Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

Mettefpigen

ESV skriver:

Så i bund og grund er du ligeglad med alle andre bare du får og får??

Nej det er jeg ikk...... Men jeg blir nødt til at tænke på mig selv og min familie og derfor søger jeg ikk job som gør at jeg ikk kan hente mit barn i dp....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Mettefpigen

ESV skriver:

MMed

Så i bund og grund er du ligeglad med alle andre bare du får og får??

Men det er da super flot at du læser forbi det jeg skriver.....

Anmeld

25. maj 2013

ESV

Mettefpigen skriver:

Men det er da super flot at du læser forbi det jeg skriver.....

Du skriver at du ikke ved hvor pengene skal komme fra og er ligeglad det skal bare ikke gå ud over dig. Jeg kan ikke se det er at læse forbi det du skriver!

Anmeld

25. maj 2013

lycly

isabellasmor skriver:

Hvem siger kh-modtageren ikke har betalt a-kasse? Og er det så ikke bare fordi folk har ondt røven? Ja for hvis man kan blive enige om at der ikke er den vilde forskel, kh vs dp, så kan det da kun være fordi man har ondt i røven? 

Generelt til debatten..,

Jeg synes det er skide ærgerligt med den holdning mange har. At man nasser, man GIDER ikke jobbe, man er doven, og utaknemmelig, man ta'r og ta'r og ta'r. Man kunne ligeså godt få klistret et stort L i panden..... det er både barnligt og taberagtigt 

Det er få der ødelægger det for alle de andre, og det er folk der aldrig har haft brug for et redningsnet, som peger fingre.....

Jeg tror ikke jeg helt forstår dig

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Mettefpigen skriver:

Jeg har aldrig sagt at andre folk skal få passet deres børn for at arbejde, det er deres valg! Men fordi at de gør det er det ikk ensbetydende med at jeg skal gøre det.....

Jeg har mine grunde til at jeg ikk har lyst til at gøre det, og sådan er det!...

Taler du om alm. Pasning i normal arbejdstid eller taler du om fx nat? Tror måske der bliver gået fejl af hinanden? for vi er vel alle enige om at vi selvfølgelig vil tage det arb vi kan få, både deltid og fuldtid, hvis vi er sunde og raske og det passer sammen med institutionerne og en evt mand (som måske kan være den der henter enkelte dage?)?  

det er i hvert fald det  jeg i hele debatten har hentydet til

Anmeld

25. maj 2013

isabellasmor

LuLy skriver:

Jeg tror ikke jeg helt forstår dig

Kh og dp kommer fra samfundet begge dele. Begge dele af "belastninger" for samfundet. Så forstår ikke argumenterne.. fordi man er på kh er det da ikke = at man ikke har betalt til a-kasse, eller ikke har betalt skat? Så forstår ikke den der med at kh er for de dovne og dem der ikke gider sikre sig selv ? 

Anmeld

25. maj 2013

ESV

grinny skriver:

Jeg har heller aldrig sagt at det ikke var fint at jeg lavede noget, jeg gider ikke bare sidde der hjemme og sumpe helt væk, jeg siger bare at jeg ikke synes man skal gøre alt for enhver pris.

Lige meget om du har studiejob, su eller hvad, så giver det da ikke mig mindre ret til at sparer sammen til en ferie? Hvis jeg vil leve for 1000 kr. om måneden og sparer de andre 3000 kr. så er det vel mit valg?

Men hvis du bliver forsørget af det offentlige og har råd til at spare 3000 op m måneden så burde din ydelse i min optik sættes 3000 ned for du kan jo så tydeligvis leve for væsentligt mindre end det du får.
Og ja jeg ved godt det er sat på spidsen for ingen kan gennem længere tid leve for så lidt.

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

ESV skriver:

Du skriver at du ikke ved hvor pengene skal komme fra og er ligeglad det skal bare ikke gå ud over dig. Jeg kan ikke se det er at læse forbi det du skriver!

Så må du undskylde, for det var ikk det jeg mente.....

Jeg prøver at forklare det jeg mener....
Jeg er ikk ligeglad med andre mennesker, jeg har altid været der mere for dem end mig selv..... Lige efter jeg fødte lukas og min mor blev overfaldet fik jeg en depression..... Den medvirkede til at jeg ikk kunne tage mig ordentligt at lukas, han blev passet 1 weekend hver måned nogengange mere.... Efterfølgende har jeg fået angst... Jeg kan ikk leve på en måde der gør at jeg ikk er der for lukas.... Og min mor... Lukas far og mig gik fra hinanden i marts, så han er også blevet delebarn, plus han skal skifte dp... Han skal ikk have flere nye mennesker ind i hans liv nu...
Mht til min mor, så ved jeg at hun ikk kan forsvare sig... Hin kan ikk løbe, har kun en arm.....

Det er noget jeg arbejder på, men jeg kan ikk leve med ikk at være der for dem lige nu! Håber at i forstår hvad jeg skriver...

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

Maria-s skriver:

Taler du om alm. Pasning i normal arbejdstid eller taler du om fx nat? Tror måske der bliver gået fejl af hinanden? for vi er vel alle enige om at vi selvfølgelig vil tage det arb vi kan få, både deltid og fuldtid, hvis vi er sunde og raske og det passer sammen med institutionerne og en evt mand (som måske kan være den der henter enkelte dage?)?  

det er i hvert fald det  jeg i hele debatten har hentydet til

Det er lige nøjagtig det jeg mener :-) jeg skriver at min dp lukker 1615, min eks henter de dage han har bassen men ellers ikk (og kan ikk få ham til det) min mor skal "trænes" da hun er lam i den ene arm så hun kan heller ikk...

Men jeg har søgt ny uddannelse, fordi det ikk er nemt at få et job..

Anmeld

25. maj 2013

ESV

Mettefpigen skriver:

Det er lige nøjagtig det jeg mener :-) jeg skriver at min dp lukker 1615, min eks henter de dage han har bassen men ellers ikk (og kan ikk få ham til det) min mor skal "trænes" da hun er lam i den ene arm så hun kan heller ikk...

Men jeg har søgt ny uddannelse, fordi det ikk er nemt at få et job..

Ahhhh okay jamen det du skriver her og det du har skrevet som svar til mig er også ret langt fra: jeg er ligeglad det skal bare ikke gå ud over mig. Så er det jo ikke et spørgsmål om ikke at ville arbejde, jeg havde forstået det som at du ikke ville sende dit barn i daginstitution.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.