Nu bliver jeg simpelthen nød til at få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2013

jydeinden

effie skriver:

men man har da vist en velvilje til at ville gøre noget for at sikre sig...

det har dem på KH ikke, de forventer bare at de andre forsøger dem.. og andre fikser sagerne for dem

den kommentar der kan jeg kun rulle på øjnene af.. du kender hverken min eller andres situation men du er sørme god til at dømme... HMMMMM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2013

nielsen80

tror hans pointe er at langt de fleste kvinder ville mene at man skulle prioterer børnene FØR arbejde..

dvs at man skal have tiden til selv at passe børnene og være der for dem udover en time om aftenen.

Men sådan er realiteten jo, hvis man har fuldtidsarbejde og ikke bor lige ved siden af ens arbejde.

Det har jo ikke noget med at gøre, at man prioterere sit arbejde over sine børn, men mere at man også prioterere at forsøge sig selv og de børn man har sat i verden - også selvom det betyder mindre tid med dem. Træls ja, men sådan er det jo engang.

Jeg blander mig normalt ikke ret meget i disse debatter, da jeg udemærket er klar over, det er meget nemt at sidde på sin høje hest og være hellig, når man har et godt fast arbejde efter endt uddannelse - og i øvrigt har ret til både DP og betalt til lønsikring. Jeg under bestemt ALLE den smule KH, de får, og synes faktisk også det er noget fis, man ikke skulle måtte tage på ferie.......men kan altså godt følge det der offermentalitet argument, fordi, NEJ det er ikke fedt at være på KH, og ja det kan være nogle ofre, man skal lave sig for at komme i arbejde, f.eks have et job langt væk, mens man søger andet arbejde. Det må da være pisse ufedt, men det er der jo mange der gør, og får det til at fungere for en periode......også selvom man er mor og kvinde.

Synes desuden debatten bliver kludret, fordi man vælger at placere syge mennesker som ikke kan varetage et arbejde på KH. Det er helt hen i vejret, de skulle slet ikke være der, for der er i mit hoved stor forskel på at være arbejdsdygtig og på KH, og være syg på KH. Men det er en anden snak.

Anmeld

25. maj 2013

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Det ser vi så forskelligt på ,men det er jo bare sådan det er -

Jeg kan jo ikke ændre din indstilling 

Bare oplyse dig om at som arbejdsgiver ansætter man flere i job end ikke i job og derfor kan det være en stor fordel at tage et job imens man leder efter andet -

Også selv om det kan give nogle ulemper.

Jeg synes det giver ulemper når man ikk kan hente sit og ikk har nogle til at hjælpe!.... Og nej har ikk lyst til at ansætte en fremmede person til at passe mit barn når man i forvejen ikk har mange penge....

Anmeld

25. maj 2013

Maria-s

Frk. Himmelblå skriver:

Nae, man betaler en smule til den forsikring... Men man financierer den langt fra selv. DP koster samfundet uendeligt mange penge... Det er en misforståelse, at det system er finansieret af medlemmerne.

Enig og det er også derfor det er fint der er en tidsbegræsning på

Anmeld

25. maj 2013

B&J

Rolig nu.

Det kan hun jo ikke vide,hun svarer jo bare på en debat.

Jeg kan godt forstå det er træls,når man som dig forsøger at komme videre-men vi skal jo kunne diskutere andet end blemærker herinde uden at der lyder et ramaskrig .

Og tillykke med din praktik,håber det lykkes for dig med en læreplads

Niks jeg er næsten aldrig sur her inde men syntes virkelig det var en GROV udtalelse når hun ikke kender mig, niks hun dømmer alle over en kamp stedet for at tænke der måske ligger noget bag...

Anmeld

25. maj 2013

B&J

Dorthe1986 skriver:

Jamen det er jo noget andet, når der ikke er andre muligheder for en.

Nemlig....

Anmeld

25. maj 2013

Carina:-)

nielsen80 skriver:

Men sådan er realiteten jo, hvis man har fuldtidsarbejde og ikke bor lige ved siden af ens arbejde.

Det har jo ikke noget med at gøre, at man prioterere sit arbejde over sine børn, men mere at man også prioterere at forsøge sig selv og de børn man har sat i verden - også selvom det betyder mindre tid med dem. Træls ja, men sådan er det jo engang.

Jeg blander mig normalt ikke ret meget i disse debatter, da jeg udemærket er klar over, det er meget nemt at sidde på sin høje hest og være hellig, når man har et godt fast arbejde efter endt uddannelse - og i øvrigt har ret til både DP og betalt til lønsikring. Jeg under bestemt ALLE den smule KH, de får, og synes faktisk også det er noget fis, man ikke skulle måtte tage på ferie.......men kan altså godt følge det der offermentalitet argument, fordi, NEJ det er ikke fedt, at være på KH, og ja det kan være nogle ofre man skal lave sig for at komme i arbejde, f.eks have et job langt væk, mens man søger andet arbejde. Det må da være pisse ufedt, men det er der jo mange der gør, og får det til at fungere for en periode......også selvom man er mor og kvinde.

Synes desuden debatten bliver kludret, fordi man vælger at placere syge mennesker som ikke kan varetage et arbejde på KH. Det er helt hen i vejret, de skulle slet ikke være der, for der er i mi hoved stor forskel på at være arbejdsdygtig og på KH, og være syg på KH. Men det er en anden snak.

Fuldstændig enig.

Det er vanvittigt at syge mennesker skal kæmpe med et tungt system oven i deres sygdom.

Anmeld

25. maj 2013

jydeinden

nielsen80 skriver:

Jeg blander mig normalt ikke ret meget i disse debatter, da jeg udemærket er klar over, det er meget nemt at sidde på sin høje hest og være hellig, når man har et godt fast arbejde efter endt uddannelse - og i øvrigt har ret til både DP og betalt til lønsikring. Jeg under bestemt ALLE den smule KH, de får, og synes faktisk også det er noget fis, man ikke skulle måtte tage på ferie.......men kan altså godt følge det der offermentalitet argument, fordi, NEJ det er ikke fedt at være på KH, og ja det kan være nogle ofre, man skal lave sig for at komme i arbejde, f.eks have et job langt væk, mens man søger andet arbejde. Det må da være pisse ufedt, men det er der jo mange der gør, og får det til at fungere for en periode......også selvom man er mor og kvinde.

Synes desuden debatten bliver kludret, fordi man vælger at placere syge mennesker som ikke kan varetage et arbejde på KH. Det er helt hen i vejret, de skulle slet ikke være der, for der er i mit hoved stor forskel på at være arbejdsdygtig og på KH, og være syg på KH. Men det er en anden snak.

det sidste kan jeg godt lide at læse.. for det kan vi kun være enige om, desværre er det langt fra tilfældet når det gælder kommunerne. om du er syg eller om du er rask det er en og samme sag.

Anmeld

25. maj 2013

Carina:-)

B&J skriver:

Niks jeg er næsten aldrig sur her inde men syntes virkelig det var en GROV udtalelse når hun ikke kender mig, niks hun dømmer alle over en kamp stedet for at tænke der måske ligger noget bag...

Nej det er sgu sjældent du bliver sur,det var helt befriende at se 

Men jeg tror du misforstod hendes indlæg-

Tror mere hun poiterede hvilke muligheder der var.

Anmeld

25. maj 2013

B&J

Nej det er sgu sjældent du bliver sur,det var helt befriende at se 

Men jeg tror du misforstod hendes indlæg-

Tror mere hun poiterede hvilke muligheder der var.

jaaa men hvad jeg kan læse er hun rimelig efter folk her inde,, men ja måske misforstod jeg det men der for skulle hun havde spurgt om hvordan jeg ellers stod i det hvis det var ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.