„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Pikku Myy skriver:
Jeg har også en dreng, der opfører sig meget som TS's. Må jeg spørge hvorfor du tænker særligt sensitiv? Og hvad man ellers kigger på?
Jeg har to ekstrem sensitive drenge og kender meget af det, som TS beskriver...
- Søger tryghed
- Angst for adskillelse
- Sover dårlig om natten
- fungere egentlig fint om dagen i vuggestue/børnehave, men reagere, når han kommer hjem
Jeg tror, at han får mange indtryk i løbet af dagen, som han ikke kan bearbejde og når han kommer hjem, så reagere han med frustration.. Dette kommer som regel om natten/aften...
Jeg har selv en dreng på 8, som ikke vil sidde i bilen alene, da han har angst for at jeg forlader ham, på trods af at han aldrig har været forladt/blevet væk fra os... Han skal følges helt ind i skolen ind til klasse lokalet. Han kan ikke lide at være i SFO, når der er mange børn, men når de fleste er hentet efter halv fire, så elsker han det... han leger meget stille lege, spiller computer, da det stimulere ham... er han træt, så kører han sig selv op... åh kunne blive ved... Vores den lille er nu et forløb med alverden, for at forbedre hans sensivitet, så han ville kunne klare, at komme i børnehave...
ellers kigge på dette link..
http://www.sensitiv.dk/sensitive_brn
Knus Mette
Anmeld