Til jer med tryghedsnarkoman barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

MortilElias2010

Har I overvejet at lægge en badekarsmåtte ned i med sugekopper så de ikke kan glide - sådan en indskudt bemærkning. Elias er selv i bad men er på samme etage som ham, men han er ikke under opsyn  Kan jeg høre ham snakke og lege er jeg helt rolig, hvis han er tavs (hvilket han sjældent er) så spørger jeg lige til ham og han svarer lystigt. Så her bader Elias også alene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

dollygirl

bøllen skriver:

Blev da helt bange for jeg var den eneste ( uansvarlige mor )

Også mig :/

Anmeld

23. april 2013

K&S

MortilElias2010 skriver:

Har I overvejet at lægge en badekarsmåtte ned i med sugekopper så de ikke kan glide - sådan en indskudt bemærkning. Elias er selv i bad men er på samme etage som ham, men han er ikke under opsyn  Kan jeg høre ham snakke og lege er jeg helt rolig, hvis han er tavs (hvilket han sjældent er) så spørger jeg lige til ham og han svarer lystigt. Så her bader Elias også alene 

Anton bader stadig i badekar fra IKEA og der er "indbygget" gummidutter i bunden

Anmeld

23. april 2013

Pikku Myy

dollygirl skriver:

Hej piger

Vores søn på 2,5 år har altid været efter far og jeg . Og det er virkelig hårdt.

Han har behov for vores tryghed hele tiden .

Når han skal sove , skal både far og jeg være i sengen med ham ellers sover han ikk. Når han er i bad , kan han kalde på mig eller farmand 10 gange bare for at hører vores stemme.

Han vil hele tiden krammes af os og vil kysse os hvilket er dejligt.

Men hårdt når man hele tiden er på som par og ingen af os slapper af. Hvis farmand skal ud og ordne bilen så skal mor med ellers skrider og græder han.

Han sover først når vi går i seng og vil absolut ikk i seng.

Jeg har lagt med ham i over 2 timer og han faldt i søvn efter en hård omgang. Det var hårdt.

Hvad gør vi for at gør hverdagen lidt nemmere.

Hjælp

Jeg har også en dreng, der har brug for at være i nærheden hele tiden. Han holder altid styr på hvor vi er, og på en eller anden måde passer det fint med hans personlighed. I perioder er det mere ekstremt end andre, men det er altid kun een forælder af gangen. Han er 4 1/2, og det er først nu han begynder at kunne lege selv. Og alligevel bliver han lige nødt til at kalde een ind med jævne mellemrum.

Der var en overgang hvor han ikke bevægede sig mere end et par meter væk fra os, og helst skulle kunne se os hele tiden. Det viste sig at han slet ikke kunne høre, og derfor var afhængig af syn- og følesans for at holde øje med os. Vi kunne mærke en kæmpe forskel efter han fik dræn i. Han er ørebarn, så måske bunder nogen af de andre mere voldsomme perioder, netop i at han hører mindre godt.

Så baseret på mine sparsomme erfaringer med mit ene barn, kan jeg spørge om I er sikre på at han kan høre?

Anmeld

23. april 2013

MortilElias2010

K&S skriver:

Anton bader stadig i badekar fra IKEA og der er "indbygget" gummidutter i bunden

Vi har en murerbalje fra Bilka da babybadekarret blev alt for lille hurtigt og så har vi lagt en gummimåtte ned i bunden der fylder det Hele 

Anmeld

23. april 2013

Pikku Myy

dollygirl skriver:

Det har bare været hårdt

Jeg kan knap nok gå på toilettet :/ så råber han efter mig og løber efter mig.

Jeg lader ham aldrig sove grædende. Det ka jeg ikk klar at se på.

Han har virkelig behov for tryghed så han sover j vores seng . Og der sover han meget godt. Men hvis han sov i sin egen seng så stod han op 5 gange .

Jeg tisser konsekvent for åben dør, og skider for åben dør, hvis min kæreste ikke er hjemme. Ellers stod der en dreng udenfor og græd. Igen er det først nu her omkring de 4 år, at det er blevet bedre, så nu er det måske bare vanen der skal brydes ...

Anmeld

23. april 2013

Mumto3

Som mange af de andre også siger, masser akærlighed og tryghed i overflod. Lad ham sove inde hos jer, tag ham med ud i køkkenet: kopskat, nu skal vi ud og lave mad. Hav ham på bordet med en kniv og en agurk han kan skære ud, eller gik ham en gryde og en grydeske på gulvet, hvis du ikke orker at have ham med. Hvis  I altid har ham med til al ting, bliver han en dag træt af det og har mere lyst til at lege med hans biler, eller udforske verdenen. Tænk på Johan har været adskilt fra jer hele dagen og det skal indhentes om eftermiddagen og om natten. 

Anmeld

23. april 2013

dollygirl

Mumto3 skriver:

Som mange af de andre også siger, masser akærlighed og tryghed i overflod. Lad ham sove inde hos jer, tag ham med ud i køkkenet: kopskat, nu skal vi ud og lave mad. Hav ham på bordet med en kniv og en agurk han kan skære ud, eller gik ham en gryde og en grydeske på gulvet, hvis du ikke orker at have ham med. Hvis  I altid har ham med til al ting, bliver han en dag træt af det og har mere lyst til at lege med hans biler, eller udforske verdenen. Tænk på Johan har været adskilt fra jer hele dagen og det skal indhentes om eftermiddagen og om natten. 

Vi giver ham alt det kærlighed som vi kan. Han er med på toilettet , køkkenet, og han sover i samme seng med os .

Men sommetider er det hårdt. For han sover ikke før vi gør. Og vi får ikke den voksentid som vi burde ha.

Men vi klar os og han betyder mest for jeg ved en dag så vokser han frs det og gider os ikke mere men eller hans venner . Så er det os forældre som vil ha hans opmærksomhed :

Anmeld

23. april 2013

Mumto3

dollygirl skriver:

Vi giver ham alt det kærlighed som vi kan. Han er med på toilettet , køkkenet, og han sover i samme seng med os .

Men sommetider er det hårdt. For han sover ikke før vi gør. Og vi får ikke den voksentid som vi burde ha.

Men vi klar os og han betyder mest for jeg ved en dag så vokser han frs det og gider os ikke mere men eller hans venner . Så er det os forældre som vil ha hans opmærksomhed :

Det er ben-hårdt!!! Jeg kan godt huske det med vores den ældste der også var sådan. Så du får lige en krammer 

Anmeld

24. april 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
dollygirl skriver:

Jo i badekar sidder han og leger med sit legetøj. ? Hvad er der forlert i det?

Hvad der er forkert i det? Jeg har selv en søn der fylder 3 til Oktober. Jeg stoler ikke på at han kan sidde og lege selv i badekaret alene. Havde en læge der sagde at børn kan drukne selv om vandet er 1 centimeter højt(Overdrivelse fremmer forståelse) Jeg kan ikke risikere at der sker min søn noget. Han kan tabe noget legetøj og komme op af badet for at hente det. Han kan glide og slå hovedet i gulvet. Der kan ske meget... Men måske er det bare mig der er en høne mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.