Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

jydeinden

RGN skriver:

Selvfølgelig er man en udgift for samfundet, hvis man vælger at tage en uddannelse hvor arbejdsløsheden er på 70 %.

Heldigivis er der dog mange, der tager uddannelser der giver mening.

Det jeg hæfter mig ved er at du sammenligner dem som sidder derhjemme med dem som knokler for at opkvalificere sig. Der er stor forskel.

Jeg synes det er fint vi har et sikkerhedsnet i Danmark, men fordi man føler folk ser ned på en skal man ikke forsøge at sværte andre grupper af befolkningen til, som rent faktisk laver noget for de penge de modtager af staten. Det gavner i hvert fald slet ikke folks syn på kontanthjælpsmodtagere.

hmm jeg har nu et andet syn på det så tror ikke vi bliver enige. Jeg har aldrig sagt at folk ikke skal tage en uddannelse og det pointerer jeg sådan set også, ej heller har jeg sagt at sikkerhedsnettet ikke er fint, for det er det da i et vis omfang. 

Hvad jeg siger er at rent økonomisk set på det kan jeg ikke se nogen forskel på om du er på su eller om du er på kontanthjælp da begge dele bliver finansieret af staten i visse tilfælde uden nogen former for garanti for at vedkommende rent faktisk giver noget igen for pengene. 

Og nu vælger de fleste jo uddannelse efter hvad de brænder efter og ikke efter hvad der er mest eller mindst arbejdsløshed indenfor.. for skulle man det så ville de færreste jo netop overhovedet få en uddannelse (nævn mig EN uddannelse hvor der er 100% garanti for at du får et arbejde)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN
jydeinden skriver:

hmm jeg har nu et andet syn på det så tror ikke vi bliver enige. Jeg har aldrig sagt at folk ikke skal tage en uddannelse og det pointerer jeg sådan set også, ej heller har jeg sagt at sikkerhedsnettet ikke er fint, for det er det da i et vis omfang. 

Hvad jeg siger er at rent økonomisk set på det kan jeg ikke se nogen forskel på om du er på su eller om du er på kontanthjælp da begge dele bliver finansieret af staten i visse tilfælde uden nogen former for garanti for at vedkommende rent faktisk giver noget igen for pengene. 

Og nu vælger de fleste jo uddannelse efter hvad de brænder efter og ikke efter hvad der er mest eller mindst arbejdsløshed indenfor.. for skulle man det så ville de færreste jo netop overhovedet få en uddannelse (nævn mig EN uddannelse hvor der er 100% garanti for at du får et arbejde)

Farmakonomer har ret gode muligheder for at få job, men det er ikke pointen. Jeg synes som udgangspunkt man skal gå efter sin interesse. Uddannelsesstederne burde lukke for tilmelding i tilfælde af så høj arbejdløshedsprocent.

Jeg kan dog stadig ikke forstå, at du synes det er ligegyldigt om man sidder på sin flade derhjemme, eller man forsøger at uddanne sig til nytte for samfundet.
Hvis der ingen forskel er siger du faktisk, at det ikke betyder noget om man gør en indsats eller ej og det er sørgerligt.

Anmeld

25. maj 2013

grinny

Camillasb skriver:

Jeg har ondt i røven fordi du ikke går på arbejde og har råd til ferie, jeg går på arbejde og har ikke råd til ferie, det burde være omvendt

Men stadig hvordan kan du have ondt i røven over at jeg ud af 4000 kan sparer sammen - over meget lang tid - til at tage på ferie?

Lige meget om jeg kan leve for 1000 eller 2000 om måneden får jeg stadig "kun" 4000 kr. 

Ville det ikke være værre hvis jeg fik 10.000 kr? 

Anmeld

25. maj 2013

ESV

grinny skriver:

Men stadig hvordan kan du have ondt i røven over at jeg ud af 4000 kan sparer sammen - over meget lang tid - til at tage på ferie?

Lige meget om jeg kan leve for 1000 eller 2000 om måneden får jeg stadig "kun" 4000 kr. 

Ville det ikke være værre hvis jeg fik 10.000 kr? 

Ikke i mine øjne nej der burde ikke være penge at lægge til side når man ikke forsørger sig selv du skal da ikke kunne spare op af andres penge så kunne de jo lige så godt beholde pengene selv. Pointen er at KH burde være overlevelses hjælp så folk lige kan klare sig ikke så de kan tage på ferier, købe hus, købe bil osv osv osv

Anmeld

25. maj 2013

grinny

ESV skriver:

Ikke i mine øjne nej der burde ikke være penge at lægge til side når man ikke forsørger sig selv du skal da ikke kunne spare op af andres penge så kunne de jo lige så godt beholde pengene selv. Pointen er at KH burde være overlevelses hjælp så folk lige kan klare sig ikke så de kan tage på ferier, købe hus, købe bil osv osv osv

Kan slet ikke følge jeres tankegang, men vi behøver jo heller ikke være enige 

Et sidste ekspempel: En syg mand/kvinde har været på kontanthjælp i 10 år, er for syg til at arbejde og har kæmper for førtidspension men kan ikke få den. Denne person har i 10 år kunne lægge 10 kr. til side, og efter 10 år har denne person råd til drømmerejsen, skal den 10'er så trækkes fra personens KH fordi så får personen for meget?

Min pointe er, at jeg synes folk er for smålige. Jeg får 4000 kr. fordi vi har hjælp i Danmark til folk der ikke kan eller har et arbejde, hvordan jeg bruger dem burde andre ikke få ondt i røven over, lige meget hvad de går til så får jeg jo dem?

Anmeld

25. maj 2013

ESV

grinny skriver:

Kan slet ikke følge jeres tankegang, men vi behøver jo heller ikke være enige 

Et sidste ekspempel: En syg mand/kvinde har været på kontanthjælp i 10 år, er for syg til at arbejde og har kæmper for førtidspension men kan ikke få den. Denne person har i 10 år kunne lægge 10 kr. til side, og efter 10 år har denne person råd til drømmerejsen, skal den 10'er så trækkes fra personens KH fordi så får personen for meget?

Min pointe er, at jeg synes folk er for smålige. Jeg får 4000 kr. fordi vi har hjælp i Danmark til folk der ikke kan eller har et arbejde, hvordan jeg bruger dem burde andre ikke få ondt i røven over, lige meget hvad de går til så får jeg jo dem?

Det er nemt nok at sige man er smålig når man ikke betaler sine egen fest, kom nu. Hele vejen igennem har dette være en tråd der skulle prise dem der ikke har et job, du hakker ned på alle der ikke har samme mening som dig. Hvis formålet med denne tråd var at få mere ynk fordi det er synd for dig skulle du nok have valgt en anden indgangs vinkel.

Anmeld

25. maj 2013

lycly

isabellasmor skriver:

Kh og dp kommer fra samfundet begge dele. Begge dele af "belastninger" for samfundet. Så forstår ikke argumenterne.. fordi man er på kh er det da ikke = at man ikke har betalt til a-kasse, eller ikke har betalt skat? Så forstår ikke den der med at kh er for de dovne og dem der ikke gider sikre sig selv ? 

Jamen hvorfor er man på kh hvis man betaler til en a-kasse? Hvorfor er man så ikke på dagpenge?

Jeg siger ikke at kh er for de dovne, jeg siger at jeg ikke forstår at man ikke foretrækker at være på dagpenge - det ville JEG PERSONLIGT hellere

Anmeld

25. maj 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Camillasb skriver:

Jeg har ondt i røven fordi du ikke går på arbejde og har råd til ferie, jeg går på arbejde og har ikke råd til ferie, det burde være omvendt

nu må jeg alligevel skrive , selvom jeg synes det er en debat, som der ikke kommer noget godt ud af...

kvinden arbejder 37 timer om ugen for hendes 4000kr udbetalt... Ja de er betalt for skatteyderne, men hun yder altså på ligefod med dig, men hun får ikke betalt derefter, derfor kan jeg ikke se, at folk skal have ondt i røven af, at hun får/tager ferie....

at folk ikke har råd til ferie, når de er på arbejdsmarked, er jo deres eget problem... De m. Jo prioterere helt forkert... 

Jeg har prøvet begge dele, dog aldrig kh, men jeg kan virkelig ikke få ondt i røven over folk i disse tider, hvor Jobs desværre ikke hænger på træerne... Jeg kender virkelig mange, som kæmper og kæmper med at finde Jobs, men de er bare ikke heldige... 

Og flere af dem må lade hus gå på tvang osv og gå psykisk ned... Og så sidder folk som jer og dømmer dem oveni hatten... 

hvad blev der af repekt for folk, selvom de ikke lige er i samme situation, som en selv... 

Hvor er vi på vej hen??? Ja jeg spør bare.....

Anmeld

25. maj 2013

baby012

Jeg har nok lidt ondt i røven over dem på kh fordi at jeg selv på su kan leve for de sølle 6000 jeg får om måneden, det samme får min mand, og vi har to børn.. 

vi lever altså for 12ooo om måneden.. inkl. ALT.

ja.... så bliver jeg vred når jeg høre folk brokke sig over at de nu får samme sats som os på KH og at de ikke kan leve for det, at de bliver nødt til at flytte fra hinanden osv. osv. 

og nej, jeg synes ikke man som sygemeldt, eller på kh skal have ret til ferie (hvis den er "med løn"), enten er man for syg til at tage på ferie, ellers må man jo arbejde.. på KH skal man være til rådighed.. og dermed synes jeg ikke at man burde have ferie.. 

hvis man kan købe hus, bil osv. på kh. så er det da klart at vi har problemer i DK med økonomien  

Anmeld

25. maj 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
baby012 skriver:

Jeg har nok lidt ondt i røven over dem på kh fordi at jeg selv på su kan leve for de sølle 6000 jeg får om måneden, det samme får min mand, og vi har to børn.. 

vi lever altså for 12ooo om måneden.. inkl. ALT.

ja.... så bliver jeg vred når jeg høre folk brokke sig over at de nu får samme sats som os på KH og at de ikke kan leve for det, at de bliver nødt til at flytte fra hinanden osv. osv. 

og nej, jeg synes ikke man som sygemeldt, eller på kh skal have ret til ferie (hvis den er "med løn"), enten er man for syg til at tage på ferie, ellers må man jo arbejde.. på KH skal man være til rådighed.. og dermed synes jeg ikke at man burde have ferie.. 

hvis man kan købe hus, bil osv. på kh. så er det da klart at vi har problemer i DK med økonomien  

Vil det sige, at dem som arbejder for deres kh 37 timer i 12 mdr ikke må få ferie???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.