Jeg har ikke læst tråden igennem .....
Nu er folkeskolereformenn og regeringsindgrebet egentligt 2 forskellige ting, men ved godt det bliver blandet sammen, og at reformen også afhænger af den nye "aftale" med lærerne.
Først og fremmest er jeg bare glad for at børnene kan komme i skole igen, og vi alle kan få en normal hverdag igen.
Jeg har lidt en dobbeltholdning til heldagsskolen - kan se både fordele og ulemper. Vi har en datter, som højst sandsynligt har en autismeforstyrrelse, og med inklusion i folkeskolen skal hun gå i en almindelig folkeskole, og hun har brugt sine "kræfter" til middag, så hvordan det skal gå med en hel dag i skole og måske flere aktivitetsskift og lærerskift, det ved jeg ikke. Hun kommer nok ikke til at reagere mindre herhjemme. Jeg håber, de husker de svage.
Når det er sagt, så kan jeg se mange fordele ved helddagsskolen. Jeg har bl.a. En veninde der bor i Frankrig. Der afleverer de børn kl 8.30, og dørerne bliver låst, og børnene kan hentes hjem 2 timer til middag eller kl. 16.30 igen, og der er lektier, når de kommer hjem. Det fungerer fint for dem.
Anmeld