Lockout og regeringsindgribning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

twinny

Jeg tror desværre KL får medvind.

Jeg håber simpelthen ikke på heldagsskoler. Hvis dette sker, er det godt drengenes farmor er lærer og vil undervise dem hjemme. Når de skal starte i skole, for så går hun på pension.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

isabellasmor

Jeg håber ikke heldagsskolen bliver indført. 

Er også meget spændt.. 

Anmeld

25. april 2013

raca

betski skriver:

Men mon ikke det så ender i en bedre balance end det har været tidligere?

Nej for det vil koste penge og regeringe vil sparre. så kun dårlige. jeg tror bestem ikke det bliver bedre. 

Anmeld

25. april 2013

betski

raca skriver:

Nej for det vil koste penge og regeringe vil sparre. så kun dårlige. jeg tror bestem ikke det bliver bedre. 

Der må vi så bare erkende os uenige

Anmeld

25. april 2013

Lullaby

Tauf skriver:

Jeg syntes det er fint med heldags skole. Det er jo ikke sådan at de skal sidde på deres flade og ha matematik og dansk hele dagen. Det bliver jo på en anden måde undervisningen skal foregå på.

Mange børn har jo allerede OVER 37timer . De bliver afleveret kl 7 morgen og hentet ved en 16-17tiden..

Ved heldags skole er der ingen lektier derfor mere fritid....

Glad for der snart sker noget....

Jo men de tager jo lærerenes forberedelsestid. Så mon dog det bliver andet end leg i skolegården.

Anmeld

25. april 2013

gonefishing

2721 skriver:

Hej

Jeg læste lige på TV2, at regeringen ville gribe ind i konflikten idag og at det forventes at eleverne, kan komme i skole igen fra mandag af

Er jeg den eneste der er spændt på at finde ud af om heldagsskolen bliver en realitet eller ej?

Er godt klar over konflikten handler om meet mere end det, men personligt er jeg ikke begejstret ved tanken om heldagsskole.

Hvad tænker i om det hele?

Det er total plat.
Lærerne får jo ikke mere i løn alligevel, de er ender nok med at tabe penge på det her. For strejkepengene skal betales tilbage igen.

Anmeld

25. april 2013

hesøth

twinny skriver:

Jeg tror desværre KL får medvind.

Jeg håber simpelthen ikke på heldagsskoler. Hvis dette sker, er det godt drengenes farmor er lærer og vil undervise dem hjemme. Når de skal starte i skole, for så går hun på pension.

Du fravælger folkeskolen totalt til fordel for pensioneret farmor?

Dvs ingen skolekammerater til dine børn?

Anmeld

25. april 2013

twinny

hesøth skriver:

Du fravælger folkeskolen totalt til fordel for pensioneret farmor?

Dvs ingen skolekammerater til dine børn?

ja jeg har tænkt mig de skal sidde indenfor hele dagen kun med deres farmor og drikke te.

Ja, men jeg fravælger folkeskolen, hvis det bliver en heldagsskole. Men så er det godt de kan få venner og kammerater på mange andre måder.

Anmeld

25. april 2013

wamse

Jeg føler mig sikker på, at heldagsskolen bliver en realitet når skolereformen skal vedtages Og nej jeg er på ingen måde tilhænger af den ordning.

En begrundelserne er, at så laver børnene lektierne i skolen, men det er MIT barn, og MIT ansvar. Jeg skal sgu have en føling med, hvordan mit barn fungerer fagligt, og ikke kun når jeg er til en forældresamtale.

Jeg vil have muligheden for at hente MIT barn tidligt, de dage der er mulighed for dette. Det valg vil jeg blive frataget.

Jeg tror ikke på, at det gavner nogen positiv udvikling, at de bliver tvungen til at være sammen med så mange andre børn, så mange timer HVER dag. Christ jeg ville da få stress af det, hvis jeg blev tvungen til dette

Det er mit barn og ikke samfundets lille kasse, som skal formes efter at kunne præstere bedst fagligt, og skide da være med den personlige udvikling og trivsel

De snakker om at skrue nogle aktivitetstimer ind, jamen så kort dagen af, og lad dem kunne passe de fritidsinteresser nogle har, eller lad forældrene selv stå, for de aktiviteter, som deres barn har et behov for.
Jeg synes det er et kæmpe indgreb i mit personlige ansvar for mit barn, og hendes trivsel, og jeg synes det er et kæmpe indgreb i barndommen.

Anmeld

25. april 2013

baby012

Tænker bare at mine børn skal i privat skole  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.