Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2013

quindelist

ved du hvor grænsen gå for hvornå de trækker for den person der er på kontant hjælp nå den anden arbejder???

og ved du hvor man kan se hvad man få udbetalt nå man ikke kan arbejde fuldtid??

Så snart indkomsten er højere end kontanthjælp.
Mon ikke du kan finde nærmere Info på kommunens hjemmeside? De nye regler for samlevere kommer jo umiddelbart til at svare til de nuværende regler for ægtefæller.

Jeg kender slet ikke til de nærmere regler -spørg på jobcenteret hvis du ikke kan finde det på hjemmesiden, det er dem der kan give dig de rigtige svar :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

helle85

quindelist skriver:

Så snart indkomsten er højere end en kontanthjælp.
Mon ikke du kan finde nærmere Info på kommunens hjemmeside? De nye regler for samlevere kommer jo umiddelbart til at svare til de nuværende regler for ægtefæller.

Jeg kender slet ikke til de nærmere regler -spørg på jobcenteret hvis du ikke kan finde det på hjemmesiden, det er dem der kan give dig de rigtige svar :-)

tak det må jeg prøve

Anmeld

19. april 2013

optimistmor

Tulle28 skriver:

Det her spørgsmål kan ikke stilles, uden at det virker provokerende, men det er noget jeg ofte har tænkt ifm folk på overførselsindkomster af den ene eller den anden art. Så beklager på forhånd, hvis du bliver stødt, jeg spørger af ren og skær nysgerrighed

Hvis du er for syg til at arbejde - hvordan kan du så håndtere at være mor til 4? Jeg er mor til 2, og jeg synes det er langt hårdere at være hjemme med dem, end det er at gå på arbejde (kontor). Måske er jeg bare dårligere til at være mor, men jeg synes det er hårdere både fysisk og mentalt. Og jeg har altså kun 2 børn

i bund og grund er det egentlig et godt spørgsmål.

men hvis man nu har været i arbejde/skole og efter at have fået børn blevet arbejdsløs og så på kh?

eller man til trods for at være på kh, vælger at få flere børn fordiman føler ens liv er formangelfuldt?

der kan jo altid ske en drejning og man ender på kh, men det er vel ikke det sammesom man skal få fjernet sine børn såman kan evt komme i job igen? tror jeg forstod dit sp. men ikke sikkert jeg fik svaret forståeligt?

Anmeld

19. april 2013

optimistmor

hvad så med de sygemeldte der fytter sammen med en kæreste? skal kæresten så forsørge den sygemeldte? her får man jo kontanthjælpen fordi man er syg og evt skal hjælpes tilat komme igang. fjerner de den så også her? for så vil den syge jo aldrig få en chance igen, men blive fastlåst hjemme...

Anmeld

19. april 2013

Sara.

Tulle28 skriver:

Det her spørgsmål kan ikke stilles, uden at det virker provokerende, men det er noget jeg ofte har tænkt ifm folk på overførselsindkomster af den ene eller den anden art. Så beklager på forhånd, hvis du bliver stødt, jeg spørger af ren og skær nysgerrighed

Hvis du er for syg til at arbejde - hvordan kan du så håndtere at være mor til 4? Jeg er mor til 2, og jeg synes det er langt hårdere at være hjemme med dem, end det er at gå på arbejde (kontor). Måske er jeg bare dårligere til at være mor, men jeg synes det er hårdere både fysisk og mentalt. Og jeg har altså kun 2 børn

Nu er jeg hverken på kontanthjælp eller for syg til arbejde, men har lige lyst til at svare.....

Fordi du synes det er hårdere at være hjemme med to børn end på arbejde, så er det jo ikke sikkert at andre føler det på samme måde.

Og der kan jo være flere grunde til at man er endt på kontanthjælp... i princippet kan du jo godt få 4 børn, have det vidunderligt og jan så komme ud for noget der ændrer det hele.

Jeg er af den opfattelse forældre som ikke kan arbejde og som går hjemme gør alt hvad de kan for at være der for deres børn. Og ja det kan da godt være det er hårdt for dem, men det er deres børn...

Anmeld

19. april 2013

Anonym8827

Jeg synes det er lort... Med forsøger ordning. Fordi så mig og kæresten nødsaget til at flytte fra hinanden.
Han er lige blevet fyret og har sin A-kasse
Jeg er i virksomhedspraktik fordi der ikke længere er nogle børne institutioner som vil have PGU (pædagog medhjælper)

Og jeg har søgt ind til august 2013 på pæd. Seminariet, men hvad hvis jeg ikke kommer ind.??? Skal min indkomst så hænge på min kæreste...

Anmeld

19. april 2013

Lunae

livhemdrup skriver:

Jeg kan blive noget såååååå grrrrrrr

man glemmer bare li at der måske sidder nogen på kontanthjælp fordi at de er for syge til at arbejde men ik kan få pension endnu grundet man ik helt er færdig udredt og der bliver man så straffet. 

1 fordi kæresten skal forsørger mig ( vi har IKKE føllesøkonomi)

2 fordi alle skal jobbe for at få kontanthjælp det kan jeg ikke ergo ingen penge her. 

Men ihhhh hvor er det dog godt med den nye lov så kan alle dem på kontanthjælp bare lette røven og komme igang. Ja undskyld men nu er det altså ik alle som er på kontanthjælp bare fordi det er nemt. Nogen er der fordi det er der de blev parkeret af systemet indtil systemet finder ud af om man skal ha invalid pension. 

Undskyld mit tvære indlæg men kan faktisk godt blive en smule vred og ked af det når man omtaler kontanthjælpsmodtagere på den måde. ik alle er ens og nogen er der af sygdoms mæssige årsager. 

Der står jo netop i reformen, at der tages hensyn til personer med særlige behov, så du/i burde vel ikke frygte noget, hvis du ikke KAN arbejde!

Anmeld

19. april 2013

wamse

Sara. skriver:

Nu er jeg hverken på kontanthjælp eller for syg til arbejde, men har lige lyst til at svare.....

Fordi du synes det er hårdere at være hjemme med to børn end på arbejde, så er det jo ikke sikkert at andre føler det på samme måde.

Og der kan jo være flere grunde til at man er endt på kontanthjælp... i princippet kan du jo godt få 4 børn, have det vidunderligt og jan så komme ud for noget der ændrer det hele.

Jeg er af den opfattelse forældre som ikke kan arbejde og som går hjemme gør alt hvad de kan for at være der for deres børn. Og ja det kan da godt være det er hårdt for dem, men det er deres børn...

Helt enig

Jeg kan sagtens fungere som mor, men når jeg så er ude sammen med mange mennesker, som studerende eller på en arbejdsplads, så er det at jeg går ned psykisk igen Men ser du mig som mor bare, så fungerer jeg fuldt ud, men det er klart, at mit barn bliver påvirket hver gang, jeg går igang med noget, som jeg igen går ned på

Anmeld

19. april 2013

Lunae

xoxotasha skriver:

Synes det er lidt grotesk at de også vil spare så meget på su'en som pt ligger på 4600 udbetalt. Os der faktisk kæmper for at få en uddannelse bliver jo også ramt så..

De sparer jo ikke decideret på det beløb du får udbetalt medmindre du er hjemmeboende!

Anmeld

19. april 2013

Lunae

1990h skriver:

tror tilgengæld der riigtigt mange par der nu "går fra hinanden", men det tror jeg bestemt regeringen har taget højde for, ment på den måde at der bliver lavet meget mere kontrol på de par der pludselig ikke er sammen.flere stikprøver end nu

Hvis folk vælger at "gå fra hinanden" på papiret, så siger det bare noget om dem som mennesker! Man må sgu løfte i samlet flok og folk der snylter på systemet har i min verden ingen moral!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.