Til jer med tryghedsnarkoman barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2013

dollygirl

Aisha skriver:

Hvad der er forkert i det? Jeg har selv en søn der fylder 3 til Oktober. Jeg stoler ikke på at han kan sidde og lege selv i badekaret alene. Havde en læge der sagde at børn kan drukne selv om vandet er 1 centimeter højt(Overdrivelse fremmer forståelse) Jeg kan ikke risikere at der sker min søn noget. Han kan tabe noget legetøj og komme op af badet for at hente det. Han kan glide og slå hovedet i gulvet. Der kan ske meget... Men måske er det bare mig der er en høne mor.

Kan godt forstå dig .

Men tror vi alle meget forskellige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

mpr

dollygirl skriver:

Sådan har han været i de to år :/

Han har det godt i vuggestuen og trives godt.

Han er så afhængig af os at når han sover i sin egen seng vågner han 5 gange og piver og kommer til os.

Det er som hende længere oppe sagde i må være stærke (det bliver hårdt) men i må holde ud og ikke give efter, hvis han sover i sin egen seng og vågner 5 gange om natten og kommer ind til jer så afsted ind i egen seng igen med ham så på et tidspunkt så lærer han at det ikke nytter noget (Vi har oplevet det med kærestens pige det er bare at holde fast og forklare hvordan tingene er)  

Det er jer der er forældrene og i skal ikke styres af barnet på den måde Selvfølgelig skal han have dækket sine behov men hvis han trives uden for hjemmet så kunne det måske godt bare være fordi han ved han kan køre med jer  

Håber i finder en løsning på problemet 

Anmeld

24. april 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
dollygirl skriver:

Kan godt forstå dig .

Men tror vi alle meget forskellige

For mig lyder det til, at din dreng er særlig sensitiv... 

Jeg ville kontakte en motorik konsulent og få ham testet og så måske arbejde ud fra resultatet... Måske en kugledyne om natten... Den stimulere og skaber tryghed... Men få ham testet...

mvh

Mette med to særlig sensitive drenge...

Anmeld

24. april 2013

Pikku Myy

dollygirl skriver:

Hej piger

Vores søn på 2,5 år har altid været efter far og jeg . Og det er virkelig hårdt.

Han har behov for vores tryghed hele tiden .

Når han skal sove , skal både far og jeg være i sengen med ham ellers sover han ikk. Når han er i bad , kan han kalde på mig eller farmand 10 gange bare for at hører vores stemme.

Han vil hele tiden krammes af os og vil kysse os hvilket er dejligt.

Men hårdt når man hele tiden er på som par og ingen af os slapper af. Hvis farmand skal ud og ordne bilen så skal mor med ellers skrider og græder han.

Han sover først når vi går i seng og vil absolut ikk i seng.

Jeg har lagt med ham i over 2 timer og han faldt i søvn efter en hård omgang. Det var hårdt.

Hvad gør vi for at gør hverdagen lidt nemmere.

Hjælp

Har du overset mine indlæg eller kunne de ikke bruges?

Anmeld

24. april 2013

Pikku Myy

Mathias Villads skriver:

For mig lyder det til, at din dreng er særlig sensitiv... 

Jeg ville kontakte en motorik konsulent og få ham testet og så måske arbejde ud fra resultatet... Måske en kugledyne om natten... Den stimulere og skaber tryghed... Men få ham testet...

mvh

Mette med to særlig sensitive drenge...

Jeg har også en dreng, der opfører sig meget som TS's. Må jeg spørge hvorfor du tænker særligt sensitiv? Og hvad man ellers kigger på?

Anmeld

24. april 2013

raca

Maja88 skriver:

Først og fremmest skal i lade være med at give efter...

Hva så om han skriger bare fordi han ikke får sin vilje.. i står i denne situation fordi i har givet efter.. 

I skal ikke ligge i hans seng når han skal sove.. anderkend hans følelser men fortæl ham "hvordan landet ligger". I er de voksne og i bestemmer..

I skal putte ham med en bamse og eventuelt sut.. og sig godnat-ud af rummet.. bliver han ked så ind og trøst-godnat og ud igen.. sådan fortsætter i

lige det bestemmer man nu SELV som forældre hvad man vil..

det er ikke forkert at gøre sådan. men abslut ikke det eneste rigtige..

lige der her DU IKKE den gyldne løsning, da putte sitionen er forskellig fra familie til famile og jers er ikke DEN RIGTIGE måde at gøre det på.

man kan komme med forslag men ladvær at opstil det som FAKTA

Anmeld

24. april 2013

Maja88

raca skriver:

lige det bestemmer man nu SELV som forældre hvad man vil..

det er ikke forkert at gøre sådan. men abslut ikke det eneste rigtige..

lige der her DU IKKE den gyldne løsning, da putte sitionen er forskellig fra familie til famile og jers er ikke DEN RIGTIGE måde at gøre det på.

man kan komme med forslag men ladvær at opstil det som FAKTA

synes du ikk de skal anderkende hans følelser.???

om de så vil synge en godnat sang så er det for mig ligemeget.. men jeg tror på de ligger i den seng fordi det er en vane de har givet ham... ikke andet...

så derfor kom jeg med de råd jeg kom med

Anmeld

24. april 2013

raca

jeres barn har brug for faste rammer ellers bliver han utryk. pt tror jeg han er utryk. af den ene eller anden grund.

måske forde han ikke ved hvor han har jer forde i i god mening har været for Eftergivende. altså mht til at skulle være 2 voksende hele tiden.

jeg syntes det er super godt for et følsomt barn at i putter med ham og at han sover ved jer, for det er så ennormt vigtigt at børn får den helt basale trykhed og fysik nærvær, jeg kan godt se at hovdeparten mener i skal sende ham på eget værelse i egne seng med og lade ham skrige.. dette er så forkert som noget kan være hvis du spøger mig.

men ændre ting ved at i guider ham på en sikker på. udtrål sikkerhhed og trykhed nå får får ud og vasker bilen og du laver noget andet. så han fornemmer at det er ok. og at han ikke kan styre hvor i er, men selvk an vælge hvor han skal være.  så lær ham langsom om dagen at vernden ikke går under forde i 3 ikke er sammen, men at det er ok i laver noget hver for sig.

stat evt jeres tid hjemme med i er intensivt sammen også gå hver for sig. hvor barnet selv vælger han vil være. således han oplever sammehørigheden. først og derefter ikke skal hige efter den, men oplever et fælleskab med en af jer forældre alene

han er 2.5 år nu og kan tales med. så forklar ham kort hvad der skal ske og hvordan og signaler at i har styr på det og det er ok.

så ædnre langsom aftenerne, således i begge to putter med ham i starten, så en putter med ham. og det lader i så gå så længe i vil, det er helt fint at putte med sit barn og helt fint at sove sammen med det, og det tror jeg jeres barn har brug for. pga nærhedne og trykheden i det.

Anmeld

24. april 2013

raca

Maja88 skriver:

synes du ikk de skal anderkende hans følelser.???

om de så vil synge en godnat sang så er det for mig ligemeget.. men jeg tror på de ligger i den seng fordi det er en vane de har givet ham... ikke andet...

så derfor kom jeg med de råd jeg kom med

min har altid sovet i min seng til de var klar til at sove selv.  ingen sove kampe har.. de stoppede da de var mormættet. det tog 2 år og 4 år. så det er individuelt. men ingen dårlig vane, jeg lyttede til mit barns behov.

Anmeld

24. april 2013

raca

Chel1992 skriver:

Det er som hende længere oppe sagde i må være stærke (det bliver hårdt) men i må holde ud og ikke give efter, hvis han sover i sin egen seng og vågner 5 gange om natten og kommer ind til jer så afsted ind i egen seng igen med ham så på et tidspunkt så lærer han at det ikke nytter noget (Vi har oplevet det med kærestens pige det er bare at holde fast og forklare hvordan tingene er)  

Det er jer der er forældrene og i skal ikke styres af barnet på den måde Selvfølgelig skal han have dækket sine behov men hvis han trives uden for hjemmet så kunne det måske godt bare være fordi han ved han kan køre med jer  

Håber i finder en løsning på problemet 

det er normalt at børn er anderledes uden for hjemmet, det har intet med at der er noget galt i hjemmet, men at barnet bare er tryk der hjemme og først reagere der.

når et barn står op 5 gange om natten, er det en magtkamp mellem barnest behov for forældrenes fysike nærvær og forældrens behov for at sove alene. eller gøre som flertalelt går. når barnet opgiver har man knækket dens vilje på det punkt og når barnet er omklamrende om dagen forstærkes dette med stor sansynlighed. efter sådan en magtkamp hvor barnet taper.

jeg er ikke ude i vinde og tape over barnet.. så vi fravalgte denne magtkamp. stillede en ekstra seng op i soveværelset, barnet sov trygt om natten når han kom ind og vi lå godt. han fik den trykhed han havde så sindsygt meget brugfor og vi fik nattesøvn.

barnet har brug for sikre forældre der viser vejen.. ikke at blive trundet knækket og vundet over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.