dollygirl skriver:
Sådan har han været i de to år :/
Han har det godt i vuggestuen og trives godt.
Han er så afhængig af os at når han sover i sin egen seng vågner han 5 gange og piver og kommer til os.
Hvis han altid har haft disse problemer, må du nok accepterer at sådan er han, også prøve at give ham al den kærlighed og opmærksomhed du kan, som i overflod af det. Måske han så ikke har så stort et behov for at spørge efter det hele tiden? Der er jo mange holdninger til putning og hvordan dette skal foregå, i må afprøve hvad der passer bedst til jer. Jeg ville aldrig lade mit barn græde alene i sin seng. Jeg sidder derinde til han er faldet til ro, ikke at han så han sover, men så han ikke snakker til mig mere, så kysser jeg godnat og går ud, og hvis han græder går jeg ind igen med det samme. kysser og krammer og går ud igen, og går ind igen med det samme hvis han græder. Han skal vide at jeg kommer med det samme, hvis han har brug for det. Sensitive børn har ikke nødvendigvis godt af flere grænser. Og INTET barn har godt af at græde alene i sin seng...
Nogle børn har bare brug for mere tryghed end andre. Jeg har selv en søn på 2,5 som har brug for kropskontakt, kys og kram og ubetinget opmærksomhed. Han er tilgendgeld rigtig god til at lege alene. Nogle gange kan det hjælpe at sidde tæt sammen og se en film, en times ubetinget opmærksomhed kan gøre undervæker for alle børn.
Anmeld