Lockout og regeringsindgribning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

birthee

raca skriver:

jeg glæder mig så meget til at skole hjem samtaler kommer til at ligge fra 10-16  og når forældremøder kan ligge fra 16-18.

det bliver da så fedt.. nøj hvor dejligt med normalisert arbejdstid til lærene

Men så skal man som forældre til at holde fri fra arbejde måske? Kan godt se det gode i at lærerne ikke skal være "ekstra" på arbejde, men det gør måske at mange har sværere ved at nå skole-hjem-samtaler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

raca

birthee skriver:

Men så skal man som forældre til at holde fri fra arbejde måske? Kan godt se det gode i at lærerne ikke skal være "ekstra" på arbejde, men det gør måske at mange har sværere ved at nå skole-hjem-samtaler?

jammen var det ikke det det meste af befolkningen og regeringen bad om..

skulle lærnes arbejdstid ikke normaliseres. ?

Anmeld

25. april 2013

2721

Månsson skriver:

Det er rigtigt der vil altid være nogle der falder ved siden af om det så er den ene eller anden reform..

Det er rigtigt, men det bliver jo ikke ligefrem nemmer, vi ikke får et alternativ:-(

Anmeld

25. april 2013

L&V

2721 skriver:

Det er rigtigt, men det bliver jo ikke ligefrem nemmer, vi ikke får et alternativ:-(

Privatskolerne/friskolerne er der jo stadig og ku da forestille mig at der ville være et alternativ der

Anmeld

25. april 2013

2721

Månsson skriver:

Privatskolerne/friskolerne er der jo stadig og ku da forestille mig at der ville være et alternativ der

En anden bruger gjorde mig opmærksom på at de skal følge de samme regler.
Har ellers Hele tiden været planen at sende ham på privatskole, men nu ved jeg ikke hvad vi gør

Anmeld

25. april 2013

L&V

2721 skriver:

En anden bruger gjorde mig opmærksom på at de skal følge de samme regler.
Har ellers Hele tiden været planen at sende ham på privatskole, men nu ved jeg ikke hvad vi gør

Oki det lyder lidt underligt at der ikk er en eller anden måde de selv ka tilrettelægge deres dag.. Men lad os nu se hvordan det bliver.. Jeg ser mange fordele men der er da bestemt også ulemper

Anmeld

25. april 2013

Moma

Jeg har ikke læst tråden igennem .....

Nu er folkeskolereformenn og regeringsindgrebet egentligt 2 forskellige ting, men ved godt det bliver blandet sammen, og at reformen også afhænger af den nye "aftale" med lærerne. 

Først og fremmest er jeg bare glad for at børnene kan komme i skole igen, og vi alle kan få en normal hverdag igen. 

Jeg har lidt en dobbeltholdning til heldagsskolen - kan se både fordele og ulemper. Vi har en datter, som højst sandsynligt har en autismeforstyrrelse, og med inklusion i folkeskolen skal hun gå i en almindelig folkeskole, og hun har brugt sine "kræfter" til middag, så hvordan det skal gå med en hel dag i skole og måske flere aktivitetsskift og lærerskift, det ved jeg ikke. Hun kommer nok ikke til at reagere mindre herhjemme. Jeg håber, de husker de svage. 

Når det er sagt, så kan jeg se mange fordele ved helddagsskolen. Jeg har bl.a. En veninde der bor i Frankrig. Der afleverer de børn kl 8.30, og dørerne bliver låst, og børnene kan hentes hjem 2 timer til middag eller kl. 16.30 igen, og der er lektier, når de kommer hjem. Det fungerer fint for dem. 

Anmeld

25. april 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Månsson skriver:

Det bliver rigtig spændende.. Jeg må indrømme jeg er for heldagsskole.. Det vil ikke være meget anderledes end det er nu hvor de er i fritter eller lignende om morgenen og laver lektier om eftermiddagen.. Det er jo så slut med det.. Og der i tænker jeg at det ka hjælpe nogle af dem der har svært ved det.. Håber også at det er med til at fornye folkeskolen og dens læringsmetoder..

Og ja hvorfor sku lærene ik os under sparekniven når alle vi andre ska

Synes du ikke, vi - og dermed skolerne og eleverne - har været rigeligt under sparekniven de sidste år? 10 % nedlagte lærerstillinger, massefyringer, inklusion af elever med særlige behov, nul efteruddannelse, ingen penge til indkøb af klassesæt? Jeg synes godt nok, eleverne er blevet udsat for rigeligt i forvejen. Og lige nu sidder jeg og funderer over, hvordan jeg fremover skal få fingrene i opdaterede undervisningsmaterialer, for jeg får ikke længere tid til selv at lave dem. 

Anmeld

25. april 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Moma skriver:

Jeg har ikke læst tråden igennem .....

Nu er folkeskolereformenn og regeringsindgrebet egentligt 2 forskellige ting, men ved godt det bliver blandet sammen, og at reformen også afhænger af den nye "aftale" med lærerne. 

Først og fremmest er jeg bare glad for at børnene kan komme i skole igen, og vi alle kan få en normal hverdag igen. 

Jeg har lidt en dobbeltholdning til heldagsskolen - kan se både fordele og ulemper. Vi har en datter, som højst sandsynligt har en autismeforstyrrelse, og med inklusion i folkeskolen skal hun gå i en almindelig folkeskole, og hun har brugt sine "kræfter" til middag, så hvordan det skal gå med en hel dag i skole og måske flere aktivitetsskift og lærerskift, det ved jeg ikke. Hun kommer nok ikke til at reagere mindre herhjemme. Jeg håber, de husker de svage. 

Når det er sagt, så kan jeg se mange fordele ved helddagsskolen. Jeg har bl.a. En veninde der bor i Frankrig. Der afleverer de børn kl 8.30, og dørerne bliver låst, og børnene kan hentes hjem 2 timer til middag eller kl. 16.30 igen, og der er lektier, når de kommer hjem. Det fungerer fint for dem. 

med en undervisningsminister, der tror, at elever med ADHD eller autisme vil nyde godt af hyppige skift i skoledagen og en tur i sløjdlokalet, så tror jeg ikke, vi skal regne med den store opmærksomhed eller hjælp til elever med særlige behov 

Jeg er klasselærer for en skøn dreng med infantil autisme, og jeg kan kun glæde mig over, at han går ud af 9., før helhedsskolen indføres. Men hvad med dem, der er yngre? 

Anmeld

25. april 2013

Moma

Ja, jeg frygter det godt nok også. Vores datter har ikke fået sin diagnose - endnu - hun har højst sandsynligt Aspergers (skal udredes nu her på børnepsyk). For hende er frikvarterne lige så slemme, hvis ikke værre end undervisningstimer. Aktivitets- og lærerskift magter hun slet ikke. Så set fra et egoistisk synspunkt, frygter jeg tanken om en heldagsskole. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.