Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2013

Mettefpigen

Dorthe1986 skriver:

SSe

Kan godt forstå det virker sådan. 

Jeg hørte engang en sige, at man aldrig skal sætte sig selv dyrere (husleje, låneafdrag osv) end at man kan klare sig på en kh. Ja det ville da være ideelt, men langt fra hvordan virkeligheden er....

Det er forståeligt men ikk nemt hvis alle skulle det... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Skal lige ses jeg ikke har læst tråden. 

Mit bud er fordi vi bliver så påvirket af samfundet, politiske målsætninger. Se bare på lovgivningen. Den fortæller os at vi har ansvar for vores liv. Vi skal idag individualiseres, som i bund og grund går ud på at bidrage til samfundet. det bliver pakket ind i livskvalitet og at alle har ret til livskvalitet, men denne livskvalitet er jo ikke ens for alle. Ifølge samfundet skal alle bidrage, også handicappede osv. for det giver jo livskvalitet. Men hvem kan bestemme hvad livskvalitet er for andre? 

Udover der tror jeg det skyldes finanskrisen. Folk er blevet mere opmærksomme på samfundsønomien fordi vi alle på en eller måde har mærket finanskrisen fx. forringelse af daginstitution. 

Anmeld

26. maj 2013

Chevro

grinny skriver:

Jeg ser gang på gang på gang .... Diskussioner om hvor vidt det er godt eller skidt at være på kontanthjælp, om vi er samfundsnassere osv osv.

Nu vil jeg simpelthen have svar på HVORFOR? Hvorfor er der så mange der har ondt i bagdelen? Hvorfor kan vi ikke bare glædes over at vi har et samfund der kan hjælpe folk i nød? 
- Hvad gør i hvis i selv en dag står i samme problem? Må vi så "se ned på" jer?
- Hvorfor skal folk brokke sig over at vi nu har ret til betalt ferie efter 12 måneder? Skal vi virkelig straffes så meget at vi ikke en gang kan holde ferie?

Jeg giver folk FULDSTÆNDIG ret i at det IKKE er en løsning for livet, men for nogen (mig) er det en NØDløsning, kan vi så ikke bare støtte dem der er havnet der, i stedet for at banke dem længere ned i hullet? 

Vær sød at holde en sober tone (selvom jeg ved det kan være svært), jeg vil virkelig bare gerne vide hvorfor at jeg (og mange andre) skal føle os som dem der trækker Danmark ned i sølet!

Jeg har en i familien som har været på det de sidste 25 år! Og hun skulle da bare have et LOS!!

Ser ellers ikke ned på folk der er på kh! Der er jo mange forskellige årsager til dette! En del er syge - og det kan man jo ikke se bag skærmen!

Jeg synes også det er vildt at der er så mange debatter og diskutioner om emnet. Vi må jo stole på at systemet giver det til dem der har et behov !! :-) Så kan vi andre jo egentlig være fuldstændig ligeglade.

God dag!

Anmeld

26. maj 2013

Chevro

Mettefpigen skriver:

Det er forståeligt men ikk nemt hvis alle skulle det... :-)

Nej det vil ikke være nemt Sikke noget lort vi alle skulle bo i (;

Man kan da ikke gå ud fra en kh når man køber bolig og lign!

Anmeld

26. maj 2013

Mum33

grinny skriver:

Jeg ser gang på gang på gang .... Diskussioner om hvor vidt det er godt eller skidt at være på kontanthjælp, om vi er samfundsnassere osv osv.

Nu vil jeg simpelthen have svar på HVORFOR? Hvorfor er der så mange der har ondt i bagdelen? Hvorfor kan vi ikke bare glædes over at vi har et samfund der kan hjælpe folk i nød? 
- Hvorfor skal folk brokke sig over at vi nu har ret til betalt ferie efter 12 måneder? Skal vi virkelig straffes så meget at vi ikke en gang kan holde ferie?

Jeg giver folk FULDSTÆNDIG ret i at det IKKE er en løsning for livet, men for nogen (mig) er det en NØDløsning, kan vi så ikke bare støtte dem der er havnet der, i stedet for at banke dem længere ned i hullet? 

Vær sød at holde en sober tone (selvom jeg ved det kan være svært), jeg vil virkelig bare gerne vide hvorfor at jeg (og mange andre) skal føle os som dem der trækker Danmark ned i sølet!

Uden at have læst resten af debatten, vil jeg sige at jeg tror størstedelen af folk på kh kæmper en brav kamp hver dag. Både med familie, økonomi og selvværd. Når det er sagt, ja så er jeg også en der er SÅ træt af dette ynk " piv - jeg går ned i indtægt", "piv- jeg har ikke holdt ferie i et år", "piv- jeg kan ikke få mit liv til at hænge sammen med det job". 

Så jeg har ikke "ondt i røven", jeg er bare træt af klynkeriet  

Anmeld

26. maj 2013

Carina:-)

Chevro skriver:

Jeg har en i familien som har været på det de sidste 25 år! Og hun skulle da bare have et LOS!!

Ser ellers ikke ned på folk der er på kh! Der er jo mange forskellige årsager til dette! En del er syge - og det kan man jo ikke se bag skærmen!

Jeg synes også det er vildt at der er så mange debatter og diskutioner om emnet. Vi må jo stole på at systemet giver det til dem der har et behov !! :-) Så kan vi andre jo egentlig være fuldstændig ligeglade.

God dag!

Nu modsiger du jo dig selv

Du har en i fam der har været på kh i 25 år,og hun skulle have et los-samtidig med du skriver at du regner med systemmet har styr på hvem der har behov...

Anmeld

26. maj 2013

baby012

Mettefpigen skriver:

Fordi det ikk er alle der har 14000 i overskud i hver måned..

jeg har 500 når alt er betalt.. 

Men fandt pengene ved at flytte til en billigere kommune, i et billigere hus.. 

så har vi også lagt vaner om. Og har f.eks. Ikke nogen tv pakke.. 

Tror de fleste kan leve af satsen for su.. Hvis de vil.. Der er selvf. Tilfælde hvor det er sværere end andre.. 

men efter 2014 bliver folk heldigvis nødt til at leve for mindre på kh.. Tror det vil få rigtig mange op "af sofaen".. 

Anmeld

26. maj 2013

Dorthe1986

Chevro skriver:

Nej det vil ikke være nemt Sikke noget lort vi alle skulle bo i (;

Man kan da ikke gå ud fra en kh når man køber bolig og lign!

Nej, det er også derfor jeg skriver at det er en ideal-holdning og ikke realistisk. Men når man køber hus, biler og diverse luksus, så er man jo godt klar over, at man en dag kan stå i situationen, hvor man ikke vil have råd til tingene mere. Det er jo ens eget ansvar og sikre sig bedst muligt, a-kasse, lønsikring osv. 

Anmeld

26. maj 2013

baby012

Dorthe1986 skriver:

Nej, det er også derfor jeg skriver at det er en ideal-holdning og ikke realistisk. Men når man køber hus, biler og diverse luksus, så er man jo godt klar over, at man en dag kan stå i situationen, hvor man ikke vil have råd til tingene mere. Det er jo ens eget ansvar og sikre sig bedst muligt, a-kasse, lønsikring osv. 

Præcis! Kender rigtig mange på kh som er der, fordi at de ikke havde meldt sig ind i en a kasse.. 

Men samtidig havde råd til fede biler osv . 

Så er der jo et kæmpe problem med prioriteringen Af hvad der er vigtigt.. Når man har råd til div. Ferier osv..  

Anmeld

26. maj 2013

gonefishing

grinny skriver:

Selvfølgelig er det skidt at være på kontanthjælp. Jo flere der får hjælp jo færre penge i pengekassen. Derfor er det jo vigtigt at det KUN er dem der har brug for det, der fåf hjælp. Og ligesom mange mange er nød til at få KH for at overleve, så er der også mange der snyder. Jo flere der snyder på KH, skat osv. Tættere er vi på at ende ligesom Grækenland.

Ligeså mange som har ondt af folk skal leve for så lidt på KH. Ligeså mange er i tvivl om alle skal have KH.

Jeg er bare død træt af debatter om KH herinde, altid skal gøres til at alle i job er efter dem på KH! Verden er ikke sort og hvid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.