Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

grinny

jydeinden skriver:

jeg har ligesom dig af flere omgange udtrykt min undren herinde.. og jeg må indrømme jeg stadig undre mig.

Det er ikke ret lang tid siden at jeg havde en debat med en som var Så meget højt på strå at han mente han var bedre end mig fordi han tjente flere penge, og jeg må indrømme at det pissede mig grundigt af.

JEg har flere gange undret mig over hvorfor man som sygemeldt skal nøjes med kun at kunne overleve (jeg tager flere slags medicin, og dem kan du ikke en gang få dækning til, eller jo du kan være heldig at søge kommunen om hjælp jamen hurra)

jeg fandt en gang en blogger som udtrykte det meget godt hvordan det er at være sygemeldt på kontanthjælp, eller i det hele taget være på kontanthjælp, jeg smider lige et link så kan du læse den hvis du har lyst

p.s skulle nogen blive stødt over indlægget på bloggen kan jeg sige at det er MEGET ironisk

http://www.avisen.dk/blogs/johnnylarsen/jeg-er-skyldig-undskyld_35703.aspx

Jeg har også undret mig i meget lang tid, men turde heller ikke helt lave en debat om det, men nu var det på tide 

Forstår ikke hvorfor det skal være en kamp om hvem der er bedst, er vi alle ikke med til at yde noget til vores land på den ene eller anden måde?

Har læst den, den er rigtig god  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Mother-love

Jeg er også eet stødt over at jeg skal ses ned på fordi jeg har fået en skade som gør jeg ikke kan arbejde. Og kommunen sender mig i div. Arbejdsprøvninger. Hvilket er fint for jeg vil meget gerne finde ud af hvor mange timer jeg kan klare så jeg kan få flexjob.

Jeg synes bare ikke det er fair at når man har fået en skade som gør man ikke kan arbejde at mange så mener man ikke må holde ferie. Jeg har ikke valgt min situation jeg er uddannet maler og kunne tjene så meget mere end jeg får nu. Faktisk det dobbelte. Jeg ville sgu da meget hellere have mit helbred og arbejde så vi havde flere penge. Og ikke skulle gå og bekymre sig om om den næste mdr nu går økonomisk.

Jeg synes fandme ikke det er sjovt at skulle høre på folk der er så højrøvet fordi de arbejder. Og jeg ville ville ønske at dem der ser sådan på kg modtagere at de selv kom i en situation hvor de var nødtil statens hjælp. Så de kunne føle på egen krop hvad man gennemgår.

Anmeld

24. maj 2013

lycly

Der har været en tråd med samme spørgsmål for ikke så længe siden. Jeg kan bare svare som jeg gjorde dengang, jeg synes det er en fin NØDløsning og jeg har kun ondt i røven over dem der tydeligt udnyttet systemet. For det gider jeg sgu ikke at betale til.

Men jeg forstår så ikke hvorfor folk overhovedet er på kontanthjælp og ikke dagpenge.

Anmeld

24. maj 2013

grinny

ESV skriver:

Jeg syntes det er fint du laver noget for din kh, jeg syntes det burde være alm praksis. Gøre rent for ældre, hygge tante hos ensomme på plejehjem, gøre rent på skoler, plejehjem, mm og piver folk over det må man tage ders penge fra dem.
Jeg er på su og har deltids job ved siden af. I perioder knokler jeg 50-60 timer om ugen og har ikke råd til ferie, bil mm. Men jeg skal i den grad nok finde de over 400 kr om måneden til en a kasse således jeg får dagpenge hvis jeg ikke kan få job når jeg er færdig.

Men jeg holder fast i at jeg syntes det er fint vi hjælper de svageste og dem der ikke selv kan psykisk syge, kronikkere der ikke vil kunne klare et job mm jeg tror bare der er mange der kunne besidde et job som pga dovenskab bliver forsørget.

Jeg har heller aldrig sagt at det ikke var fint at jeg lavede noget, jeg gider ikke bare sidde der hjemme og sumpe helt væk, jeg siger bare at jeg ikke synes man skal gøre alt for enhver pris.

Lige meget om du har studiejob, su eller hvad, så giver det da ikke mig mindre ret til at sparer sammen til en ferie? Hvis jeg vil leve for 1000 kr. om måneden og sparer de andre 3000 kr. så er det vel mit valg?

Anmeld

24. maj 2013

grinny

LuLy skriver:

Der har været en tråd med samme spørgsmål for ikke så længe siden. Jeg kan bare svare som jeg gjorde dengang, jeg synes det er en fin NØDløsning og jeg har kun ondt i røven over dem der tydeligt udnyttet systemet. For det gider jeg sgu ikke at betale til.

Men jeg forstår så ikke hvorfor folk overhovedet er på kontanthjælp og ikke dagpenge.

Kan kun fortælle hvorfor jeg er på kontanthjælp og det er fordi jeg kommer fra en ungdomsuddannelse hvor man ikke kan få dagpenge efter endt uddannelse.

Kan godt forstå du ikke gider støtte dem der snyder, men som skrevet før, synes jeg det er forkert at der altid skal lægges vægt på at der er folk der snyder, hvad med i stedet at sige - der er folk der kæmper for at komme ud af det, så bliver det hele lidt mere positivt i stedet for at det altid skal trækkes ned over hovedet på folk  

Anmeld

24. maj 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nu svarer jeg godt nok ikke lige på spørgsmålet, men det der aktivering, ikk? Hvis kommunen kan finde noget der skal gøres rent 37timer i ugen, hvorfor er der så ikke bare et job der??? Det er da totalt at dompe prisen på arbejdskraft, at betale  en kh modtager 4000kr for det, fremfor en rengøringsassistent der skal have sin overenskomstbestemte løn.. Eller har jeg misforstået noget?? 

Sorry for uvidenheden.

Anmeld

24. maj 2013

jydeinden

grinny skriver:

Jeg har også undret mig i meget lang tid, men turde heller ikke helt lave en debat om det, men nu var det på tide 

Forstår ikke hvorfor det skal være en kamp om hvem der er bedst, er vi alle ikke med til at yde noget til vores land på den ene eller anden måde?

Har læst den, den er rigtig god  

altså jeg mener jo personligt jeg betaler en del i skat i forhold til indtægt, og jeg gør det da uden at klage påtrods af at jeg da sagtens kunne bruge de penge bedre (hvem kunne ikke godt bruge 1200 om måneden og nogen gange mere, på bedre?)

og hehe jeg lavede jo selv en debat om det en gang, og det var også halvt om halvt på listefødder for var bange for den ville blive rakket ned, men folk svarede overraskende pænt.

og ja synes det er et rigtigt godt indlæg, men der skal nok være nogen som bliver forarget.. jeg bliver dog mere forarget over de som kan lade sig forarge over at man ikke vil lade sig rakke på..

Kender personligt en som både kæmper med at komme sig oven på kræft og samtidigt kæmper med kommunen, man undre sig, men herre gud manden er jo ikke en gang 30, så der er jo mange år endnu til at køre på vedkommende

Anmeld

24. maj 2013

grinny

michelledam skriver:

Jeg er også eet stødt over at jeg skal ses ned på fordi jeg har fået en skade som gør jeg ikke kan arbejde. Og kommunen sender mig i div. Arbejdsprøvninger. Hvilket er fint for jeg vil meget gerne finde ud af hvor mange timer jeg kan klare så jeg kan få flexjob.

Jeg synes bare ikke det er fair at når man har fået en skade som gør man ikke kan arbejde at mange så mener man ikke må holde ferie. Jeg har ikke valgt min situation jeg er uddannet maler og kunne tjene så meget mere end jeg får nu. Faktisk det dobbelte. Jeg ville sgu da meget hellere have mit helbred og arbejde så vi havde flere penge. Og ikke skulle gå og bekymre sig om om den næste mdr nu går økonomisk.

Jeg synes fandme ikke det er sjovt at skulle høre på folk der er så højrøvet fordi de arbejder. Og jeg ville ville ønske at dem der ser sådan på kg modtagere at de selv kom i en situation hvor de var nødtil statens hjælp. Så de kunne føle på egen krop hvad man gennemgår.

Til tider ønsker jeg også at folk kunne prøve at være på kontanthjælp. Ikke fordi jeg ønsker at de skal se hvor "ih og åh-synd det er for os", men for at de skal få et andet billed af situationen.

Min mor havde arbejdet det samme sted i 12 år, elskede sit job. Fra den ene dag til den anden fik hun så mange smerter og det viser sig at hun har gigt i stort set hele kroppen. Hun kæmpede videre, men blev til sidst fyret.

Efter to år på dagpenge kommer hun på kontantnhjælp, det første de siger til hende er at hun burde kunne klare 12-timers vagt på vestas. Selvfølgelig kunne hun ikke det, hun kan ikke en gang klare at gå en tur så har hun store smerter resten af dagen + dagen efter.

Hun vil så gerne ud og lave noget, bare 10 timer om ugen, men det kan hun ikke i vores kommune - så hun er vel også bare en nasser?

Anmeld

24. maj 2013

grinny

Mor11 skriver:

Nu svarer jeg godt nok ikke lige på spørgsmålet, men det der aktivering, ikk? Hvis kommunen kan finde noget der skal gøres rent 37timer i ugen, hvorfor er der så ikke bare et job der??? Det er da totalt at dompe prisen på arbejdskraft, at betale  en kh modtager 4000kr for det, fremfor en rengøringsassistent der skal have sin overenskomstbestemte løn.. Eller har jeg misforstået noget?? 

Sorry for uvidenheden.

Det er sådan lidt forskellige ting vi laver alt efter hvad der mangler i byen. 

Det kan være at klippe en hæk, fælde et træ, lægge brosten ved havnen osv osv. 

Det andre ikke kan nå gør vi for dem 

Anmeld

24. maj 2013

grinny

jydeinden skriver:

altså jeg mener jo personligt jeg betaler en del i skat i forhold til indtægt, og jeg gør det da uden at klage påtrods af at jeg da sagtens kunne bruge de penge bedre (hvem kunne ikke godt bruge 1200 om måneden og nogen gange mere, på bedre?)

og hehe jeg lavede jo selv en debat om det en gang, og det var også halvt om halvt på listefødder for var bange for den ville blive rakket ned, men folk svarede overraskende pænt.

og ja synes det er et rigtigt godt indlæg, men der skal nok være nogen som bliver forarget.. jeg bliver dog mere forarget over de som kan lade sig forarge over at man ikke vil lade sig rakke på..

Kender personligt en som både kæmper med at komme sig oven på kræft og samtidigt kæmper med kommunen, man undre sig, men herre gud manden er jo ikke en gang 30, så der er jo mange år endnu til at køre på vedkommende

Ja alle betaler skat, så vi betaler jo sådan set til at hjælpe os selv. Gav det mening? 

Jeg har heller ikke forstået hvorfor det er okay at rakke ned på KH'ere. Det er som om det bare er blevet en selvfølge (snakker ikke kun herinde, men generelt) at man ikke spørg ind til det, men med det samme siger "det er ikke godt, skal du ikke snart have et rigtigt arbejde" - og jo, det skal jeg da, plukker du det lige fra dit arbejdstræ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.