Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

baby012

Mathias Villads skriver:

At du ikke havde råd til ferie, når du arbejdede 8-12 timer, handle vel om dårlig priotering... Du burde jo ha opsparet ferie...

Jeg synes det er rimelig at folk får ret til ferie... Offentlige ansatte får jo også betalt løn af skatteyderne... Kommunerne får jo løn af staten og de får jo penge fra skattene de kræver ind fra os skatteydere... Skal de så heller ikke ha ret til ferie... Så længe man står til rådighed, når man er på kh og arbejder for den, så mener jeg man yder, som vis man var i arbejde og folk har krav på ferie....

Ej, der handlede på ingen måde om prioritering, men om at min chef ikke ville lade mig holde den ferie jeg havde opsparet den fik jeg udbetalt fordi at han ikke kunne undvære min arbejdskraft i mere end en uge om året  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Mettefpigen

baby012 skriver:

DDe

Jeg gik fra 20.000 udbetalt om måneden til 6000  

vi har altså stadig vores hus og bil 

Det er vildt flot at i kan det, men det er ikk alle der kan 14000 ned.....

Anmeld

25. maj 2013

Laulund87

Elgaard73 skriver:

Seriøst??? Det kan du da ikke mene?

Du dunker hende i hovedet, fordi at hun er villig til at gå ret så langt for at være selvforsørgende = hun bidrager med en ret stor sjat til den danske stat... Som så er med til at gøre det muligt at du kan blive forsørget + giver dig mulighed for at sidde og sige at du vil ikke søge det og det job, fordi at der er så og så mange andre ansøgere.

Armen, altså... Her bider du da vist hånden, som er med til at fodre dig.

Og hvis hun vælger at ansætte en barnepige, så er det da kun et plus...Hun skaber jo et job. Hvordan kan du tillade dig at rynke på næsen over det, samtidig med at du piver om at der ingen jobs er???

Og din KVINDE kommentar, vil jeg slet ikke kommentere på. Den viser bare hvor langt ude du er.

Anmeld

25. maj 2013

ESV

baby012 skriver:

Jeg gik fra 20.000 udbetalt om måneden til 6000  

vi har altså stadig vores hus og bil 

Jeg gik fra 15000 til knap 6 og vi får også stadig mad på bordet hver dag. Men det vil folk ikke hører om for det hjælper jo ikke deres sag!

Jeg er meget enig med dig har læst alle din kommentarer.

Anmeld

25. maj 2013

baby012

Mettefpigen skriver:

Det er vildt flot at i kan det, men det er ikk alle der kan 14000 ned.....

Hvorfor kan de ikke det ?? 

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

jydeinden skriver:

hmm jeg har nu et andet syn på det så tror ikke vi bliver enige. Jeg har aldrig sagt at folk ikke skal tage en uddannelse og det pointerer jeg sådan set også, ej heller har jeg sagt at sikkerhedsnettet ikke er fint, for det er det da i et vis omfang. 

Hvad jeg siger er at rent økonomisk set på det kan jeg ikke se nogen forskel på om du er på su eller om du er på kontanthjælp da begge dele bliver finansieret af staten i visse tilfælde uden nogen former for garanti for at vedkommende rent faktisk giver noget igen for pengene. 

Og nu vælger de fleste jo uddannelse efter hvad de brænder efter og ikke efter hvad der er mest eller mindst arbejdsløshed indenfor.. for skulle man det så ville de færreste jo netop overhovedet få en uddannelse (nævn mig EN uddannelse hvor der er 100% garanti for at du får et arbejde)

Der er jo enorm forskel på SU og KH, selvom de begge er overførelsesindkomst.

Tager vi de videregående uddannelser, så får man i ren uddannelsesstøtte, ca. 5000 kr udbetalt om måneden (her medregner jeg ikke forsørgere). Ud af dem, skal man finde råd til print/kopi, studiebøger (som er vanvittig dyre!!!), og alt andet studiemateriale. Derudover skal du jo stadig betale for hus og hjem, transport og hvad der ellers er. Ja, det er hele arbejdsstyrken, der betaler for at man kan studere, men det er jo en investering for samfundet. Når jeg er færdig, har min uddannelse taget 5 år. Og i den tid har jeg jo fået opbygget en masse kompetencer, som kan gavne ude i erhvervslivet og ikke mindst kommer jeg til at bidrage med en pæn portion skattepenge, hver eneste måned.

Hvis vi så tager SU-lånet med. Rigtig, rigtig mange studerende tager SU-lån, og det er jo en enorm gevinst for staten. Ikke nok med at vi har opbygget en masse kompetencer, så sidder vi også med en okay gæld (For mit eget vedkommende bliver den vel knap 250.000 kr)... Den betaler man jo så også rente af. Så den vej igennem, gavner det altså også samfundet mere at man er på SU i forhold til KH.

Så jo, der er jo enorm forskel på det at være under uddannelse og kh. Du kan vel heller ikke sige at det at være dagplejer, er det samme som at være på kh? En dagplejer er jo offentlig ansat, og bliver derfor også lønnet af samme kasse som su og kh kommer fra.

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

baby012 skriver:

Hvorfor kan de ikke det ?? 

Forstår det heller ikke. Jeg kan godt se at hvis man går 14.000 ned er man nødt til at nedsætte sin levestandard i et eller andet omfang. Man kan måske ikke lige sidde i den dyre lækre lejlighed inde i centrum, men så indretter man vel bare sit liv efter det?

Anmeld

25. maj 2013

baby012

ESV skriver:

Jeg gik fra 15000 til knap 6 og vi får også stadig mad på bordet hver dag. Men det vil folk ikke hører om for det hjælper jo ikke deres sag!

Jeg er meget enig med dig har læst alle din kommentarer.

Nemlig  

det sørgeligt at folk ikke vil lytte.. Hvad ville folk i udelandet dog tænke om os hvis de så sådan en debat her.. 

synes det er SÅ fedt at de har ændret kh reglerne så man får det samme i kh som på su 

Det kan da være det kan få folk op fra stolen.. Et stort problem er jo at folk ikke vil arbejde for under 130 i timen.. 

Anmeld

25. maj 2013

baby012

Dorthe1986 skriver:

Forstår det heller ikke. Jeg kan godt se at hvis man går 14.000 ned er man nødt til at nedsætte sin levestandard i et eller andet omfang. Man kan måske ikke lige sidde i den dyre lækre lejlighed inde i centrum, men så indretter man vel bare sit liv efter det?

Det jo netop min pointe.. Jeg er gået 14000 ned i løn fordi jeg nu studere.. 

Men vi Lever, og vi mangler ikke noget selvom pengene er få.. 

Min pointe er lidt, st vil man have luksus (bul, hus mm. ) så må man sku arbejde for det ! 

Anmeld

25. maj 2013

Dorthe1986

baby012 skriver:

Nemlig  

det sørgeligt at folk ikke vil lytte.. Hvad ville folk i udelandet dog tænke om os hvis de så sådan en debat her.. 

synes det er SÅ fedt at de har ændret kh reglerne så man får det samme i kh som på su 

Det kan da være det kan få folk op fra stolen.. Et stort problem er jo at folk ikke vil arbejde for under 130 i timen.. 

"Et stort problem er jo at folk ikke vil arbejde for under 130 i timen.. "

Og den holdning er nemlig et af de største, ja hvis ikke det største problem, inden for kh-systemet. Det er jo helt grotesk, at man kan sidde med den holdning og så vælge jobs fra. Altså man sidder og bruger af en kasse, der er beregnet til at hjælpe dem, der virkelig har behovet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.