Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Muffin_girl

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg er så enig med dig!

Men jeg tillader mig alligevel at forsøge at foklare, hvorfra jeg tror, at noget af bitterheden over for kh-modtagere kan komme...

Det er et stort problem med arbejdskultur i visse (social)grupper. Mennesker fødes ind i familier, hvor man går på kommunen i stedet for på arbejde. Hvor man ligesom sine forældre har haft en rigtig hård barndom, og derfor er "uden skyld og forpligtelser". Man er et offer. Man må have hjælp.

Det er virkelig ærgerligt at så mange mennesker havner i sådan en kasse (selvom de mere eller mindre frivilligt selv er kravlet ned i den). Her kunne jeg godt tænke mig noget mere kampånd og selvtillid fra de unge, der ryger direkte ind i systemet, når de ellers er gamle nok til det.

Jeg tænker ofte, at jeg er super taknemlig for vores velfærdssamfund, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at fandtes der ikke sociale ydelser, så havde mange nok fundet en løsning med et arbejde i stedet. Givetvis var mange også endt i kriminalitet...

Jeg synes, det er frygteligt, hvordan samfundsnassere(!) er delt op i a og b-hold. Fx er det meget mere acceptabelt at være på dagpenge end at være på kh. Jeg selv er stornasser! Jeg har en handicappet pige, og det suger penge ud af DK A/S. Heldigvis er vi så priviligerede, at vi i vores familie har betalt så mange penge i skat, at vi føler at vi til hver en tid har givet mere, end vi tager. Det er en god følelse. - Lad de bredeste skuldre bære de tungeste byrder. Det er - efter min mening - den rigtigste holdning at have. 
Jeg ønsker for alle på sociale ydelser, at de vil få mulighed for at give igen en dag. Til samfundet. Det er en god følelse. Det giver selvtillid og ikke mindst selvværd.

Jeg ville også ønske, at kh-modtagere, som i defensivitet oplister alle deres dårligdomme ville stoppe med denne offerparade over for omverdenen. Hav selvrespekt og vid, at du selvfølgelig kun er på kh, fordi du har brug for det! Læg offerrollen fra dig. Den klæder dig ikke, og den giver kun "haters" lyst til at sparke dig hårdere. (Og værst her er, at du bliver din egen værste "hater")

Sikke en svada! Jeg håber, du kan finde lidt mening i den?

Jeg ville også ønske, at kh-modtagere, som i defensivitet oplister alle deres dårligdomme ville stoppe med denne offerparade over for omverdenen. Hav selvrespekt og vid, at du selvfølgelig kun er på kh, fordi du har brug for det! Læg offerrollen fra dig. Den klæder dig ikke, og den giver kun "haters" lyst til at sparke dig hårdere. (Og værst her er, at du bliver din egen værste "hater")

GODT SAGT !!!!!!!!!!!!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

baby012

Mathias Villads skriver:

Vil det sige, at dem som arbejder for deres kh 37 timer i 12 mdr ikke må få ferie???

Ja... 

det er min mening... 

Jeg har selv haft SKOD jobs hvor jeg arbejdede 12 timer 24/7 (fik kun løn for 8) 

og sådan var vilkårene.. hvis man ville beholde sit job... men jeg gjorde RIGTIG meget for ikke at ende på KH... bla. derfor jeg er igang med endnu en uddannelse.. 

JEG havde sku ikke råd eller tid til ferie.. 

er man på KH skal man være til RÅDIGHED.. det er man IKKE hvis man holder ferie..

Anmeld

25. maj 2013

baby012

Mettefpigen skriver:

Hvad så med dem som har en uddannelse og som ikk ønsker en ny men vil finde et arbejde?.... De kan da ikk leve af en SU....

kan de ikke lave af su ?????! 

se det er den jeg er allermest forarget over ! vi er to voksne og to børn PÅ SU! og vi kan altså godt leve... 

er SÅ glad for at man nu laver satsne om, så man får det samme på su, som på kh..

jeg er selv igang med ENDNU en uddannelse.. FORDI at jeg ikke kunne finde job efter uddannelsen... 

Anmeld

25. maj 2013

Clisolka

nielsen80 skriver:

Men sådan er realiteten jo, hvis man har fuldtidsarbejde og ikke bor lige ved siden af ens arbejde.

Det har jo ikke noget med at gøre, at man prioterere sit arbejde over sine børn, men mere at man også prioterere at forsøge sig selv og de børn man har sat i verden - også selvom det betyder mindre tid med dem. Træls ja, men sådan er det jo engang.

Jeg blander mig normalt ikke ret meget i disse debatter, da jeg udemærket er klar over, det er meget nemt at sidde på sin høje hest og være hellig, når man har et godt fast arbejde efter endt uddannelse - og i øvrigt har ret til både DP og betalt til lønsikring. Jeg under bestemt ALLE den smule KH, de får, og synes faktisk også det er noget fis, man ikke skulle måtte tage på ferie.......men kan altså godt følge det der offermentalitet argument, fordi, NEJ det er ikke fedt at være på KH, og ja det kan være nogle ofre, man skal lave sig for at komme i arbejde, f.eks have et job langt væk, mens man søger andet arbejde. Det må da være pisse ufedt, men det er der jo mange der gør, og får det til at fungere for en periode......også selvom man er mor og kvinde.

Synes desuden debatten bliver kludret, fordi man vælger at placere syge mennesker som ikke kan varetage et arbejde på KH. Det er helt hen i vejret, de skulle slet ikke være der, for der er i mit hoved stor forskel på at være arbejdsdygtig og på KH, og være syg på KH. Men det er en anden snak.

Hørt! 

Jeg er bl.a. en af dem med langt til arbejde - ja, det går ud over min tid med min datter (hvilket vuggestuen også er efter mig med), men jeg har et arbejde jeg er glad for... 2 timers transport hver vej, men sådan er det når ikke der er andre jobs at få i nærheden - men jeg har et arbejde jeg er glad for og kollegaer jeg elsker at arbejde sammen med.... Jeg har taget denne tur i snart 14 år på samme arbejdsplads... 

Heldigvis bor jeg sammen med min datters far som både afleverer hende om morgenen og henter hende igen - jeg er selvfølgelig med 2-3 dage om ugen, da jeg er priviligeret at have en hjemmearbejdsplads, hvilket mange f.eks. ikke har 

Jo, jeg kunne da godt tænke mig at få et arbejde tæt på mit hjem - det må da være dejligt kun at have 5-30 min på vej til arbejde, men det er sjældent jeg ser stillingsopslag som jeg kan byde ind på - pt. tænker jeg ikke over andet job, da jeg går på barsel om små 7 uger med lillebror, så det er sat på pause 

Anmeld

25. maj 2013

Wimmie

ESV skriver:

Det er nemt nok at sige man er smålig når man ikke betaler sine egen fest, kom nu. Hele vejen igennem har dette være en tråd der skulle prise dem der ikke har et job, du hakker ned på alle der ikke har samme mening som dig. Hvis formålet med denne tråd var at få mere ynk fordi det er synd for dig skulle du nok have valgt en anden indgangs vinkel.

Festen betalt af andre? Hvad så med dem der har arbejdet i X-antal år og betalt  til denne fest for derefter at blive fyret, 2 år på dagpenge og derefter KH hvis de ikke har fundet et job....
Det er jo faktisk realiteten for nogle.
Er de så også nassere der bare nyder godt af andres penge?

Anmeld

25. maj 2013

ESV

Wimmie skriver:

Festen betalt af andre? Hvad så med dem der har arbejdet i X-antal år og betalt  til denne fest for derefter at blive fyret, 2 år på dagpenge og derefter KH hvis de ikke har fundet et job....
Det er jo faktisk realiteten for nogle.
Er de så også nassere der bare nyder godt af andres penge?

Hvis man hånden på hjertet har forsøgt ALT for at undgå sin situation så nej. Men rigtig mange jeg har talt med er meget selektive i forhold til hvilke Jobs de GIDER søge og så ryger al min forståelse.

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Hov havde citeret det 

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

baby012 skriver:

jeoogogs

kan de ikke lave af su ?????! 

se det er den jeg er allermest forarget over ! vi er to voksne og to børn PÅ SU! og vi kan altså godt leve... 

er SÅ glad for at man nu laver satsne om, så man får det samme på su, som på kh..

jeg er selv igang med ENDNU en uddannelse.. FORDI at jeg ikke kunne finde job efter uddannelsen... 

Det er jeg også fordi jeg ikk kunne finde et arb......

Det jeg mener er at hvis du har meget som du har med højere indtægt så er det sku ikk nemt lige pludselig at få det halve....,

Men vil slet ikk diskutere om det :-)

Anmeld

25. maj 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Ja... 

det er min mening... 

Jeg har selv haft SKOD jobs hvor jeg arbejdede 12 timer 24/7 (fik kun løn for 8) 

og sådan var vilkårene.. hvis man ville beholde sit job... men jeg gjorde RIGTIG meget for ikke at ende på KH... bla. derfor jeg er igang med endnu en uddannelse.. 

JEG havde sku ikke råd eller tid til ferie.. 

er man på KH skal man være til RÅDIGHED.. det er man IKKE hvis man holder ferie..

At du ikke havde råd til ferie, når du arbejdede 8-12 timer, handle vel om dårlig priotering... Du burde jo ha opsparet ferie...

Jeg synes det er rimelig at folk får ret til ferie... Offentlige ansatte får jo også betalt løn af skatteyderne... Kommunerne får jo løn af staten og de får jo penge fra skattene de kræver ind fra os skatteydere... Skal de så heller ikke ha ret til ferie... Så længe man står til rådighed, når man er på kh og arbejder for den, så mener jeg man yder, som vis man var i arbejde og folk har krav på ferie....

Anmeld

25. maj 2013

baby012

Mettefpigen skriver:

Det er jeg også fordi jeg ikk kunne finde et arb......

Det jeg mener er at hvis du har meget som du har med højere indtægt så er det sku ikk nemt lige pludselig at få det halve....,

Men vil slet ikk diskutere om det :-)

Jeg gik fra 20.000 udbetalt om måneden til 6000  

vi har altså stadig vores hus og bil 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.