Lockout og regeringsindgribning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

raca

MorDk skriver:

JA hvis det er sådan at børnene IKKE skal lave lektier så er det fint med heldagsskole... men ellers ikke. Men lærerne har jo brug for forberedelsestid. Og det ville regeringen jo tage fra dem? Eller?

regeringen og KL siger at det ikke påvirker men det er vrøvl og nonsens.

for lærene skal undervise 20% mere. men de får ikke forberedelse til de 20% mere. så ja de skal undervise mere og og de har kun 37 timer pr uge, så ja det bliver mindre forberedelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

betski

Valle81 skriver:

Jeg er faktisk meget enig med, dig.

Det eneste der bekymrer mig er børnenes fritidsaktiviteter, hvad med dem.

Min datter dyrker gymnastik på højt plan og træner fx Tirsdag allerede kl. 15.00. Her tager hun selv bussen ind, og jeg henter hende så kl. 17.00.

Hvad skal der ske med livet i sportsforeningerne, og andre steder, hvor børn tilbringer deres tid pga. deres interesser:0)

Mon ikke alt dette bliver tilpasset. Kan ikke forestille mig at der vil blive tilbudt gymnastik kl 14 hvis heldagsskolen bliver en realitet. For så er der jo ingen der kan deltage Jeg tror ikke, vi skal være så nervøse for, om vores børn ikke får tid og mulighed for deres fritidsinteresser, jeg tror netop at de med god samvittighed kan udføre deres interesser uden at have lektier hængende over hovedet  

Anmeld

25. april 2013

Krussedulle

2721 skriver:

Hej

Jeg læste lige på TV2, at regeringen ville gribe ind i konflikten idag og at det forventes at eleverne, kan komme i skole igen fra mandag af

Er jeg den eneste der er spændt på at finde ud af om heldagsskolen bliver en realitet eller ej?

Er godt klar over konflikten handler om meet mere end det, men personligt er jeg ikke begejstret ved tanken om heldagsskole.

Hvad tænker i om det hele?

Tror desværre at børnene og lærerne ender ud som taberne!

Anmeld

25. april 2013

betski

raca skriver:

regeringen og KL siger at det ikke påvirker men det er vrøvl og nonsens.

for lærene skal undervise 20% mere. men de får ikke forberedelse til de 20% mere. så ja de skal undervise mere og og de har kun 37 timer pr uge, så ja det bliver mindre forberedelse..

Men mon ikke det så ender i en bedre balance end det har været tidligere?

Anmeld

25. april 2013

bøllen

Valle81 skriver:

Jeg er faktisk meget enig med, dig.

Det eneste der bekymrer mig er børnenes fritidsaktiviteter, hvad med dem.

Min datter dyrker gymnastik på højt plan og træner fx Tirsdag allerede kl. 15.00. Her tager hun selv bussen ind, og jeg henter hende så kl. 17.00.

Hvad skal der ske med livet i sportsforeningerne, og andre steder, hvor børn tilbringer deres tid pga. deres interesser:0)

Er enig med dig .

Til ts :

jeg tænker hvad med de børn som ikke kan rumme så meget simuli ( eller hvad det skal hedde ) 

har selv en dreng som reagere RIGTIG meget , vi har måtte da han gik i klub indskærpe at han SKULLE komme hjem . Da alt for mange timer påvirker hans adfærd her hjemme.

vi har måtte vælge frtid aktiviteter / sport  fra , da det blev for meget .

frygter en heldagsskole. Kan ikke se hvad det skal gøre godt for.

det er jo ikke alle børn som er afsted 37-45 om ugen.

Anmeld

25. april 2013

bøllen

betski skriver:

Mon ikke alt dette bliver tilpasset. Kan ikke forestille mig at der vil blive tilbudt gymnastik kl 14 hvis heldagsskolen bliver en realitet. For så er der jo ingen der kan deltage Jeg tror ikke, vi skal være så nervøse for, om vores børn ikke får tid og mulighed for deres fritidsinteresser, jeg tror netop at de med god samvittighed kan udføre deres interesser uden at have lektier hængende over hovedet  

Jeg tænker bare, at det bestemt ikke er alle børn. Der kan rumme en lang dag i skolen + sport bagefter. 

som jeg har forstået er det jo ikke reale timer de får , men aktiverings timer med pædagog .( fortalte min lærer veninde )

hvorfor skal de børn som ikke har lange dage nu, tvinges til dette ?

Hvis det går udover deres trivses 

Anmeld

25. april 2013

betski

bøllen skriver:

Jeg tænker bare, at det bestemt ikke er alle børn. Der kan rumme en lang dag i skolen + sport bagefter. 

som jeg har forstået er det jo ikke reale timer de får , men aktiverings timer med pædagog .( fortalte min lærer veninde )

hvorfor skal de børn som ikke har lange dage nu, tvinges til dette ?

Hvis det går udover deres trivses 

Jeg er så af den overbevisning, at børn lærer mere, når der indimellem er noget fysisk aktivitet. Jeg tror på, at med en heldagsskole, hvor der bliver lagt noget aktivering mellem de boglige timer er med til at løfte skolen som helhed.

Anmeld

25. april 2013

bøllen

betski skriver:

Jeg er så af den overbevisning, at børn lærer mere, når der indimellem er noget fysisk aktivitet. Jeg tror på, at med en heldagsskole, hvor der bliver lagt noget aktivering mellem de boglige timer er med til at løfte skolen som helhed.

Der er vi helt enig , men det kræver jo en fuldstændig forandring i skolens arbejdsgang. Og det tror jeg ikke på ske.

og det ændre stadigvæk ikke på, at nogle børn bare ikke kan rumme så lang en dag , aktiviteter eller ej.

inkl min egen dreng 

Anmeld

25. april 2013

ESV

Jeg er helt klart for heldagsskolen jeg tror bla man kan hjælpe mange af de lidt udsatte børn. Det jeg kan blive lidt bekymret over er udgiften som kommunerne kommer til at stå over for, for i sidste ende er der kun skatteyderne til at betale. Mange skoler skal lave tilbygninger fordi lærerne skal have kontor på skolen, der skal investeres i skriveborde, computere lamper der skal tages hensyn til arbejdstilsynets krav om plads osv. Mange skoler vil som nævnt skulle lave tilbygninger men nogle af skolerne i byerne har faktisk ikke den plads en tilbygninger kræver og derfor vil det blive taget fra børnenes ude områder osv osv osv osv.
Lad mig også lige tilføje at jeg jo syntes at lærernes forberedelses tid er alfa omega, de kan sgu ikke give vores unger en god undervisning hvis ikke de har tid til at forberede sig, samle materiale osv osv osv

Anmeld

25. april 2013

Benjamins'mor

Det bliver spændende ja.

Men tror desværre ikke at regeringen holder med lærerne, jeg tror desværre heldagsskolen bliver indført.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.