Til jer med tryghedsnarkoman barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

dollygirl

2721 skriver:

Jeg ville aldrig turde det. Hvis han fx rejste sig op eller lign, han ved godt han ikke må, men det sker alligevel at han taber noget og så vilhente det. Vi er jo alle forskellige, men jeg ville ikke lade min søn bade alene.

Jeg er altid der ude, så gør jeg fx rent der ude pudser spejl, skure toilet eller lign. Samtidig med jeg snakke med min søn, det synes han og jeg er hyggeligt

Ja puha det stoppes fremover

Tænkte slet ikk sådan .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

2721

dollygirl skriver:

Ja puha det stoppes fremover

Tænkte slet ikk sådan .

Jeg har selv en kontaktsøgende dreng og han sover sammen med mig, i egen seng og mig på en madras på gulvet.
Jeg tror på det er en fase(laaaang fase).
Nogen børn er bare mere bevidste omkring det med at blive ladt alene og har brug for ekstra tryghed.
Det kan være så hårdt, men heldigvis bliver de jo ældre

Anmeld

23. april 2013

Muffinmor

dollygirl skriver:

Sådan har han været i de to år :/

Han har det godt i vuggestuen og trives godt.

Han er så afhængig af os at når han sover i sin egen seng vågner han 5 gange og piver og kommer til os.

Hvis han altid har haft disse problemer, må du nok accepterer at sådan er han, også prøve at give ham al den kærlighed og opmærksomhed du kan, som i overflod af det. Måske han så ikke har så stort et behov for at spørge efter det hele tiden? Der er jo mange holdninger til putning og hvordan dette skal foregå, i må afprøve hvad der passer bedst til jer. Jeg ville aldrig lade mit barn græde alene i sin seng. Jeg sidder derinde til han er faldet til ro, ikke at han så han sover, men så han ikke snakker til mig mere, så kysser jeg godnat og går ud, og hvis han græder går jeg ind igen med det samme. kysser og krammer og går ud igen, og går ind igen med det samme hvis han græder. Han skal vide at jeg kommer med det samme, hvis han har brug for det. Sensitive børn har ikke nødvendigvis godt af flere grænser. Og INTET barn har godt af at græde alene i sin seng...

Nogle børn har bare brug for mere tryghed end andre. Jeg har selv en søn på 2,5 som har brug for kropskontakt, kys og kram og ubetinget opmærksomhed. Han er tilgendgeld rigtig god til at lege alene. Nogle gange kan det hjælpe at sidde tæt sammen og se en film, en times ubetinget opmærksomhed kan gøre undervæker for alle børn.

Anmeld

23. april 2013

bøllen

Aisha skriver:

Han er vel ikke i badet alene ??? 

Det gør vores nu også ( fy skamme )

Han sidder alene i badekaret og leger med døren åben. Det ser jeg nu ingen problem i

Anmeld

23. april 2013

bøllen

2721 skriver:

Jeg ville langt hen af vejen acceptere at det er det han har brug for. Og så give ham en masse positive oplevelser omkring adskillelse
Lege gemmeleg, borte borte tit tit.

Og lige en sidebemærkning. Jeg ville ALDRIG lade mit barn side alene når det var i bad. En ting er man lige skal hente noget lynhurtigt men så lille et barn burde ikke bade alene.

Her bader Silas altså også alene. Og det ser jeg altså ingen problem i.

Jeg kan sagtens hører ham. Han sidder og leger og jeg går i køkkenet.

Anmeld

23. april 2013

dollygirl

2721 skriver:

Jeg har selv en kontaktsøgende dreng og han sover sammen med mig, i egen seng og mig på en madras på gulvet.
Jeg tror på det er en fase(laaaang fase).
Nogen børn er bare mere bevidste omkring det med at blive ladt alene og har brug for ekstra tryghed.
Det kan være så hårdt, men heldigvis bliver de jo ældre

Ja det er hyggeligt men bare ekstra hårdt

Anmeld

23. april 2013

2721

bøllen skriver:

Det gør vores nu også ( fy skamme )

Han sidder alene i badekaret og leger med døren åben. Det ser jeg nu ingen problem i

Det er jo også forskelligt hvordan man har det med det. Jeg ved at hvis Charlie taber sin gummiand og ikke kan nå den, ja så rejser han sig og prøver at gå ud efter den. Så jeg er mere tryg ved at blive. Men derfor er det jo ikke fy skamme at du stoler nok på S til at han godt kan være alene.
Vi er jo alle forskellige

Anmeld

23. april 2013

bøllen

dollygirl skriver:

Hej piger

Vores søn på 2,5 år har altid været efter far og jeg . Og det er virkelig hårdt.

Han har behov for vores tryghed hele tiden .

Når han skal sove , skal både far og jeg være i sengen med ham ellers sover han ikk. Når han er i bad , kan han kalde på mig eller farmand 10 gange bare for at hører vores stemme.

Han vil hele tiden krammes af os og vil kysse os hvilket er dejligt.

Men hårdt når man hele tiden er på som par og ingen af os slapper af. Hvis farmand skal ud og ordne bilen så skal mor med ellers skrider og græder han.

Han sover først når vi går i seng og vil absolut ikk i seng.

Jeg har lagt med ham i over 2 timer og han faldt i søvn efter en hård omgang. Det var hårdt.

Hvad gør vi for at gør hverdagen lidt nemmere.

Hjælp

Har ingen gode råd, har selv en dreng der sover i smørhullet. Vil have vi går med på toilettet når han tisser osv.

Jeg prøver stille og roligt at styrke ham i han godt kan selv. Så håber jeg det med tiden bliver bedre. Her laver far fis med han ikke kan trække vejret uden sim MOAR.

P.s mit barn bader også alene

Anmeld

23. april 2013

dollygirl

Muffinmor skriver:

Hvis han altid har haft disse problemer, må du nok accepterer at sådan er han, også prøve at give ham al den kærlighed og opmærksomhed du kan, som i overflod af det. Måske han så ikke har så stort et behov for at spørge efter det hele tiden? Der er jo mange holdninger til putning og hvordan dette skal foregå, i må afprøve hvad der passer bedst til jer. Jeg ville aldrig lade mit barn græde alene i sin seng. Jeg sidder derinde til han er faldet til ro, ikke at han så han sover, men så han ikke snakker til mig mere, så kysser jeg godnat og går ud, og hvis han græder går jeg ind igen med det samme. kysser og krammer og går ud igen, og går ind igen med det samme hvis han græder. Han skal vide at jeg kommer med det samme, hvis han har brug for det. Sensitive børn har ikke nødvendigvis godt af flere grænser. Og INTET barn har godt af at græde alene i sin seng...

Nogle børn har bare brug for mere tryghed end andre. Jeg har selv en søn på 2,5 som har brug for kropskontakt, kys og kram og ubetinget opmærksomhed. Han er tilgendgeld rigtig god til at lege alene. Nogle gange kan det hjælpe at sidde tæt sammen og se en film, en times ubetinget opmærksomhed kan gøre undervæker for alle børn.

Det har bare været hårdt

Jeg kan knap nok gå på toilettet :/ så råber han efter mig og løber efter mig.

Jeg lader ham aldrig sove grædende. Det ka jeg ikk klar at se på.

Han har virkelig behov for tryghed så han sover j vores seng . Og der sover han meget godt. Men hvis han sov i sin egen seng så stod han op 5 gange .

Anmeld

23. april 2013

bøllen

2721 skriver:

Det er jo også forskelligt hvordan man har det med det. Jeg ved at hvis Charlie taber sin gummiand og ikke kan nå den, ja så rejser han sig og prøver at gå ud efter den. Så jeg er mere tryg ved at blive. Men derfor er det jo ikke fy skamme at du stoler nok på S til at han godt kan være alene.
Vi er jo alle forskellige

Lige præsic, det er jo forskelligt hvordan man som forældre er.

Jeg er på ingen måde bekymret.

Så syntes ikke man kan sige gerneralt at så lille et barn ikke kan bade alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.