Lockout og regeringsindgribning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

2721

modesty skriver:

Ja, det var i hvert fald hvad hun sagde til mig - og de har snakket en del om det på hendes skole, så jeg går stærkt ud fra at det er rigtigt. 

Privatskoler er jo også bundet til andre regler som folkeskoler er, m.h.t. f.eks pensum.

Jamen det giver jo god mening, havde bare håbet at det ikke forholdet sig sådan, men de får ho selvfølgelig offentlig støtte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

bøllen

2721 skriver:

Det er jo netop også det der fylder hos mig. Har svært ved at se hvordan det skal fungere

Jeg holder allerede nu udkig efter alternativer, da jeg frygter C vil blive tabt i systemet.
Hvordan tror du T vil håndter det?

Jamen er sikker på han T vil klare det fint derover men er 100 % på det ville ødelægge rigtig meget hjemme , hvor han jo reagere

det ville blive et sandt mareridt . Bare 1/2 for meget i klub kunne ødelægge hele vores eftermiddag aften .

og har samme tanker med S som du har med C . For tror bestemt heller ikke han kan klare det .

han er endnu ikke oppe på fuld tid i børnehaven .

Anmeld

25. april 2013

2721

bøllen skriver:

Jamen er sikker på han T vil klare det fint derover men er 100 % på det ville ødelægge rigtig meget hjemme , hvor han jo reagere

det ville blive et sandt mareridt . Bare 1/2 for meget i klub kunne ødelægge hele vores eftermiddag aften .

og har samme tanker med S som du har med C . For tror bestemt heller ikke han kan klare det .

han er endnu ikke oppe på fuld tid i børnehaven .

Årh altså
Det er så frusterende

Jeg føler mig så magtesløs når man ikke kan gøre andet end at vente på hvad udfaldet bliver også håbe på at dt kommer til at gå.

C er blomstret så meget ud adtil på det seneste men nøj hvor han reagere herhjemme

Anmeld

25. april 2013

bøllen

2721 skriver:

Årh altså
Det er så frusterende

Jeg føler mig så magtesløs når man ikke kan gøre andet end at vente på hvad udfaldet bliver også håbe på at dt kommer til at gå.

C er blomstret så meget ud adtil på det seneste men nøj hvor han reagere herhjemme

Må indrømme det ikke er det helt vilde jeg har fulgt med - der har været så meget andet . Jeg har haft en snak med vores venner , hvor hun er lærer , og udfra hvad hun fortalte ser jeg det ikke som en god løsning med heldags skole. 

jeg kan på ingen måde se det er idealt at fylde aktivittimer på ungernes hverdag - hvad skulle det hjælpe .

måske jeg bare er farvet af en dreng der bliver TOTALT kuldret af en skoledag + 2 timer i klub

hvor dejligt det går godt med C - bare så hårdt når de reagere hjemme . Næste gang ønsker jeg et barn som reagere UDE .. Så omgivelserne kan se hvor påvirket de stakkelse unger bliver 

knus 

Anmeld

25. april 2013

2721

bøllen skriver:

Må indrømme det ikke er det helt vilde jeg har fulgt med - der har været så meget andet . Jeg har haft en snak med vores venner , hvor hun er lærer , og udfra hvad hun fortalte ser jeg det ikke som en god løsning med heldags skole. 

jeg kan på ingen måde se det er idealt at fylde aktivittimer på ungernes hverdag - hvad skulle det hjælpe .

måske jeg bare er farvet af en dreng der bliver TOTALT kuldret af en skoledag + 2 timer i klub

hvor dejligt det går godt med C - bare så hårdt når de reagere hjemme . Næste gang ønsker jeg et barn som reagere UDE .. Så omgivelserne kan se hvor påvirket de stakkelse unger bliver 

knus 

Jeg har prøvet at følge med, men tid og overskud er begrænset her.
Da
Han var lille reagerede han jo begge steder.
Han er da stadig påvirket ude, men ikke noget der springer i øjnene på folk der ikke kender ham.
Men puha, herhjemme!
Han kan slet ikke klare de skift der er i forhold til samvær med far, at moster har fået arbejde og mor er bare dum.
Intet dur og alt skal smadres. Råben og skrigen

Men ja ja vi kæmper videre.
Årh ja, det ville også være rart. Eller måske bare et barn der ikke reagere

Anmeld

25. april 2013

bøllen

2721 skriver:

Jeg har prøvet at følge med, men tid og overskud er begrænset her.
Da
Han var lille reagerede han jo begge steder.
Han er da stadig påvirket ude, men ikke noget der springer i øjnene på folk der ikke kender ham.
Men puha, herhjemme!
Han kan slet ikke klare de skift der er i forhold til samvær med far, at moster har fået arbejde og mor er bare dum.
Intet dur og alt skal smadres. Råben og skrigen

Men ja ja vi kæmper videre.
Årh ja, det ville også være rart. Eller måske bare et barn der ikke reagere

Det lyder ikke sjovt  Håber det bliver bedre ....

tænk et kaos der måtte være i det bette hoved

Anmeld

25. april 2013

L&V

2721 skriver:

Jeg går hjemme så jeg ville ikke være nød til at sende min dreng i SFO.
Samtidig er det jo ikke alle børn der kan klare en dag sammen med så mange mennesker.

Det er rigtigt der vil altid være nogle der falder ved siden af om det så er den ene eller anden reform..

Anmeld

25. april 2013

bøllen

wamse skriver:

Jeg føler mig sikker på, at heldagsskolen bliver en realitet når skolereformen skal vedtages Og nej jeg er på ingen måde tilhænger af den ordning.

En begrundelserne er, at så laver børnene lektierne i skolen, men det er MIT barn, og MIT ansvar. Jeg skal sgu have en føling med, hvordan mit barn fungerer fagligt, og ikke kun når jeg er til en forældresamtale.

Jeg vil have muligheden for at hente MIT barn tidligt, de dage der er mulighed for dette. Det valg vil jeg blive frataget.

Jeg tror ikke på, at det gavner nogen positiv udvikling, at de bliver tvungen til at være sammen med så mange andre børn, så mange timer HVER dag. Christ jeg ville da få stress af det, hvis jeg blev tvungen til dette

Det er mit barn og ikke samfundets lille kasse, som skal formes efter at kunne præstere bedst fagligt, og skide da være med den personlige udvikling og trivsel

De snakker om at skrue nogle aktivitetstimer ind, jamen så kort dagen af, og lad dem kunne passe de fritidsinteresser nogle har, eller lad forældrene selv stå, for de aktiviteter, som deres barn har et behov for.
Jeg synes det er et kæmpe indgreb i mit personlige ansvar for mit barn, og hendes trivsel, og jeg synes det er et kæmpe indgreb i barndommen.

Godt skrevet

Anmeld

25. april 2013

Mum33

Tauf skriver:

Jeg syntes det er fint med heldags skole. Det er jo ikke sådan at de skal sidde på deres flade og ha matematik og dansk hele dagen. Det bliver jo på en anden måde undervisningen skal foregå på.

Mange børn har jo allerede OVER 37timer . De bliver afleveret kl 7 morgen og hentet ved en 16-17tiden..

Ved heldags skole er der ingen lektier derfor mere fritid....

Glad for der snart sker noget....

Jo det kommer de til - altså sidde på deres flade r.. For med mindre forberedelse er der ikke tid til at planlægge den mere kreative/anderledes undervisning. Mine elever ii 7.-9.kl får væsentligt mere bogarbejde fremover, for jeg har ikke længere tænkt mig at sidde og arbejde ekstra herhjemme, som jeg ellers før har gjort. 

Mht til lektierne kan jeg kun tale defor den aldersgruppe jeg underviser, og at tro på at 28 teenagere i samme lokale vil kunne fokusere på lektier, er altså en anelse naivt eller mangel på kendskab til denne aldersgruppe. Og i øvrig synes jeg børn skal lære, at der også er arbejde at lave derhjemme. Det er der jo trods alt ved langt de fleste Jobs i dag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.