Lockout og regeringsindgribning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

twinny

twinny skriver:

Jamen det har andre svaret på. Så er det god hun er lærer i alle fag. ;-) og ja hun vil nyde at passe mine dejlige drenge.

Rettere sagt undervise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

2721

MorDk skriver:

Jeg håber IKKE heldagsskole med fremtiden  Men er spændt på "resultatet"

Mig med
Har ikke lige fået tjekket nyhederne endnu, så ved ikke om der er kommet noget nyt.

Anmeld

25. april 2013

2721

betski skriver:

Jeg tror, at regeringen laver et indgreb der minder meget om det KL forlanger. Altså at regeringen imødekommer KL's krav om arbejdstidsregler.

Det er også det jeg frygter. Kan læse at vi 2 ser forskelligt på det og det er jo også helt fint

Anmeld

25. april 2013

2721

Tauf skriver:

Jeg syntes det er fint med heldags skole. Det er jo ikke sådan at de skal sidde på deres flade og ha matematik og dansk hele dagen. Det bliver jo på en anden måde undervisningen skal foregå på.

Mange børn har jo allerede OVER 37timer . De bliver afleveret kl 7 morgen og hentet ved en 16-17tiden..

Ved heldags skole er der ingen lektier derfor mere fritid....

Glad for der snart sker noget....

Jeg er ikke fan af ideen og i og med jeg går hjemme, ville min søn aldrig skulle være afsted længere end højst nødvendigt. Samtidig tvivler jeg på at de ikke stadig ville have lektier der skulle laves hjemme
Men rart at høre andres meninger

Anmeld

25. april 2013

quindelist

twinny skriver:

Det har vi også overvejet. Men vi bor på landet. Hehe. Men det kan være vi flytter tættere på, så er det også en mulighed.

Nu så jeg en pløjemark for mig ;-) -og så ser jeg i din profil at i bare bor i Bjæverskov -er selv opvokset i Borup.

Min nevø har gået på skovbo privatskole og var meget glad for den -et par år siden han gik ud

Anmeld

25. april 2013

2721

AnnaKJ skriver:

Nu er det jo ikke skolereformen de skal ind og diskutere nu, men lærernes arbejdstider.
Hvis regeringen ikke imødekommer KL's krav om arbejdstidsreglen, så vil heldagsskolen blive urealistisk. Der vil være for lidt lærer.
Men de snakker jo også om, at der fra 2006 og frem, er blevet sparer for meget, altså fyret for mange lærere.

Problemet er jo ikke at lærene ikke vil arbejde til 15.30 - problemet er at de vil tage lærernes forberedelsestid.

Det er jeg godt klar over
Men det er jo et skridt på vejen derhen

Anmeld

25. april 2013

2721

Månsson skriver:

Det bliver rigtig spændende.. Jeg må indrømme jeg er for heldagsskole.. Det vil ikke være meget anderledes end det er nu hvor de er i fritter eller lignende om morgenen og laver lektier om eftermiddagen.. Det er jo så slut med det.. Og der i tænker jeg at det ka hjælpe nogle af dem der har svært ved det.. Håber også at det er med til at fornye folkeskolen og dens læringsmetoder..

Og ja hvorfor sku lærene ik os under sparekniven når alle vi andre ska

Jeg går hjemme så jeg ville ikke være nød til at sende min dreng i SFO.
Samtidig er det jo ikke alle børn der kan klare en dag sammen med så mange mennesker.

Anmeld

25. april 2013

2721

Krussedulle skriver:

Tror desværre at børnene og lærerne ender ud som taberne!

Det er også min frygt

Anmeld

25. april 2013

2721

bøllen skriver:

Er enig med dig .

Til ts :

jeg tænker hvad med de børn som ikke kan rumme så meget simuli ( eller hvad det skal hedde ) 

har selv en dreng som reagere RIGTIG meget , vi har måtte da han gik i klub indskærpe at han SKULLE komme hjem . Da alt for mange timer påvirker hans adfærd her hjemme.

vi har måtte vælge frtid aktiviteter / sport  fra , da det blev for meget .

frygter en heldagsskole. Kan ikke se hvad det skal gøre godt for.

det er jo ikke alle børn som er afsted 37-45 om ugen.

Det er jo netop også det der fylder hos mig. Har svært ved at se hvordan det skal fungere

Jeg holder allerede nu udkig efter alternativer, da jeg frygter C vil blive tabt i systemet.
Hvordan tror du T vil håndter det?

Anmeld

25. april 2013

2721

Benjamins'mor skriver:

Det bliver spændende ja.

Men tror desværre ikke at regeringen holder med lærerne, jeg tror desværre heldagsskolen bliver indført.

Tror du har ret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.