grinny skriver:
Jeg ser gang på gang på gang .... Diskussioner om hvor vidt det er godt eller skidt at være på kontanthjælp, om vi er samfundsnassere osv osv.
Nu vil jeg simpelthen have svar på HVORFOR? Hvorfor er der så mange der har ondt i bagdelen? Hvorfor kan vi ikke bare glædes over at vi har et samfund der kan hjælpe folk i nød?
- Hvad gør i hvis i selv en dag står i samme problem? Må vi så "se ned på" jer?
- Hvorfor skal folk brokke sig over at vi nu har ret til betalt ferie efter 12 måneder? Skal vi virkelig straffes så meget at vi ikke en gang kan holde ferie?
Jeg giver folk FULDSTÆNDIG ret i at det IKKE er en løsning for livet, men for nogen (mig) er det en NØDløsning, kan vi så ikke bare støtte dem der er havnet der, i stedet for at banke dem længere ned i hullet?
Vær sød at holde en sober tone (selvom jeg ved det kan være svært), jeg vil virkelig bare gerne vide hvorfor at jeg (og mange andre) skal føle os som dem der trækker Danmark ned i sølet!
Selvfølgelig er det skidt at være på kontanthjælp. Jo flere der får hjælp jo færre penge i pengekassen. Derfor er det jo vigtigt at det KUN er dem der har brug for det, der fåf hjælp. Og ligesom mange mange er nød til at få KH for at overleve, så er der også mange der snyder. Jo flere der snyder på KH, skat osv. Tættere er vi på at ende ligesom Grækenland.
Ligeså mange som har ondt af folk skal leve for så lidt på KH. Ligeså mange er i tvivl om alle skal have KH.
Jeg er bare død træt af debatter om KH herinde, altid skal gøres til at alle i job er efter dem på KH! Verden er ikke sort og hvid.
Anmeld