Til jer med tryghedsnarkoman barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

bøllen

2721 skriver:

Det er rigtigt, det burde være omformuleret.
Men igen det er min mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

dollygirl

Muffinmor skriver:

Ja det er mega hårdt. Min søn er også næsten altid med på toilet, det er nu meget hyggeligt synes jeg. Det har hjulpet rigtig meget at man siger til ham "mor skal lige på toiletet jeg er tilbage om 5 min, leg du bare med dine biler imens" Hvis han så kalder på mig svarer jeg at jeg sidder på toilet og kommer lige om lidt, eller også svarer far at mor sidder på toilet og kommer om lidt. Mange gange handler det nok om at fortælle hvad de kan forvente af situationen. Så de ikke føler at man ligepludselig går fra dem, selvom man jo bare skal på toilet. Jeg har prøvet at snige mig på toilet, men når han så siger med gråd i stemmen "Mor er væk" så kan jeg bare ikke få mig selv til det.

Min søn sover i perioder i vores seng, vi flytter ham så ofte når vi selv skal i seng, til sin egen. Hvis han vågner meget om natten kommer han også over i vores seng. Desværre sover han bedst med fødderne oven på mig fjolle barn. Han er blevet meget bedre med alderen, men han er stadig en pivskid. Jeg prøver at være positiv og bekræftende, men nogle børn har bare brug for mere støtte.

Ja tro mig vi fortæller ham hver gang skal på toilettet eller i køkkenet for at se efter maden . Så græder han og siger nej bliv her . Men jeg går og så kommer han efter mig.

Anmeld

23. april 2013

2721

bøllen skriver:

Anmeld

23. april 2013

dollygirl

Muffinmor skriver:

Forresten sover han i tremme seng? min søn skiftede til almindelig seng da han var 1,5 han ville simpelthen ikke ned i det fængsel. Efter han fik en almindelig, hvor han selv kunne gå over til os om natten, var det ingen problem i at sove i egen seng. Det kunne være det kunne hjælpe.

Han gider simpelthen ikk sove i sin egen seng. Altså det dr junior seng og slet ikk hvis det er i hans eget værelse .

Kun på vores seng sover han med os ved siden f

Anmeld

23. april 2013

Muffinmor

dollygirl skriver:

Ja tro mig vi fortæller ham hver gang skal på toilettet eller i køkkenet for at se efter maden . Så græder han og siger nej bliv her . Men jeg går og så kommer han efter mig.

Hmm ja så er den jo svær. Hvad med at sige "mor skal på toiletet vil du med? eller mor skal tjekke maden vil du med?" måske det vil hjælpe. Det er så svært når man ikke får tid til at koble af. Min søn følger også mig overalt, dog græder han ikke, han flytter bare sit legetøj ud i køkkenet hvis jeg er igang med maden. Ellers deles vi rigtig meget om det, så en laver mad og en leger, også bytter vi lidt imens. Har dog godt læst at din søn gerne vil have jer begge to samtidigt, men der synes jeg at det er ok at sætte en grænse, for han må nøjes med en, så den anden kan slappe af eller lave praktiske ting.

Anmeld

23. april 2013

K&S

bøllen skriver:

Det gør vores nu også ( fy skamme )

Han sidder alene i badekaret og leger med døren åben. Det ser jeg nu ingen problem i

Det gør Anton altså også

Anmeld

23. april 2013

Muffinmor

dollygirl skriver:

Han gider simpelthen ikk sove i sin egen seng. Altså det dr junior seng og slet ikk hvis det er i hans eget værelse .

Kun på vores seng sover han med os ved siden f

har i mulighed for at flytte hans seng ind i jeres soveværelse ? det kunne være det kunne hjælpe. Vi bor i et lille rækkehus så vi sover alle i samme rum. Det kan måske være lettere for ham at sove hvis han kan høre jer? Jeg kender en del som har en madras i soveværelset som børnene sover på, når de har brug for den ekstra tryghed, det kunne måske også være en mulighed?

Anmeld

23. april 2013

bøllen

K&S skriver:

Det gør Anton altså også

Blev da helt bange for jeg var den eneste ( uansvarlige mor )

Anmeld

23. april 2013

o1Mutte

Må lige komme med noget.. Jeg turde altså heller ikke lade så lille et barn bade alene..
Min venindes bror druknede da han var 4-5 år i en lille 'sø' i haven.. Den var max 5 cm dyb.. Han faldt og blev bevistløs med hovedet halvt under vand så næse og mund var dækket.. Moren stod indenfor, hun plejede at holde øje med ham gennem vinduet, men var lige væk et øjeblik..

Ved det ikke er det samme, men den historie har sat en skræk i livet af mig, og jeg vil aldrig have en sø el. ligende i min have.

Anmeld

23. april 2013

optimistmor

altså kan slet ikke forstå hvis jeres små børn bare blir ladt "alene" i badekarret 

va har et af de der små flexibadekar. og selv om det kun skulle være fyldt halvt op kan min dreng på snart 3år sagtens vende sig om på knæ og ville kunne dukke hovedet ned under vandet og han kan også glide heri 

så opsyn er der sku på min dreng hihi men tar nu mange af badeturene i fællesskab med ham så han bader badekar og jeg bruser mig samtidig..

men hvis man ikke er ramt af frygtelige uheld i hjemmet så er det vel okey?

uheld tager jo splitsekunder, men at hente noget hurtigt mens han bader tør jeg dog godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.