Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Mettefpigen

ESV skriver:

Ahhhh okay jamen det du skriver her og det du har skrevet som svar til mig er også ret langt fra: jeg er ligeglad det skal bare ikke gå ud over mig. Så er det jo ikke et spørgsmål om ikke at ville arbejde, jeg havde forstået det som at du ikke ville sende dit barn i daginstitution.

Nåå nej nej slet ikk.... Hmm tror det måske er fordi jeg skrev sammen med carina, også troede jeg du havde læst alle beskederne....

Nej nej selvfølgelig skal han i dp det er mere med resten af tiden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Elgaard73

Dustmuz skriver:

Dvs Du vil altså anskaffe dig en barnepige og BETALE for at han/hun passer dit barn fordi du selv har travlt med job..

Hmm.. Og du er kvinde.. hmm bare mig der tænker nu (og yderligere kommer vi IKKE ind på det)

Seriøst??? Det kan du da ikke mene?

Du dunker hende i hovedet, fordi at hun er villig til at gå ret så langt for at være selvforsørgende = hun bidrager med en ret stor sjat til den danske stat... Som så er med til at gøre det muligt at du kan blive forsørget + giver dig mulighed for at sidde og sige at du vil ikke søge det og det job, fordi at der er så og så mange andre ansøgere.

Armen, altså... Her bider du da vist hånden, som er med til at fodre dig.

Og hvis hun vælger at ansætte en barnepige, så er det da kun et plus...Hun skaber jo et job. Hvordan kan du tillade dig at rynke på næsen over det, samtidig med at du piver om at der ingen jobs er???

Og din KVINDE kommentar, vil jeg slet ikke kommentere på. Den viser bare hvor langt ude du er.

Anmeld

25. maj 2013

Misscbn

Mor og meget mere skriver:

Det gælder jo for en meget stor del af arbejdsstyrken i DK, at de er mødre og må finde på muligheder for pasning af børnene for at kunne passe deres job. Hvorfor skulle man være fritaget for den problematik, blot fordi man allerede er på KH? Mødre OG fædre står på tungen for at få kabalen omkring job og børn til at gå op, og hvis der virkelig er folk på KH, som på forhånd opgiver at få job pga. udfordringer med børnepasning, sætter de sig selv uden for det system, som de fleste af os er en del af. Det er da ikke særligt solidarisk - hvorfor skal mange af os ofre tid med vores børn for at kunne passe vores job, mens andre ikke vil det og forventer, at folk i arbejde finansierer deres prioritering af tid med børnene? 

Jeg kan altså ikke godtage, at man først får børn og derefter opfatter det som en legal begrundelse for ikke at arbejde, med mindre en arbejdsplads i cykelafstand indretter sig efter ens behov i forhold til arbejdstider. Det sker jo ikke. 

NEMLIG

jeg er selv enlig mor til en dreng på 19 mdr, jeg har arb siden jeg gik fra barsel endda 3 uger før tid og er ansat som vikar på vilkår som ikke er de bedste og med en 37 timers uge kunne jeg reelt gå hjemme på KH og have det samme, plus jeg ville ikke miste over halvdelen af min boligsikring m.m.

DOG elsker jeg at kommer ud også på trods af at det betyder jeg er nød til at have min dejlige mor som går hjemme lige pt sygmeldt med gigt til at hente min søn hver dag, da jeg ikke kan nå det selv fordi jeg er på job.. ja er super privilligeret at have den mulighed, så derfor bliver jeg også nød til at benytte den for at have mit job lige pt. jeg søger andet på livet løs med bedre vikår m.m. men det er svært er faktisk blevet tilbud en del stillinger dog bare ikke noget som kunne svare sig i forhold til det jeg har nu, så derfor har jeg takket nej så ved da at der er job derude og ja mange er svarende til KH men man er meget bedre stillet når man allerede er aktiv på jobmarked 

P.S er selv frarådet af kiropraktor at jeg har det job jeg har pga begyndende slidgigt i ryggen, men alligevel holder jeg ved og knokler 40-50 timer i ugen for at mig og min søn ik skal mangle noget  

Anmeld

25. maj 2013

Lilje82

LuLy skriver:

Jamen jeg er skam også imod den reform der gør at mange mister deres dagpenge - for det medfører jo at de er nødt til at gå på kontanthjælp og det gavner jo ingen

Nej netop, og det gør de ikke nemmere for de arbejdsløse, at skulle kæmpe med forekomme omkring kontanthjælps modtagere. Men man er jo desværre nødt til at få det bedste ud af det, jeg bekymre mig bare lidt for kriminaliten, er bange for at den ville stige i takt med det her. 

Anmeld

25. maj 2013

grinny

Jeg kan simpelthen ikke svarer alle for der er virkelig mange svar 

Jeg kan se mange af jer hænger jer i at man på KH kan rejse på ferie, men jeg kan virkelig ikke se hvordan det kan gøre så ondt i jeres popo hvis jeg ud af de 4000 kr. har mulighed for at lægge lidt til side hver måned. I kan virkelig ikke fortælle mig at 4000 er for meget at få om måneden!

Der er også mange der spørg hvorfor man er på kontanthjælp og ikke på dagpenge. Jeg kan kun fortælle at jeg blev færdig med en ungdomsuddannelse og på sådan en kan man ikke få dagpenge bagefter.

Der er forskellige grunde til at man er på kontanthjælp og ja der er også nogen der bare lavet ingenting for statens penge, men som jeg har skrevet så mange gange, hvorfor kan man ikke bare så positivt på det? Sige til sig selv at der faktisk er flere på kontanthjælp der gerne vil videre end folk der nasser. Jeg er sgu ked af at jeg automatisk bliver set som nasser fordi jeg modtager KH, tror det eller ej, men det gør faktisk ondt

Anmeld

25. maj 2013

grinny

Sabsy skriver:

Er det en årgang/periode har jeg intet problem, der mit problem opstår er når jeg hører sætningen; "Jeg skal bare lige ned hver 6mdr og sige jeg forsat sygemeldt, så har jeg scoret 6mdr til" det kan sætte pis fuldstændig i kog..

Det er også forkert, og sådan en veninde har jeg også 

Fra jeg meldte mig arbejdsløs til jeg var på mit aktiveringssted gik der en uge, og jeg har været ude siden 

Anmeld

25. maj 2013

grinny

Carina:-) skriver:

Der er 3 grupper på kh.

Dem der ikke kan finde arbejde 

Dem der ikke kan arbejde(de burde slet ikke være på kh ,men derimod på førtids)

Og dem der ikke vil arbejde.

Og jeg som selvstændig ser desværre en del der ikke vil.

Har flere eksempler på at jeg har tilbudt arbejde til folk på kh netop fordi jeg regnede med de rigtig gerne ville ud af det.

Men enten så mødte de ikke op første dag,eller også fik man en sms 1 time før jobstart om at de var syge....

En gik hjem på 2 dagen fordi det var kedeligt...osv osv

Og det gør desværre at jeg simpelthen ikke gider bruge tid/penge på folk på kh længere-og det går ud over dem som reelt godt gider arbejde.

Men jeg er  alt for mange gange blevet brændt af-

Og ja jeg synes det er underligt at "folk" godt kan have råd til at tage på ferie,når de samtidig fortæller at ydelsen de får er alt for lav??

Kh er godt som kort tids forsørgelse og burde kun være på str ,med su så der kunne ses en mening med at taqe en udd.

Og så skulle der bruges flere penge på at få de sygehurtigt  videre i systemmet.

Jeg giver dig ret i at der er de tre grupper, og det er forkert at folk ikke gider eller bare melder sig syge - de mennesker fortjener ikke statens hjælp.

Det der ærger mig er, at vi altid kun kan se dem der gør det forkert, hvornår får vi, som kæmper for at få et arbejde, et klap på skulderen for at prøve at komme ud af det? Synes altid kun det omhandler dem der ikke gider, og det bliver hurtigt til at alle ikke gider og så sidder vi andre med lorten 

Anmeld

25. maj 2013

jydeinden

Jeg vil da håbe SU modtagere får et større udbytte i sidste ende, som også er til gavn for samfundet, end kontanthjælpsmodtagere gør.

Det er vel hele pointen med et uddannelsessystem, som gør os til et konkurrencedygtigt land.
Jeg tvivler på at kontanthjælpsmodtagere er med til at hæve den nationale standard.

som jeg ser det den dag idag så er der bestemt ingen garanti for at man får et arbejde uanset hvilken uddannelse man tager. Min bror for at tage et eks. har brugt de sidste 10 år på at tage to uddannelser, det område han uddanner sig indenfor der ligger arbejdsløsheds procenten omkring 70 % hvis ikke mere. hvis han er heldig får han en praktik plads her i landet, men det er mere sandsynligt at han skal en tur til sverige eller norge.
og der er flere områder hvor det er det samme, det er nemmere for de nyuddannet at tage til udlandet end at sidde her i landet og rådne op i et forsøg på at få et job der ikke er der.

MEn med det mener jeg naturligtvis IKKE at man ikke skal gøre forsøget hvis man kan, men derimod at man stadig forbliver en udgift for staten, hvor sørgeligt det så end er.

Anmeld

25. maj 2013

Camillasb

grinny skriver:

Jeg kan simpelthen ikke svarer alle for der er virkelig mange svar 

Jeg kan se mange af jer hænger jer i at man på KH kan rejse på ferie, men jeg kan virkelig ikke se hvordan det kan gøre så ondt i jeres popo hvis jeg ud af de 4000 kr. har mulighed for at lægge lidt til side hver måned. I kan virkelig ikke fortælle mig at 4000 er for meget at få om måneden!

Der er også mange der spørg hvorfor man er på kontanthjælp og ikke på dagpenge. Jeg kan kun fortælle at jeg blev færdig med en ungdomsuddannelse og på sådan en kan man ikke få dagpenge bagefter.

Der er forskellige grunde til at man er på kontanthjælp og ja der er også nogen der bare lavet ingenting for statens penge, men som jeg har skrevet så mange gange, hvorfor kan man ikke bare så positivt på det? Sige til sig selv at der faktisk er flere på kontanthjælp der gerne vil videre end folk der nasser. Jeg er sgu ked af at jeg automatisk bliver set som nasser fordi jeg modtager KH, tror det eller ej, men det gør faktisk ondt

Jeg har ondt i røven fordi du ikke går på arbejde og har råd til ferie, jeg går på arbejde og har ikke råd til ferie, det burde være omvendt

Anmeld

25. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN
jydeinden skriver:

som jeg ser det den dag idag så er der bestemt ingen garanti for at man får et arbejde uanset hvilken uddannelse man tager. Min bror for at tage et eks. har brugt de sidste 10 år på at tage to uddannelser, det område han uddanner sig indenfor der ligger arbejdsløsheds procenten omkring 70 % hvis ikke mere. hvis han er heldig får han en praktik plads her i landet, men det er mere sandsynligt at han skal en tur til sverige eller norge.
og der er flere områder hvor det er det samme, det er nemmere for de nyuddannet at tage til udlandet end at sidde her i landet og rådne op i et forsøg på at få et job der ikke er der.

MEn med det mener jeg naturligtvis IKKE at man ikke skal gøre forsøget hvis man kan, men derimod at man stadig forbliver en udgift for staten, hvor sørgeligt det så end er.

Selvfølgelig er man en udgift for samfundet, hvis man vælger at tage en uddannelse hvor arbejdsløsheden er på 70 %.

Heldigivis er der dog mange, der tager uddannelser der giver mening.

Det jeg hæfter mig ved er at du sammenligner dem som sidder derhjemme med dem som knokler for at opkvalificere sig. Der er stor forskel.

Jeg synes det er fint vi har et sikkerhedsnet i Danmark, men fordi man føler folk ser ned på en skal man ikke forsøge at sværte andre grupper af befolkningen til, som rent faktisk laver noget for de penge de modtager af staten. Det gavner i hvert fald slet ikke folks syn på kontanthjælpsmodtagere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.