Lockout og regeringsindgribning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.013 visninger
88 svar
161 synes godt om
25. april 2013

2721

Hej

Jeg læste lige på TV2, at regeringen ville gribe ind i konflikten idag og at det forventes at eleverne, kan komme i skole igen fra mandag af

Er jeg den eneste der er spændt på at finde ud af om heldagsskolen bliver en realitet eller ej?

Er godt klar over konflikten handler om meet mere end det, men personligt er jeg ikke begejstret ved tanken om heldagsskole.

Hvad tænker i om det hele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

MorDk

Jeg håber IKKE heldagsskole med fremtiden  Men er spændt på "resultatet"

Anmeld

25. april 2013

betski

Hej

Jeg læste lige på TV2, at regeringen ville gribe ind i konflikten idag og at det forventes at eleverne, kan komme i skole igen fra mandag af

Er jeg den eneste der er spændt på at finde ud af om heldagsskolen bliver en realitet eller ej?

Er godt klar over konflikten handler om meet mere end det, men personligt er jeg ikke begejstret ved tanken om heldagsskole.

Jeg tror, at regeringen laver et indgreb der minder meget om det KL forlanger. Altså at regeringen imødekommer KL's krav om arbejdstidsregler.

Anmeld

25. april 2013

MyLove E

2721 skriver:

Hej

Jeg syntes det er fint med heldags skole. Det er jo ikke sådan at de skal sidde på deres flade og ha matematik og dansk hele dagen. Det bliver jo på en anden måde undervisningen skal foregå på.

Mange børn har jo allerede OVER 37timer . De bliver afleveret kl 7 morgen og hentet ved en 16-17tiden..

Ved heldags skole er der ingen lektier derfor mere fritid....

Glad for der snart sker noget....

Anmeld

25. april 2013

betski

Tauf skriver:

Jeg syntes det er fint med heldags skole. Det er jo ikke sådan at de skal sidde på deres flade og ha matematik og dansk hele dagen. Det bliver jo på en anden måde undervisningen skal foregå på.

Mange børn har jo allerede OVER 37timer . De bliver afleveret kl 7 morgen og hentet ved en 16-17tiden..

Der er jeg helt enig med dig, men tror vi er i modvind

Jeg kan kun se, at det kan løfte skolen og give lidt klarer linjer mellem skole og fritid

Anmeld

25. april 2013

AnnaK89

Nu er det jo ikke skolereformen de skal ind og diskutere nu, men lærernes arbejdstider.
Hvis regeringen ikke imødekommer KL's krav om arbejdstidsreglen, så vil heldagsskolen blive urealistisk. Der vil være for lidt lærer.
Men de snakker jo også om, at der fra 2006 og frem, er blevet sparer for meget, altså fyret for mange lærere.

Problemet er jo ikke at lærene ikke vil arbejde til 15.30 - problemet er at de vil tage lærernes forberedelsestid.

Anmeld

25. april 2013

MorDk

JA hvis det er sådan at børnene IKKE skal lave lektier så er det fint med heldagsskole... men ellers ikke. Men lærerne har jo brug for forberedelsestid. Og det ville regeringen jo tage fra dem? Eller?

Anmeld

25. april 2013

L&V

Det bliver rigtig spændende.. Jeg må indrømme jeg er for heldagsskole.. Det vil ikke være meget anderledes end det er nu hvor de er i fritter eller lignende om morgenen og laver lektier om eftermiddagen.. Det er jo så slut med det.. Og der i tænker jeg at det ka hjælpe nogle af dem der har svært ved det.. Håber også at det er med til at fornye folkeskolen og dens læringsmetoder..

Og ja hvorfor sku lærene ik os under sparekniven når alle vi andre ska

Anmeld

25. april 2013

raca

jeg syntes det er så redselsfuldt at en gruppe af offenlige ansatte

først bliver undermindetert mht til tilliden til deres arbejde.

der efter får et ultimatum de kan følge, der har aldrig været realle forhandlinger kun diktat fra KL der skulle følges.

også venter KL bare på regeringen gør noget så de kan få trumlet lærene..

hvis udspillet er så grumt så jeg frugter, så håber jeg alle lære siger på på stribe... forde de ikke kan arbejde under de forhold og ikke vil stå ved det markværk der kommer ud af det.

jeg frygter inderligt for de offenlige skolers faglige nivue. men den måde kl og regeringen ønsker  gennemført  er undervisningens kvalitet i fritfald.

men vi kan bare lave et A og B hold i samfundet. dem der har råd til god undervisning og dem der må nøjes med det offenlige dårlige.

for når der intet fast forhold aftalt forhold er mellem forberedelse og undervisning. så kan de fattigste komuner bestemme at lære skal undervis 36,5 timer pr uge. og ja det er den knap de kan skuge på nu, hvor mange komuner underviser det minst mugligt antal timer i forvejen.

heldagskolen er ikke finaceret overhovdet, pengene skal findes i lærens overenskomst og sekundært skole pædagogernes arbejde.

Anmeld

25. april 2013

Valle81

Tauf skriver:

Jeg er faktisk meget enig med, dig.

Det eneste der bekymrer mig er børnenes fritidsaktiviteter, hvad med dem.

Min datter dyrker gymnastik på højt plan og træner fx Tirsdag allerede kl. 15.00. Her tager hun selv bussen ind, og jeg henter hende så kl. 17.00.

Hvad skal der ske med livet i sportsforeningerne, og andre steder, hvor børn tilbringer deres tid pga. deres interesser:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.