Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2013

1990h

debbie19 skriver:

synes det lyder fair nok,

men føler mig mere trådt på jeg er kun på kontanthjælp fordi jeg er sat på standby i systemet og har været det i 3 år. jeg har to dårlige knæ kan hverken gå  eller stå. jeg har en nerve i klemme i min albue hvilket medføre jeg ikke kan bruge hele venstre hånd. jeg har rigtig dårlig syn nystagmus og kun 10 procents syn. jeg har en meget sjælendt lever sygdom som medføre en masse sygehusbesøg og mavesmerter. det var meningen for 3 år siden de ville søge førtidspension til mig men det takked jeg nej til ville heller på flex. så var vi så dumme og flytte til en anden by. hvilket medførte jeg skulle starte helt forfra. kom i praktik som fik smadret mine knæ endnu mere og nu har jeg været sygmeldt i 9 måneder, og nu er det ikke muligt at få flexjob eller pension. 

de er ved at snakke om jeg skal under uddanelse men også rigtig svært da jeg aldrig rigtig har lært noget i skolen pga indlæringsvanskeligheder og fandt først ud af sent jeg har en hjerneskade så fik ikke den hjælp jeg behøved.  så lige nu er de på bar bund og jeg kan ikke se nogen fremtid. jeg hader virkelig at gå herhjemme sidder foran pc hele dagen fordi jeg ikke kan andet. men nu ved jeg ikke hvad der kommer til at ske med mig pga den nye reform. jeg synes os syge får det sværre og svære .- der sidder selvfølig mange som ikke gider arbejde eller ud de skal selvfølig igang. men nogle af os kan ikke. 

jeg tror der vil blive taget hensyn til en som dig eller andre i lignende situation

ved mindre du gift og din mand tjener mere end loften så det ikke sikkert..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

dukke

esioul skriver:

Nej. Det er kontanthjælp. Dagpenge er jo en "forsikring" man tegner

Det var nu mere fordi at jeg er på kh og min kæreste er på dp så om det så kom til at ha nogle betydning

Anmeld

19. april 2013

1990h

debbie19 skriver:

synes det lyder fair nok,

men føler mig mere trådt på jeg er kun på kontanthjælp fordi jeg er sat på standby i systemet og har været det i 3 år. jeg har to dårlige knæ kan hverken gå  eller stå. jeg har en nerve i klemme i min albue hvilket medføre jeg ikke kan bruge hele venstre hånd. jeg har rigtig dårlig syn nystagmus og kun 10 procents syn. jeg har en meget sjælendt lever sygdom som medføre en masse sygehusbesøg og mavesmerter. det var meningen for 3 år siden de ville søge førtidspension til mig men det takked jeg nej til ville heller på flex. så var vi så dumme og flytte til en anden by. hvilket medførte jeg skulle starte helt forfra. kom i praktik som fik smadret mine knæ endnu mere og nu har jeg været sygmeldt i 9 måneder, og nu er det ikke muligt at få flexjob eller pension. 

de er ved at snakke om jeg skal under uddanelse men også rigtig svært da jeg aldrig rigtig har lært noget i skolen pga indlæringsvanskeligheder og fandt først ud af sent jeg har en hjerneskade så fik ikke den hjælp jeg behøved.  så lige nu er de på bar bund og jeg kan ikke se nogen fremtid. jeg hader virkelig at gå herhjemme sidder foran pc hele dagen fordi jeg ikke kan andet. men nu ved jeg ikke hvad der kommer til at ske med mig pga den nye reform. jeg synes os syge får det sværre og svære .- der sidder selvfølig mange som ikke gider arbejde eller ud de skal selvfølig igang. men nogle af os kan ikke. 

taget fra eb

Effektivt sanktionssystem: Personer, der godt kan arbejde, får fremover en sanktion, hvis de ikke lever op til kravene om at søge job. Hvis en person flere gange ikke lever op til de krav, jobcentret stiller, eller ikke møder op til de aktiviteter, som pågældende bliver bedt om, kan kontanthjælpsmodtageren sættes under skærpet rådighed med dagligt fremmøde. Samtidig skal sanktionssystemet tage højde for, at personer med komplekse problemer ikke altid har mulighed for at leve op til de krav, der bliver stillet til dem.

Anmeld

19. april 2013

1990h

H+S Skjolgborg. skriver:

Avav for nogle godt for andre.

Så bliv det vedtaget til aften.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-67355382:aftale-om-kontanthj%C3%A6lp-p%C3%A5-plads.html?fbs

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1956319.ece

tror tilgengæld der riigtigt mange par der nu "går fra hinanden", men det tror jeg bestemt regeringen har taget højde for, ment på den måde at der bliver lavet meget mere kontrol på de par der pludselig ikke er sammen.flere stikprøver end nu

Anmeld

19. april 2013

livhemdrup

Maja88 skriver:

Men hvis i bor sammen har i vel også fælles udgifter??

Jeg får da ikke mindre udgifter af at være gift.. derfor er det vel også urimligt min man skal forsørge mig hvis jeg ikke kan få arbejde

Jeg betaler halv husleje halvt af det der hører til hus el vand osv. Og jeg betaler alt selv hvad der hører til mine børn så fælles vil jeg ik sige

Anmeld

19. april 2013

Tulle28

livhemdrup skriver:

Jeg kan blive noget såååååå grrrrrrr

man glemmer bare li at der måske sidder nogen på kontanthjælp fordi at de er for syge til at arbejde men ik kan få pension endnu grundet man ik helt er færdig udredt og der bliver man så straffet. 

1 fordi kæresten skal forsørger mig ( vi har IKKE føllesøkonomi)

2 fordi alle skal jobbe for at få kontanthjælp det kan jeg ikke ergo ingen penge her. 

Men ihhhh hvor er det dog godt med den nye lov så kan alle dem på kontanthjælp bare lette røven og komme igang. Ja undskyld men nu er det altså ik alle som er på kontanthjælp bare fordi det er nemt. Nogen er der fordi det er der de blev parkeret af systemet indtil systemet finder ud af om man skal ha invalid pension. 

Undskyld mit tvære indlæg men kan faktisk godt blive en smule vred og ked af det når man omtaler kontanthjælpsmodtagere på den måde. ik alle er ens og nogen er der af sygdoms mæssige årsager. 

Det her spørgsmål kan ikke stilles, uden at det virker provokerende, men det er noget jeg ofte har tænkt ifm folk på overførselsindkomster af den ene eller den anden art. Så beklager på forhånd, hvis du bliver stødt, jeg spørger af ren og skær nysgerrighed

Hvis du er for syg til at arbejde - hvordan kan du så håndtere at være mor til 4? Jeg er mor til 2, og jeg synes det er langt hårdere at være hjemme med dem, end det er at gå på arbejde (kontor). Måske er jeg bare dårligere til at være mor, men jeg synes det er hårdere både fysisk og mentalt. Og jeg har altså kun 2 børn

Anmeld

19. april 2013

Lilje82

esioul skriver:

Der må godt nok være mange der kommer i klemme under det punkt med at er man over 25 skal man som samboende forsørge hinanden.

Vi er en af de familier der bliver ramt af den gensidige forsøgerpligt, da jeg mister mine dagpenge til sommer. Men jeg håber at kunne starte på en ny uddannelse til efteråret, hvor jeg så må stifte mig en ny gæld, som jeg ellers endelig lige er blevet færdig med at betale af på.

Anmeld

19. april 2013

Lilje82

LuLy skriver:

Jeg synes det lyder som en rigtig god reform! Synes faktisk at ikke det er "av" for nogen, jo, alle de dovne men det jo kun fair Håber så satme bare at kommunerne husker at håndhæve det!

jeg er enig til en vis grænse, men mener du alle der er på kontanthjælp bare er dovne?? For så er alle de på dagpenge i længere periode også dovne, for det er dem der mister deres dagpenge nu her, fordi konkurrencerne om jobs er virkelig stor i disse tider, og derefter ryger på kontanthjælp, og derved bliver ramt af den nye regel.

Jeg er egentlig lidt dobbeltmoralsk, for jeg synes det er fair at vi sammenlevende skal leve under samme vilkår som ægtefæller, men synes tidspunktet det kommer på er "tarveligt" det kommer der hvor de rammer aller flest, og rigtig mange familier - Fordi en har været så uheldig at miste sit job.

Ja, jeg er en af dem der vil blive ramt, når jeg nu mister min dagpengeret om 3 måneder. Det er jo ikke kun dovne "Robert" der bliver ramt ved det her.
Vi når ikke at blive ramt af det, håber at kunne starte på en ny uddannelse til efteråret, hvor jeg så må ud og stifte mig en ny studiegæld, nu hvor jeg endelig er blevet færdig med den gamle.

Anmeld

19. april 2013

lycly

Lilje82 skriver:

jeg er enig til en vis grænse, men mener du alle der er på kontanthjælp bare er dovne?? For så er alle de på dagpenge i længere periode også dovne, for det er dem der mister deres dagpenge nu her, fordi konkurrencerne om jobs er virkelig stor i disse tider, og derefter ryger på kontanthjælp, og derved bliver ramt af den nye regel.

Jeg er egentlig lidt dobbeltmoralsk, for jeg synes det er fair at vi sammenlevende skal leve under samme vilkår som ægtefæller, men synes tidspunktet det kommer på er "tarveligt" det kommer der hvor de rammer aller flest, og rigtig mange familier - Fordi en har været så uheldig at miste sit job.

Ja, jeg er en af dem der vil blive ramt, når jeg nu mister min dagpengeret om 3 måneder. Det er jo ikke kun dovne "Robert" der bliver ramt ved det her.
Vi når ikke at blive ramt af det, håber at kunne starte på en ny uddannelse til efteråret, hvor jeg så må ud og stifte mig en ny studiegæld, nu hvor jeg endelig er blevet færdig med den gamle.

Nej nej mener overhovedet ikke at de alle er dovne! Men reformen tvinger jo folk i enten uddannelse eller arbejde og det er jo super fedt for dem der rigtig gerne vil, men hvis der sidder nogen som bare ER dovne, så får det jo også dem igang - og der synes de jo nok ikke selv er fedt, men det jo bare godt at få dem igang så man får fjerner dem der bare udnytter systemet

Anmeld

19. april 2013

Maja88

livhemdrup skriver:

Jeg betaler halv husleje halvt af det der hører til hus el vand osv. Og jeg betaler alt selv hvad der hører til mine børn så fælles vil jeg ik sige

Men så har i også udgifter i deles om at betale...

Det samme har jeg som en gift kvinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.