Lockout og regeringsindgribning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

2721

wamse skriver:

Jeg føler mig sikker på, at heldagsskolen bliver en realitet når skolereformen skal vedtages Og nej jeg er på ingen måde tilhænger af den ordning.

En begrundelserne er, at så laver børnene lektierne i skolen, men det er MIT barn, og MIT ansvar. Jeg skal sgu have en føling med, hvordan mit barn fungerer fagligt, og ikke kun når jeg er til en forældresamtale.

Jeg vil have muligheden for at hente MIT barn tidligt, de dage der er mulighed for dette. Det valg vil jeg blive frataget.

Jeg tror ikke på, at det gavner nogen positiv udvikling, at de bliver tvungen til at være sammen med så mange andre børn, så mange timer HVER dag. Christ jeg ville da få stress af det, hvis jeg blev tvungen til dette

Det er mit barn og ikke samfundets lille kasse, som skal formes efter at kunne præstere bedst fagligt, og skide da være med den personlige udvikling og trivsel

De snakker om at skrue nogle aktivitetstimer ind, jamen så kort dagen af, og lad dem kunne passe de fritidsinteresser nogle har, eller lad forældrene selv stå, for de aktiviteter, som deres barn har et behov for.
Jeg synes det er et kæmpe indgreb i mit personlige ansvar for mit barn, og hendes trivsel, og jeg synes det er et kæmpe indgreb i barndommen.

Du beskrev lige præcis mine tanker. Jeg har ikke fået mit barn får at han skal opfostres af systemet. Jeg er så usikker på hvordan han skal komme igennem en sådan skoletid, hvis han skal tvinges til at være i et så stresset miljø i så mange timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

2721

baby012 skriver:

Tænker bare at mine børn skal i privat skole  

Enig, men hvem siger ikke at de følger trop?

Anmeld

25. april 2013

baby012

2721 skriver:

Enig, men hvem siger ikke at de følger trop?

det tror jeg ikke  

men hvis de gør, håber jeg at de har set at det er en dårlig ide inden mine starter i skole  

Anmeld

25. april 2013

2721

baby012 skriver:

det tror jeg ikke  

men hvis de gør, håber jeg at de har set at det er en dårlig ide inden mine starter i skole  

Det må være vejen frem

Anmeld

25. april 2013

modesty

2721 skriver:

Hej

Jeg læste lige på TV2, at regeringen ville gribe ind i konflikten idag og at det forventes at eleverne, kan komme i skole igen fra mandag af

Er jeg den eneste der er spændt på at finde ud af om heldagsskolen bliver en realitet eller ej?

Er godt klar over konflikten handler om meet mere end det, men personligt er jeg ikke begejstret ved tanken om heldagsskole.

Hvad tænker i om det hele?

Jeg har ikke sat mig nok ind i skolereformen og de nuværende forhandlinger til at kunne udtale mig om dem. Men set fra et personligt perspektiv bryder jeg mig slet ikke om heldagsskolen som obligatorisk (læs: tvungen).

Vi herhjemme vil have fin mulighed for at være fleksible med vores arbejde og f.eks holde fri kl. 14 for at tilbringe mere tid med vores søn.

Og jeg vil da meget hellere selv lave lektier sammen med ham end at han skal sidde på skolen og lave dem.

Desuden kommer det jo ikke til at blive sådan at alle lektier bliver lavet indenfor skoletiden. Det er ikke realistisk.

Jeg synes at det ville være rigtig fint at der var faste lektiecaféer på alle skoler hvor de børn der havde brug for det, kunne opholde sig og lave lektier. Men jeg bryder mig bestemt ikke om at det skal være tvungent for alle.

Det er fint nok at der er fysisk aktivitet i løbet af skoledagen, men der er jo i forvejen sat gymnastiktimer af i skemaet, så man kunne fordele de timer i stedet for at udvide skoletiden med flere.

Jeg synes det er super ufedt at min søn i princippet skal "arbejde" længere tid end jeg selv gør det. Jeg ville meget hellere tilbringe de ekstra timer sammen med ham.

Anmeld

25. april 2013

modesty

baby012 skriver:

det tror jeg ikke  

De private skoler SKAL overholde reglerne om heldagsskole. Jeg snakkede med en lærer som er ansat på en privatskole om det forleden.

Anmeld

25. april 2013

2721

modesty skriver:

Jeg har ikke sat mig nok ind i skolereformen og de nuværende forhandlinger til at kunne udtale mig om dem. Men set fra et personligt perspektiv bryder jeg mig slet ikke om heldagsskolen som obligatorisk (læs: tvungen).

Vi herhjemme vil have fin mulighed for at være fleksible med vores arbejde og f.eks holde fri kl. 14 for at tilbringe mere tid med vores søn.

Og jeg vil da meget hellere selv lave lektier sammen med ham end at han skal sidde på skolen og lave dem.

Desuden kommer det jo ikke til at blive sådan at alle lektier bliver lavet indenfor skoletiden. Det er ikke realistisk.

Jeg synes at det ville være rigtig fint at der var faste lektiecaféer på alle skoler hvor de børn der havde brug for det, kunne opholde sig og lave lektier. Men jeg bryder mig bestemt ikke om at det skal være tvungent for alle.

Det er fint nok at der er fysisk aktivitet i løbet af skoledagen, men der er jo i forvejen sat gymnastiktimer af i skemaet, så man kunne fordele de timer i stedet for at udvide skoletiden med flere.

Jeg synes det er super ufedt at min søn i princippet skal "arbejde" længere tid end jeg selv gør det. Jeg ville meget hellere tilbringe de ekstra timer sammen med ham.

Det er også de tanker jeg gør mig. Jeg går hjemme og VIL meget gerne gøre de ting selv med MIT barn.

Tror i bund og grund også at jeg stejler allermest ved ordet tvungen.

Anmeld

25. april 2013

baby012

modesty skriver:

De private skoler SKAL overholde reglerne om heldagsskole. Jeg snakkede med en lærer som er ansat på en privatskole om det forleden.

Okay  

så håber jeg bare at det er afskafffet igen om fire år hvor min ældste skal starte  

Anmeld

25. april 2013

2721

modesty skriver:

Er det rigtig?
Ej, det kan da ikke være rigtigt:-O
Så er hjemmeskolning det eneste alternativ?

Anmeld

25. april 2013

modesty

2721 skriver:

Er det rigtig?
Ej, det kan da ikke være rigtigt:-O
Så er hjemmeskolning det eneste alternativ?

Ja, det var i hvert fald hvad hun sagde til mig - og de har snakket en del om det på hendes skole, så jeg går stærkt ud fra at det er rigtigt. 

Privatskoler er jo også bundet til andre regler som folkeskoler er, m.h.t. f.eks pensum.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.