg ønsker at komme ud af det og prøver.

MEN HELT ÆRLIGT ALLE SAMMEN HVORFOR STOPPER I IKKE DEN DISKOTION OMKRING KONTANTHJÆLP!!!!!!

VI ER IKKE ENIGE OG BLIVER DET HELLER ALDRIGE!!!!!

SÅ FOR GUD SKYD LAD DEN DA LIGGE DEN HAR VÆRET OPPE SÅ MANGE GANGE SNART OG JA UNDKSYLD MIT UDBRUD MEN SYNTES DET ER FOR MEGET NU

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Frk. Himmelblå

esioul skriver:

ENIG! det er en forsikring man SELV betaler.

Nae, man betaler en smule til den forsikring... Men man financierer den langt fra selv. DP koster samfundet uendeligt mange penge... Det er en misforståelse, at det system er finansieret af medlemmerne.

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

Maria-s skriver:

Ok, det mener jeg ikke du modbeviste. Hun skrev at for hende var der ikke umiddelbart Jobs at søge.

jamen så skal jeg da have hørt min A-kasse om, om det kan være rigtigt at fordi jeg har et barn om jeg så ikke er berettiget til DP fordi der er Jobs der ikke er mulige for mig at søge. (Ironi kan forekomme)

og den floskel du fyre af med at "se muligheder frem for begrænsninger" siger du vist bare for at provokere Jeg håber da du ud fra hvad jeg skriver, kan læse at jeg blot opstiller eksempler som gerne skulle pille ved din meget sort/ hvide opfatttelse af vores samfund. Men ok du mener åbentbart at alle der i en hvis periode er uden arbejde er snyltere på det danske samfund, så er det fuldstændig ligemeget hvad de før har tjent og bidraget med i SKAT Eller hvor længe de har indbetalt til en sikring som fx DP. Men vi kunne jo også bare opbygge et kommunistisk samfund, så er det jo løst

Jeg tror altså du misforstår hendes pointe. Hun mener jo at når vi er så heldige stillede at have det system vi har og hvis det skal kunne bestå, nytter det ikke noget, at man er kræsen i forbindelse med at få job, som hun, i kraft af sin erhvervsmæssige position, jo oplever mange er. Når man kan sidde på kh og fravælge jobs fordi lønnen ikke lige er god nok, så er der sgu noget helt galt med systemet og ikke mindst ens ret og pligtfølelse.

Anmeld

25. maj 2013

Frk. Himmelblå

LuLy skriver:

Okay jeg kender ikke så meget til reglerne, men jeg synes da at det burde laves sådan at flere har mulighed for at være på dagpenge i stedet for kh. Personligt ville jeg da foretrække at være på dagpenge så jeg ikke sad og vidste at jeg lever af andres skattepenge Jeg går 100% ind for veldfærdsstaten men personligt ville jeg have det lidt underligt med det.

På dagpenge lever du også af andres skattepenge, - bare så det er på plads 

Anmeld

25. maj 2013

Carina:-)

Maria-s skriver:

Ok, det mener jeg ikke du modbeviste. Hun skrev at for hende var der ikke umiddelbart Jobs at søge.

jamen så skal jeg da have hørt min A-kasse om, om det kan være rigtigt at fordi jeg har et barn om jeg så ikke er berettiget til DP fordi der er Jobs der ikke er mulige for mig at søge. (Ironi kan forekomme)

og den floskel du fyre af med at "se muligheder frem for begrænsninger" siger du vist bare for at provokere Jeg håber da du ud fra hvad jeg skriver, kan læse at jeg blot opstiller eksempler som gerne skulle pille ved din meget sort/ hvide opfatttelse af vores samfund. Men ok du mener åbentbart at alle der i en hvis periode er uden arbejde er snyltere på det danske samfund, så er det fuldstændig ligemeget hvad de før har tjent og bidraget med i SKAT Eller hvor længe de har indbetalt til en sikring som fx DP. Men vi kunne jo også bare opbygge et kommunistisk samfund, så er det jo løst

SUK...

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at man er snylter fordi man er ledig,men at man har pligt til at gøre hvad man kan for at finde ewt job.

Jeg har samtidig skrevet til Mette at jeg på en hurtig søgning fandt omkring 100 ufaglærte job i Odense efter hun havde skrevet der ingen job er.

Og ja hvis du går til din fagforening og siger du ikke kan arbejde pga dit barn vil de nok overveje hvor vidt du står til rådighed for arbejdsmarkedet eller ej

Men det kan da godt være du er i en fagforening der er ligeglad ,det kan jeg jo af gode grudne ikke vide.

Og som jeg skrev tidl. så er jeg selv i fagforening samt tegnet en lønsikring,men det ændrer ikke på min mening at det lige som kh kun skal betragtes som nødløsning.Og jeg ville gøre alt for at komme videre med det samme.

Men vi er ikke enige og så er det jo bare sådan det er

Anmeld

25. maj 2013

B&J

Louise :-) skriver:

Anmeld

25. maj 2013

Carina:-)

Mettefpigen skriver:

Jaa der er altid jobs at søge men jaa man har også begrænsninger.... Jeg vil da ikk søge et job hvis jeg ved at jeg ikk kan nå at hente mit barn... Og min dp lukker kl 1615.... Og jeg har ikk bil så skal med off transport.... Synes det er hårdt at sige at man SKAL søge alle jobs selvom tingene ikk hænger sammen derhjemme!

Det ser vi så forskelligt på ,men det er jo bare sådan det er -

Jeg kan jo ikke ændre din indstilling 

Bare oplyse dig om at som arbejdsgiver ansætter man flere i job end ikke i job og derfor kan det være en stor fordel at tage et job imens man leder efter andet -

Også selv om det kan give nogle ulemper.

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Carina:-) skriver:

Du ligger godt nok meget ekstra i mit indlæg til Mette ...

Det handler vist mere om at du føler dig personligt ramt,så tror bare vi stopper her.

Næ egentligt ikke. Jeg troede vi havde en generel debat omkring hvordan det kan være en udfordring at søge visse jobs Hvis man har barn/ børn. Enten som enlig, men egentlig også som gift, hvor det jo kunne være ens partner havde et job som allerede lå uden for normale arbejdstider.

synes blot du er meget snæversynet i din holdning til andre mennesker og åbenbart ser alle uden job som samfundsnassere, der ikke vil andet end at snyde det danske samfund. Der er jeg blot uenig  

Anmeld

25. maj 2013

jydeinden

Frk. Himmelblå skriver:

Er det rigtigt? Jeg mangler ikke job, men har nogle gange tænkt på, hvad kriterierne egentlig er for de hjemmeplejejob, da det ofte er de eneste der opslåes i min kommune.. Jeg havde egentlig indtryk af, at det  var sygeplejersker og sosu'er man efterspurgte? Kan alle virkelig finde ud af at være afløsere i hjemmeplejen? Er det fordi nogle af stillingerne bare går på ren støvsugning og den slags? Er nysgerrig..

det er aldels ikke BARE rengørring, er det i hvertfald ikke i århus kommune.. og selv hvis det var så er det altså ikke sådan at du har hverken hele eller halve timer til hvert sted du skal gøre rent. Det er hårdt arbejde både fysisk og psykisk, og absolut IKKE noget jeg ville sætte nogen til som har den mindste skavank, men jo alle kan i teorien søge.

Anmeld

25. maj 2013

effie

B&J skriver:

JA! jeg er på kontanthjælp og JA jeg ønsker at komme ud af det og prøver.

MEN HELT ÆRLIGT ALLE SAMMEN HVORFOR STOPPER I IKKE DEN DISKOTION OMKRING KONTANTHJÆLP!!!!!!

VI ER IKKE ENIGE OG BLIVER DET HELLER ALDRIGE!!!!!

SÅ FOR GUD SKYD LAD DEN DA LIGGE DEN HAR VÆRET OPPE SÅ MANGE GANGE SNART OG JA UNDKSYLD MIT UDBRUD MEN SYNTES DET ER FOR MEGET NU

der har lige været optag til både erhveskoler handelsskoler og vidregående udannelser..

så hvis du havde søgt havde du været ude af systemet om 6 mdr og været over på SU... og ja det er også en overførselsindkomst men føre da noget med sig. og man er bedre stillet når man har en uddanelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.