Lilje82 skriver:
Ved du i grunden at mange af dem der står til at ende på kontanthjælp i år, er folk dværre/har været på dagpenge, men står til at miste dem, fordi det er rigtig svært at være ene heldige, at nå igennem nåleøjet til en samtale, og lidt mere svært, når man bor, hvis der er langt til arbejdspladserne.
Jeg har desværre selv været ledig rigtig længe, heldigvis for mig selv, har jeg været i frivilligt løntilskud det af tiden, men jeg mister mine dagpenge i juli måned, derefter ville jeg været nødsaget til at gå på kontanthjælp, men jeg nægter, så hjem starter på en ny uddannelse til august, men det er faktisk ikke sjovt, endnu engang at skulle stifte sig en kæmpe studiegæld, fordi det er blevet svært at få job.
Jeg har fuld forståelse over den undren der er for dem, som har været på kontanthjælp længe, og detver jo desværre ikke dem det går udover med de nye regler, ikke ret mange af dem i hvert fald (og her mener jeg dem, som godt kan varetage et job, og ikke dem som er på kontanthjælp pga. sygdom) men vi er bare nødt til at huske, at mange bliver ramt, og detver altså ikke bare sådan lige at få et job, selvom man ikke er kræsen, har jeg de seneste år søgt flere hundred job, og siden fin barsel sluttede dec. 2011, har jeg været til 2 jobsamtaler, og de er begge indenfor den sidste måned, ellers har den bare stået på afslag på afslag, og det er faktisk et stort stress moment, og det hjælper ikke, at man bliver talt ned til og om, man gør sit bedste og knokler og knokler med ansøgninger, ligger vågen over det om natten, og alligevel tror folk, det hele er så nemt og at man bare får hjemme og klør sig selv bagi.
Jamen jeg er skam også imod den reform der gør at mange mister deres dagpenge - for det medfører jo at de er nødt til at gå på kontanthjælp og det gavner jo ingen