Mettefpigen skriver:
Hvis du har indstillet dit liv efter at få løn og du lige pludselig rygerned på under det halve så er det nok lidt svært... Plus hvis du har børn... Og på SU har du mulighed for at tage lån, det har du ikk på KH....
Jeg siger ikke at det ikke er svært... men tænker at hvis man er i job, så er man vel også i a-kasse og så starter man jo ud på dagpenge. Dem kan man så være på i 2 år, finder man ikke arbejde, jamen så ved man jo hvor man ender... og til hvilken sats. Og selvom det lyder hårdt, så må man jo bare indrette sig efter hvad man så har at leve for.
Men igen hvis valget står mellem kh og su, hvor satserne er lige høje og eneste forskel er at under uddannelse og på su, kan man tage lån... så tænker jeg bare, at ville de fleste så ikke vælge en eller anden form for uddannelse? Selvom de måske har en i forvejen? Tænker, man kan vel aldrig blive for klog

Desuden at stå og sige "jeg har en uddannelse og vil bare have job, så jeg vil ikke have mere uddannelse", svarer lidt til at man som kh-modtager ikke vil tage de upopulære jobs, så de kan komme ud af systemet. Bevares, jeg har taget en lang videregående uddannelse og vil da helst have et arbejde, der svarer til de kvalifikationer jeg har, men stod jeg på kh, ville jeg med glæde ansættes til at skure toiletter, for at komme ud af systemet
Anmeld