2721 skriver:
Hej
Jeg læste lige på TV2, at regeringen ville gribe ind i konflikten idag og at det forventes at eleverne, kan komme i skole igen fra mandag af
Er jeg den eneste der er spændt på at finde ud af om heldagsskolen bliver en realitet eller ej?
Er godt klar over konflikten handler om meet mere end det, men personligt er jeg ikke begejstret ved tanken om heldagsskole.
Hvad tænker i om det hele?
Jeg har ikke sat mig nok ind i skolereformen og de nuværende forhandlinger til at kunne udtale mig om dem. Men set fra et personligt perspektiv bryder jeg mig slet ikke om heldagsskolen som obligatorisk (læs: tvungen).
Vi herhjemme vil have fin mulighed for at være fleksible med vores arbejde og f.eks holde fri kl. 14 for at tilbringe mere tid med vores søn.
Og jeg vil da meget hellere selv lave lektier sammen med ham end at han skal sidde på skolen og lave dem.
Desuden kommer det jo ikke til at blive sådan at alle lektier bliver lavet indenfor skoletiden. Det er ikke realistisk.
Jeg synes at det ville være rigtig fint at der var faste lektiecaféer på alle skoler hvor de børn der havde brug for det, kunne opholde sig og lave lektier. Men jeg bryder mig bestemt ikke om at det skal være tvungent for alle.
Det er fint nok at der er fysisk aktivitet i løbet af skoledagen, men der er jo i forvejen sat gymnastiktimer af i skemaet, så man kunne fordele de timer i stedet for at udvide skoletiden med flere.
Jeg synes det er super ufedt at min søn i princippet skal "arbejde" længere tid end jeg selv gør det. Jeg ville meget hellere tilbringe de ekstra timer sammen med ham.
Anmeld