Lockout og regeringsindgribning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

Luna l

jeg må indrømme at jeg er lettet over at lock outet måske snart er slut, ungerne keder sig gevalding og roen omkring den lille ny mangler lidt, vi mangler vores hverdag. og jeg må også tilslutte mig gruppen om heldagsskolen, når mine børn kommer hjem synes de at det er træls at skulle lave lektier og det ville de undgå ved en heldagskolen, der er selvfølgelig også andre positive ting i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

hesøth

twinny skriver:

ja jeg har tænkt mig de skal sidde indenfor hele dagen kun med deres farmor og drikke te.

Ja, men jeg fravælger folkeskolen, hvis det bliver en heldagsskole. Men så er det godt de kan få venner og kammerater på mange andre måder.

Jo de kan da sagtens gå til fritidsaktiviteter.

Men der er jo mange flere ting i folkeskolen end læsning og matematik. Hvad med gruppearbejde og interaktion med jævnaldrene i indlæringssituationer? Og de mange forskellige fag?

Og er farmor klar til 10 års extra arbejde efter sin pensionering?

Synes godt nok det er et radikalt valg at tage på sine børns vegne.

Men pøj pøj med det!

Anmeld

25. april 2013

twinny

hesøth skriver:

Men der er jo mange flere ting i folkeskolen end læsning og matematik. Hvad med gruppearbejde og interaktion med jævnaldrene i indlæringssituationer? Og de mange forskellige fag?

Men pøj pøj med det!

Jo tak. Så er det jo fint jeg bestemmer over mine børn og jeg ikke mener staten skal.

Anmeld

25. april 2013

raca

hesøth skriver:

Du fravælger folkeskolen totalt til fordel for pensioneret farmor?

Dvs ingen skolekammerater til dine børn?

ja da det lyder da meget fornuftigt,

hvis fagligheden falder

men værst af alt som forældren bliver fratager ansvaert for ens barns skolegang for det er da det de gør i heldagskolen.. sådan som jeg ser det. jeg vil gerne at skole/hjem er 2 ligeværdige parter i mit barns skolegang. nu her blever alt skolens ansvar.

mit barn skulle ikke ligge skolegang til et skoleforsøg der ikke har noget dokomenteret effekt, bare er et regerings pristice projek. dvs forskere er bekymret mildelst talt for den måde heldagskolen kommer til at fungere på.

så ja hjemmeskoling er snart at fortrække frem for dette formunderiske samfunds ideer

Anmeld

25. april 2013

hesøth

twinny skriver:

Jo tak. Så er det jo fint jeg bestemmer over mine børn og jeg ikke mener staten skal.

Ja det er da super, at du har den mulighed, når du nu mener som du gør.

Vil du svare på spørgsmålene også? - for jeg vil gerne oplyses

Anmeld

25. april 2013

raca

hesøth skriver:

Men pøj pøj med det!

der bliver da ikke fagligt overskud til gruppearbejde.. det kræver jo resurser at planligge og planligningen er da vist en gode snart, ikke en krav til at sikre en god undervisning..

så det bliver røven i sædet, og følg slavisk bogen undervisning. forde der ikke bliver tid til andet. i værste fald.

Anmeld

25. april 2013

quindelist

twinny skriver:

Vi går knap så radikalt tilværks -men vores pige er skrevet op på 4 københavnske privatskoler -aldrig i livet om hun skal gå i heldagsskole, med mindre det viser sig at hun har helt særlige behov der bedst tilgodeses ved den skoleår, (ved ikke lige hvad de behov skulle være).

D mange opskrivninger er fordi vi jo endnu ikke ved (hun er halvandet) om hun bliver en meget boglig eller måske en kreativ type.....

Anmeld

25. april 2013

raca

jeg glæder mig så meget til at skole hjem samtaler kommer til at ligge fra 10-16  og når forældremøder kan ligge fra 16-18.

det bliver da så fedt.. nøj hvor dejligt med normalisert arbejdstid til lærene

Anmeld

25. april 2013

twinny

hesøth skriver:

Ja det er da super, at du har den mulighed, når du nu mener som du gør.

Vil du svare på spørgsmålene også? - for jeg vil gerne oplyses

Jamen det har andre svaret på. Så er det god hun er lærer i alle fag. ;-) og ja hun vil nyde at passe mine dejlige drenge.

Anmeld

25. april 2013

twinny

quindelist skriver:

Vi går knap så radikalt tilværks -men vores pige er skrevet op på 4 københavnske privatskoler -aldrig i livet om hun skal gå i heldagsskole, med mindre det viser sig at hun har helt særlige behov der bedst tilgodeses ved den skoleår, (ved ikke lige hvad de behov skulle være).

D mange opskrivninger er fordi vi jo endnu ikke ved (hun er halvandet) om hun bliver en meget boglig eller måske en kreativ type.....

Det har vi også overvejet. Men vi bor på landet. Hehe. Men det kan være vi flytter tættere på, så er det også en mulighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.