Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

jydeinden

grinny skriver:

Ja alle betaler skat, så vi betaler jo sådan set til at hjælpe os selv. Gav det mening? 

Jeg har heller ikke forstået hvorfor det er okay at rakke ned på KH'ere. Det er som om det bare er blevet en selvfølge (snakker ikke kun herinde, men generelt) at man ikke spørg ind til det, men med det samme siger "det er ikke godt, skal du ikke snart have et rigtigt arbejde" - og jo, det skal jeg da, plukker du det lige fra dit arbejdstræ? 

hahaha

jamen jeg tror virkeligt at der er nogen som render rundt i en eller anden drømmeverden hvor der er 1000 vis af jobs, og hvor alle elever kan få en elevplads hvis altså de vel og mærke gider at flytte MEGET langt fra alt de kender. Og som jeg plejer at svare de mennesker, ville du selv gide det? for hvis ikke du ville, hvad i al verden får dig så til at tro at jeg vil.

Det lykkeds mig da også at se fuldkommen rødt for ikke særligt længe siden (dog ikke herinde) men det var en nu bekendt der sad og fyrede af inddirekte self. at alle på kh bare var med tabermentalitet hvis de krævede mere end at overleve, nøjj jeg blev rasende, og tror at hvis du spørg min kæreste så så jeg nok ca sådan her ud i hovedet og så med damp ud af ørene.

og ja for mig giver det meget godt mening at vi et eller andet sted er med til at forsørge os selv, jeg har især altid undret mig over hvorfor jeg skal have at vide fra en på su at vedkommende er bedre end mig, undskyld mig, men får vi ikke begge penge fra staten? er den eneste forskel dybest set ikke hvad navnet på pengeposen er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

l.kjoeller

grinny skriver:

Jeg ser gang på gang på gang .... Diskussioner om hvor vidt det er godt eller skidt at være på kontanthjælp, om vi er samfundsnassere osv osv.

Nu vil jeg simpelthen have svar på HVORFOR? Hvorfor er der så mange der har ondt i bagdelen? Hvorfor kan vi ikke bare glædes over at vi har et samfund der kan hjælpe folk i nød? 
- Hvad gør i hvis i selv en dag står i samme problem? Må vi så "se ned på" jer?
- Hvorfor skal folk brokke sig over at vi nu har ret til betalt ferie efter 12 måneder? Skal vi virkelig straffes så meget at vi ikke en gang kan holde ferie?

Jeg giver folk FULDSTÆNDIG ret i at det IKKE er en løsning for livet, men for nogen (mig) er det en NØDløsning, kan vi så ikke bare støtte dem der er havnet der, i stedet for at banke dem længere ned i hullet? 

Vær sød at holde en sober tone (selvom jeg ved det kan være svært), jeg vil virkelig bare gerne vide hvorfor at jeg (og mange andre) skal føle os som dem der trækker Danmark ned i sølet!

Jeg synes det er fantastisk vi har et faldnet. langt de fleste bruger det som en nødløsning og bliver hurtigst muligt selv-forsørgende, hvilket også er tanken bag det. Dem som udnytter systemet ødelægger det for dem som bruger det med respekt, hvilket nok er grunden til nogen har blandede meninger omkring det. Når nogen siger folk piper over at blive beskåret tror jeg virkelig også selv de skulle prøve at leve for beløb svarene til s.u. for er de færreste som kan det med mindre man er 20 og bor i en etværelses.

Bottom line. jeg har ikke ondt i røven

Anmeld

24. maj 2013

grinny

jydeinden skriver:

hahaha

jamen jeg tror virkeligt at der er nogen som render rundt i en eller anden drømmeverden hvor der er 1000 vis af jobs, og hvor alle elever kan få en elevplads hvis altså de vel og mærke gider at flytte MEGET langt fra alt de kender. Og som jeg plejer at svare de mennesker, ville du selv gide det? for hvis ikke du ville, hvad i al verden får dig så til at tro at jeg vil.

Det lykkeds mig da også at se fuldkommen rødt for ikke særligt længe siden (dog ikke herinde) men det var en nu bekendt der sad og fyrede af inddirekte self. at alle på kh bare var med tabermentalitet hvis de krævede mere end at overleve, nøjj jeg blev rasende, og tror at hvis du spørg min kæreste så så jeg nok ca sådan her ud i hovedet og så med damp ud af ørene.

og ja for mig giver det meget godt mening at vi et eller andet sted er med til at forsørge os selv, jeg har især altid undret mig over hvorfor jeg skal have at vide fra en på su at vedkommende er bedre end mig, undskyld mig, men får vi ikke begge penge fra staten? er den eneste forskel dybest set ikke hvad navnet på pengeposen er?

Haha, forskelligt navn på pengeposen 

Jeg forstår så heller ikke det med at vi er "tabere". Diskuterede det faktisk med nogle stykker på et tidspunkt hvor jeg sagde, at min IQ er hverken blevet højere eller lavere af at jeg er kommet på kontanthjælp, min motivation er derimod røget direkte i vejret  For jeg skal bare ud af det her, op hullet, jeg gider ikke "gemme" mig mere!

Forstår virkelig godt hvorfor du så rødt! Men synes bare det siger mere om personen end om dig! 

Anmeld

24. maj 2013

grinny

l.kjoeller skriver:

Jeg synes det er fantastisk vi har et faldnet. langt de fleste bruger det som en nødløsning og bliver hurtigst muligt selv-forsørgende, hvilket også er tanken bag det. Dem som udnytter systemet ødelægger det for dem som bruger det med respekt, hvilket nok er grunden til nogen har blandede meninger omkring det. Når nogen siger folk piper over at blive beskåret tror jeg virkelig også selv de skulle prøve at leve for beløb svarene til s.u. for er de færreste som kan det med mindre man er 20 og bor i en etværelses.

Bottom line. jeg har ikke ondt i røven

Netop og tak 

Du ser det lige præcis på den måde som jeg ønsker at folk ville gøre! At se det positive i stedet for det negative er meget bedre og så gør det heller ikke det hele så trist!

Og hvis folk tænker lige som jeg gør er der mange der gerne vil lave noget og ikke bare nasser 

Anmeld

24. maj 2013

jydeinden

grinny skriver:

Haha, forskelligt navn på pengeposen 

Jeg forstår så heller ikke det med at vi er "tabere". Diskuterede det faktisk med nogle stykker på et tidspunkt hvor jeg sagde, at min IQ er hverken blevet højere eller lavere af at jeg er kommet på kontanthjælp, min motivation er derimod røget direkte i vejret  For jeg skal bare ud af det her, op hullet, jeg gider ikke "gemme" mig mere!

Forstår virkelig godt hvorfor du så rødt! Men synes bare det siger mere om personen end om dig! 

det gør det bestemt, men han er jo meget hmm indkaneret Venstre mand hvis du forstår hvad jeg mener med det

(og til alle andre, der er intet galt i at have en anden politiks overbevisning end mig eller andre, så længe det ikke bliver personligt)

og nej sidst jeg tjekkede var jeg bestemt ikke blevet dummere af at gå hjemme heller, og jeg mener bestemt også stadig jeg er ganske okay til at stave, men hvem ved måske jeg en dag bliver ramt af den sygdom som der åbenbart er opstået der må have navnet "jeg får kontanthjælp og derfor er jeg både doven og dum"

jeg vil også gerne ud af systemet, men så længe jeg har daglige spændinger i det meste af ryggen, samt skuldre, og håndled der ikke helt vil som jeg, så kan jeg ikke lige se noget alternativ. men igen man er vel bare så ubegavet at man ikke vil.. lol

Anmeld

24. maj 2013

grinny

jydeinden skriver:

det gør det bestemt, men han er jo meget hmm indkaneret Venstre mand hvis du forstår hvad jeg mener med det

(og til alle andre, der er intet galt i at have en anden politiks overbevisning end mig eller andre, så længe det ikke bliver personligt)

og nej sidst jeg tjekkede var jeg bestemt ikke blevet dummere af at gå hjemme heller, og jeg mener bestemt også stadig jeg er ganske okay til at stave, men hvem ved måske jeg en dag bliver ramt af den sygdom som der åbenbart er opstået der må have navnet "jeg får kontanthjælp og derfor er jeg både doven og dum"

jeg vil også gerne ud af systemet, men så længe jeg har daglige spændinger i det meste af ryggen, samt skuldre, og håndled der ikke helt vil som jeg, så kan jeg ikke lige se noget alternativ. men igen man er vel bare så ubegavet at man ikke vil.. lol

Jeg forstår 

Ja du skal passe på at du ikke bliver ramt f den store stygge sygdom DD også kaldet Doven og Dummere 

Man kan desværre få mange kaldenavne hvis man ikke lige lever op til det "rigtige", men der er ikke andet at gøre end at børste det af skulderen og komme videre med dagligdagen

Jeg er heldig at jeg kan arbejde og snart skal arbejde. Græd af lykke du jeg fik af vide at jeg var blevet elev. Det er simpelthen det største der indtil videre er sket for mig  

Anmeld

24. maj 2013

jydeinden

grinny skriver:

Jeg forstår 

Ja du skal passe på at du ikke bliver ramt f den store stygge sygdom DD også kaldet Doven og Dummere 

Man kan desværre få mange kaldenavne hvis man ikke lige lever op til det "rigtige", men der er ikke andet at gøre end at børste det af skulderen og komme videre med dagligdagen

Jeg er heldig at jeg kan arbejde og snart skal arbejde. Græd af lykke du jeg fik af vide at jeg var blevet elev. Det er simpelthen det største der indtil videre er sket for mig  

kan jeg bestemt godt forstå du gjorde.. det er sgu da også super sejt gået

min kæreste skal selv til og ud og finde elevplads, og vi frygter virkeligt at han ingen får i den her omgang, for med de nye regler aner vi ikke hvordan vores økonomi ser ud, og jeg vil meget nødig være den der skal tvinge ham ud i endnu en uddannelse bare for at vores økonomi kan løbe nogenlunde rundt

og ork der er ikke dét jeg ikke har hørt.. den bedste var dog fra en sagsbehandler " jeg kan se du godt kan gå op ad trapper, så kan det da ikke være så slemt" eller " du skal da bare ud og være social med andre, så får du det meget bedre" øhh what?

og jeg har ingen kontakt med store dele af min familie, det var lidt en af de konsekvenser jeg selv tog af det valg jeg tog i sin tid om ikke at starte uddannelse (man er en stor nasser i visse dele af familien hvis man beder om hjælp, og hvis man "hyler")

Anmeld

24. maj 2013

Putte8283

grinny skriver:

Jeg ser gang på gang på gang .... Diskussioner om hvor vidt det er godt eller skidt at være på kontanthjælp, om vi er samfundsnassere osv osv.

Nu vil jeg simpelthen have svar på HVORFOR? Hvorfor er der så mange der har ondt i bagdelen? Hvorfor kan vi ikke bare glædes over at vi har et samfund der kan hjælpe folk i nød? 
- Hvorfor skal folk brokke sig over at vi nu har ret til betalt ferie efter 12 måneder? Skal vi virkelig straffes så meget at vi ikke en gang kan holde ferie?

Jeg giver folk FULDSTÆNDIG ret i at det IKKE er en løsning for livet, men for nogen (mig) er det en NØDløsning, kan vi så ikke bare støtte dem der er havnet der, i stedet for at banke dem længere ned i hullet? 

Vær sød at holde en sober tone (selvom jeg ved det kan være svært), jeg vil virkelig bare gerne vide hvorfor at jeg (og mange andre) skal føle os som dem der trækker Danmark ned i sølet!

Ingen siger det er lykken at være på kontanthjælp, men den ydelse bliver betalt af borgere der arbejder hver dag 37 timer om ugen.

Og når andre betaler til at en anden gruppe i samfundet kan hjælpes så synes jeg det er noget svineri at det gang på gang bliver udnyttet.

Hvis man har råd til ferie, og sparer op til ferie på kontanthjælp ja så får man da alt for meget. På KH burde du jo kun have råd til at få hverdagen ti lat hænge sammen, og jeg bliver harm når jeg ser folk på KH rejse, for det er i princippet ikke selvtjente penge.

Alt for mange udnytter dette system fordi det er lettere og man ikke lige "gider" et rengøringsjob. At vi ligefrem skal glædes over at vi har dette system ved jeg nu ikke, alt for mange bliver hængt fast i det og kommer aldrig videre.

Anmeld

24. maj 2013

FruStolpe

grinny skriver:

Jeg ville aldrig dømme folk gennem en computer skærm. Så er det slået fast.

Dernæst vil jeg sige at jeg har meget ringe erfaringer med folk på kontanthjælp eller anden overførselsindkomst.

Det bunder ganske enkelt i at vi er 5 søskende, vi er 2 med uddannelse og fuldtidsjob og 2 på førtid + 1 på kontanthjælp. Med garanti kan jeg sige at alle 3 uden job sagtens ville kunne klare mindst en eller anden form for arbejde. Men de gider da ikke !!! -samtidig går min svigermor og er slidt ned med en ødelagt ryg og kan ikke få en krone fordi kommunen ikke godtager de 3 speciallæge erklæringer der foreligger.

Så bliver man altså vred på samfundet, og det kan altså godt komme til udtryk sådan som du føler det. Det er dog ikke altid så slemt ment, men nogle gange taler vi jo før vi tænker

Anmeld

24. maj 2013

EnGodMor

grinny skriver:

Personligt rager det mig en skid, om folk er på kontanthjælp. Men når jeg så selv  kender et par stykker som snyder samfundet så sindssygt meget, så bliver jeg stik tossede, fordi de bare sider og ynker om at de ikke har så mange penge til lejlighed smøger osv så let dog røven og få et arbejde i stedet for at være så mega doven

De som får kontanthjælp  af en ærlig a

årsag har jeg intet imod, vi er alle mennesker som skal ha lov til at få den hjælp man nu kan få hvis det er nødvendigt. Men dem der snyder  har jeg intet til overs for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.