Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

lycly

Frk. Himmelblå skriver:

På dagpenge lever du også af andres skattepenge, - bare så det er på plads 

Ja ja men man har i det mindste gjort noget aktivt for de penge ved at betale til en a-kasse OG betale skat. På kh sidder man bare og tager imod penge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
jydeinden skriver:

tror hans pointe er at langt de fleste kvinder ville mene at man skulle prioterer børnene FØR arbejde..

dvs at man skal have tiden til selv at passe børnene og være der for dem udover en time om aftenen.

Det gælder jo for en meget stor del af arbejdsstyrken i DK, at de er mødre og må finde på muligheder for pasning af børnene for at kunne passe deres job. Hvorfor skulle man være fritaget for den problematik, blot fordi man allerede er på KH? Mødre OG fædre står på tungen for at få kabalen omkring job og børn til at gå op, og hvis der virkelig er folk på KH, som på forhånd opgiver at få job pga. udfordringer med børnepasning, sætter de sig selv uden for det system, som de fleste af os er en del af. Det er da ikke særligt solidarisk - hvorfor skal mange af os ofre tid med vores børn for at kunne passe vores job, mens andre ikke vil det og forventer, at folk i arbejde finansierer deres prioritering af tid med børnene? 

Jeg kan altså ikke godtage, at man først får børn og derefter opfatter det som en legal begrundelse for ikke at arbejde, med mindre en arbejdsplads i cykelafstand indretter sig efter ens behov i forhold til arbejdstider. Det sker jo ikke. 

Anmeld

25. maj 2013

nielsen80

Mor og meget mere skriver:

Det gælder jo for en meget stor del af arbejdsstyrken i DK, at de er mødre og må finde på muligheder for pasning af børnene for at kunne passe deres job. Hvorfor skulle man være fritaget for den problematik, blot fordi man allerede er på KH? Mødre OG fædre står på tungen for at få kabalen omkring job og børn til at gå op, og hvis der virkelig er folk på KH, som på forhånd opgiver at få job pga. udfordringer med børnepasning, sætter de sig selv uden for det system, som de fleste af os er en del af. Det er da ikke særligt solidarisk - hvorfor skal mange af os ofre tid med vores børn for at kunne passe vores job, mens andre ikke vil det og forventer, at folk i arbejde finansierer deres prioritering af tid med børnene? 

Jeg kan altså ikke godtage, at man først får børn og derefter opfatter det som en legal begrundelse for ikke at arbejde, med mindre en arbejdsplads i cykelafstand indretter sig efter ens behov i forhold til arbejdstider. Det sker jo ikke. 

Det fik du lige skrevet meget bedre end jeg kunne formulere. Er så enig!

Anmeld

25. maj 2013

isabellasmor

LuLy skriver:

Ja ja men man har i det mindste gjort noget aktivt for de penge ved at betale til en a-kasse OG betale skat. På kh sidder man bare og tager imod penge.

Hvem siger kh-modtageren ikke har betalt a-kasse? Og er det så ikke bare fordi folk har ondt røven? Ja for hvis man kan blive enige om at der ikke er den vilde forskel, kh vs dp, så kan det da kun være fordi man har ondt i røven? 

Generelt til debatten..,

Jeg synes det er skide ærgerligt med den holdning mange har. At man nasser, man GIDER ikke jobbe, man er doven, og utaknemmelig, man ta'r og ta'r og ta'r. Man kunne ligeså godt få klistret et stort L i panden..... det er både barnligt og taberagtigt 

Det er få der ødelægger det for alle de andre, og det er folk der aldrig har haft brug for et redningsnet, som peger fingre.....

Anmeld

25. maj 2013

hesøth

Carina:-) skriver:

Jeg har tegnet forsikring for at stille mig selv og familie bedst muligt hvis jeg skulle blive ledig.

Men jeg ville til enhver tid søge andet også i udlandet hvis det kunne få mig i job.

Er flyttet engang med flytning af skolebørn osv pga job og ville aldrig tøve med at gøre det igen.

Jeg er så fra 71 ,og er fra en generation hvor det at have et arbejde var vigtig for ens livskvalitet-så i min verden kunne jeg slet ikke finde nogen som helst grund til ikke at søge

Og det er ikke sådan jeg ikke synes man ska kunne få hjælp,der er bare noget galt når Lidl ikke kan få besat deres stillinger pga deres løn er så lav at det for nogen ikke kan betale sig.

Og så synes jeg at mange af de der går med kroniske lidelser og angst for at ryge ud af systemet skulle have hjælp for nogen af alle de penge der bruges på folk der godt kan arbejde.

Jeg er helt og aldeles enig i stort set alle dine indlæg .

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

JJehha

Jeg har aldrig sagt at andre folk skal få passet deres børn for at arbejde, det er deres valg! Men fordi at de gør det er det ikk ensbetydende med at jeg skal gøre det.....

Jeg har mine grunde til at jeg ikk har lyst til at gøre det, og sådan er det!...

Anmeld

25. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mettefpigen skriver:

Jeg har aldrig sagt at andre folk skal få passet deres børn for at arbejde, det er deres valg! Men fordi at de gør det er det ikk ensbetydende med at jeg skal gøre det.....

Jeg har mine grunde til at jeg ikk har lyst til at gøre det, og sådan er det!...

Hvor skal pengene til bl.a. KH komme fra, hvis forældre ikke var villige til at lade deres børn passe for at tage på job, tjene penge og betale skat? Pengene til bl.a. sociale ydelser kommer jo et sted fra. 

For mig har der aldrig været tale om et valg, men en selvfølge. 

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

Hvor skal pengene til bl.a. KH komme fra, hvis forældre ikke var villige til at lade deres børn passe for at tage på job, tjene penge og betale skat? Pengene til bl.a. sociale ydelser kommer jo et sted fra. 

For mig har der aldrig været tale om et valg, men en selvfølge. 

For mig er det vigtigste at man har det godt, og hvis jeg skulle have passet mit barn hver dag for at kunne arbejde så ville jeg have det rigtig dårligt med mig selv.....
Min psyke ville ikk holde til efter en tidl. Depression!

Som jeg skrev tidligere så bestemmer folk selv hvad de gør, det blander jeg mig ikk i, men jeg kan ikk gøre det selv.....

Hvor pengene skal komme fra ved jeg ikk, men mit helbred skal ikk på spil for det..

Anmeld

25. maj 2013

Camillasb

Jeg vil sige det som det er, JA JEG HAR PISSE ONDT I RØVEN! Min mor arbejder på et plejehjem, weekend vagter, jul, nytår you fucking name it! Og hun tjener mindre en hvad en KH/DP modtage får. Kan det være rigtigt, nej det kan sgu da ikke. Også snakker de om, at nedlægge weekend, aften/nat og helligdag tillæg. Jeg syntes ærlig talt man er enormt priviligeret, at man kan få den hjælp man kan få her i DK, og det provokere mig så meget at de der modtagere den ydelse, ikke kan se, at det er unfair.  Den ydelse skal simpelhen være lavere!

Anmeld

25. maj 2013

ESV

Mettefpigen skriver:

For mig er det vigtigste at man har det godt, og hvis jeg skulle have passet mit barn hver dag for at kunne arbejde så ville jeg have det rigtig dårligt med mig selv.....
Min psyke ville ikk holde til efter en tidl. Depression!

Som jeg skrev tidligere så bestemmer folk selv hvad de gør, det blander jeg mig ikk i, men jeg kan ikk gøre det selv.....

Hvor pengene skal komme fra ved jeg ikk, men mit helbred skal ikk på spil for det..

Så i bund og grund er du ligeglad med alle andre bare du får og får??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.