Til jer med tryghedsnarkoman barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.827 visninger
81 svar
84 synes godt om
23. april 2013

dollygirl

Hej piger

Vores søn på 2,5 år har altid været efter far og jeg . Og det er virkelig hårdt.

Han har behov for vores tryghed hele tiden .

Når han skal sove , skal både far og jeg være i sengen med ham ellers sover han ikk. Når han er i bad , kan han kalde på mig eller farmand 10 gange bare for at hører vores stemme.

Han vil hele tiden krammes af os og vil kysse os hvilket er dejligt.

Men hårdt når man hele tiden er på som par og ingen af os slapper af. Hvis farmand skal ud og ordne bilen så skal mor med ellers skrider og græder han.

Han sover først når vi går i seng og vil absolut ikk i seng.

Jeg har lagt med ham i over 2 timer og han faldt i søvn efter en hård omgang. Det var hårdt.

Hvad gør vi for at gør hverdagen lidt nemmere.

Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Han er vel ikke i badet alene ??? 

Anmeld

23. april 2013

Maja88

dollygirl skriver:

Hej piger

Vores søn på 2,5 år har altid været efter far og jeg . Og det er virkelig hårdt.

Han har behov for vores tryghed hele tiden .

Når han skal sove , skal både far og jeg være i sengen med ham ellers sover han ikk. Når han er i bad , kan han kalde på mig eller farmand 10 gange bare for at hører vores stemme.

Han vil hele tiden krammes af os og vil kysse os hvilket er dejligt.

Men hårdt når man hele tiden er på som par og ingen af os slapper af. Hvis farmand skal ud og ordne bilen så skal mor med ellers skrider og græder han.

Han sover først når vi går i seng og vil absolut ikk i seng.

Jeg har lagt med ham i over 2 timer og han faldt i søvn efter en hård omgang. Det var hårdt.

Hvad gør vi for at gør hverdagen lidt nemmere.

Hjælp

Først og fremmest skal i lade være med at give efter...

Hva så om han skriger bare fordi han ikke får sin vilje.. i står i denne situation fordi i har givet efter.. 

I skal ikke ligge i hans seng når han skal sove.. anderkend hans følelser men fortæl ham "hvordan landet ligger". I er de voksne og i bestemmer..

I skal putte ham med en bamse og eventuelt sut.. og sig godnat-ud af rummet.. bliver han ked så ind og trøst-godnat og ud igen.. sådan fortsætter i

Anmeld

23. april 2013

Muffinmor

For mig tyder det på at dit barn giver udtryk for noget. Hvordan er hans dagligdag ? er der noget der kan gøre ham utryg? er han glad for sin vuggestue? Hvordan og hvor sover han ?  Jeg synes i skal undersøge hvad det ligger bag før i sætter grænser for ham. Tænk over hvordan hans dag er, er der nogle dage hvor han er særligt pylret og andre hvor det går bedre, hvad er forskellene på disse dage?

Ja det var ret mange spørgsmål, men når børn er utrykke er der altså en åresag. Mange børn har brug for ubetinget opmærksomhed, før de kan overskue at lege lidt alene.

Det lyder hårdt, og det er bestemt ikke let når de er pylrede. Håber i får det lettere

Anmeld

23. april 2013

dollygirl

Aisha skriver:

Jo i badekar sidder han og leger med sit legetøj. ? Hvad er der forlert i det?

Anmeld

23. april 2013

dollygirl

Muffinmor skriver:

For mig tyder det på at dit barn giver udtryk for noget. Hvordan er hans dagligdag ? er der noget der kan gøre ham utryg? er han glad for sin vuggestue? Hvordan og hvor sover han ?  Jeg synes i skal undersøge hvad det ligger bag før i sætter grænser for ham. Tænk over hvordan hans dag er, er der nogle dage hvor han er særligt pylret og andre hvor det går bedre, hvad er forskellene på disse dage?

Ja det var ret mange spørgsmål, men når børn er utrykke er der altså en åresag. Mange børn har brug for ubetinget opmærksomhed, før de kan overskue at lege lidt alene.

Det lyder hårdt, og det er bestemt ikke let når de er pylrede. Håber i får det lettere

Sådan har han været i de to år :/

Han har det godt i vuggestuen og trives godt.

Han er så afhængig af os at når han sover i sin egen seng vågner han 5 gange og piver og kommer til os.

Anmeld

23. april 2013

2721

Jeg ville langt hen af vejen acceptere at det er det han har brug for. Og så give ham en masse positive oplevelser omkring adskillelse
Lege gemmeleg, borte borte tit tit.

Og lige en sidebemærkning. Jeg ville ALDRIG lade mit barn side alene når det var i bad. En ting er man lige skal hente noget lynhurtigt men så lille et barn burde ikke bade alene.

Anmeld

23. april 2013

dollygirl

Aisha skriver:

Altså han er i en baby badekar :/ den kan han umuligt drukne i , hvis det er det du tænker.

Anmeld

23. april 2013

dollygirl

2721 skriver:

Jeg ville langt hen af vejen acceptere at det er det han har brug for. Og så give ham en masse positive oplevelser omkring adskillelse
Lege gemmeleg, borte borte tit tit.

Og lige en sidebemærkning. Jeg ville ALDRIG lade mit barn side alene når det var i bad. En ting er man lige skal hente noget lynhurtigt men så lille et barn burde ikke bade alene.

Har jeg virkelig dummet mig dette punkt :/

Troede ikke der skete noget når en 2,5 årige barn sad i en lille badekar med vand halvt fyldt. :/

Anmeld

23. april 2013

2721

dollygirl skriver:

Har jeg virkelig dummet mig dette punkt :/

Troede ikke der skete noget når en 2,5 årige barn sad i en lille badekar med vand halvt fyldt. :/

Jeg ville aldrig turde det. Hvis han fx rejste sig op eller lign, han ved godt han ikke må, men det sker alligevel at han taber noget og så vilhente det. Vi er jo alle forskellige, men jeg ville ikke lade min søn bade alene.

Jeg er altid der ude, så gør jeg fx rent der ude pudser spejl, skure toilet eller lign. Samtidig med jeg snakke med min søn, det synes han og jeg er hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.